Melkeallergi

småtrollene

Elsker forumet
Noen av deres barn som har det?
Hvordan fikk dere babyen til å drikke melka?? Den smaker jo hest[:'(]
Vi har fått den i et prøveforsøk for å se om det er melka han ikke tåler, men han nekter å drikke den. Har prøvd med malt i, men den tar ikke bort den stygge smaken. Noen råd?
Lillemann er 2mnd..

Jenta mi hadde det, men har heldigvis vokst det av seg.
Det står litt råd i bruksanvisninga, det fulgte vi.
Hadde oppi litt sukker oppi hver flaske slik at det skal smake litt bedre, og minska gradesvis ned på megden sukker.

Det tok litt tid før jenta mi godtok den grusomme melka også, men etterhvert elsket hun den[;)]
Tipper det tok en liten uke før hun tok det godt i mot hver gang jeg skulle mate henne

Min ville bare ha morsmelk,så vi fikk det ikke akkurat til, men fikk tips på apoteket o å ha sukker i. Så kan du redusere sukkermengden etterhvert som h*n venner seg til smaken.
Eventuelt prøve et annet merke.Tror Nutramigen er det som smaker verst,Althera eller hva det heter skal visst være bedre [:)]

Vår lille tok den uten noen smakstilsetninger etter et par dager. Siden har han elsket den! Lykke til :o)

ORIGINAL: småtrollene

Vi har fått den i et prøveforsøk for å se om det er melka han ikke tåler, men han nekter å drikke den. Har prøvd med malt i, men den tar ikke bort den stygge smaken. Noen råd?
Lillemann er 2mnd..

Hvordan fant dere ut av at han er allergisk? Tok legen prøver?

ORIGINAL: PeLo

Lillemann er 2mnd..

Er ikke sikker på om det er det han har, men legen ba oss prøve apotekmelka for å se. Tror ikke de tar prøver av babyer, da ville han kanskje ha gjort det i stede for å be oss prøve melka[8|]
Ellers meker vi at han veger seg for å spise, blir dårlig kort tid etter måltid, mye luftplager og magevondt ++

ORIGINAL: AnaBanana

Se i bruksanvisningen som kom med?

Det har jeg jo selvfølgelig gjort, ellers hadde jeg vel ikke spurt[8|]

Lillemann er 2mnd..

På babyen min ble det tatt allergitest. Man kan visst teste barn helt ned i toukers alder. Utfordringen er å få et korrekt resultat hvis de får morsmelk. Men legen sa det var som gravidtester. Du kan få en falsk negativ,men aldri en falsk positiv.

Den gangen jeg, og AnaBanana brukte Nutramigen1 sto det hvordan man blandet ut Nutramigen for tilvenning i bruksanvisningen. [8|]

Det du også kan gjøre er å blande den med den andre mme han har brukt, for å venne han til Nutramigen-smaken. Mer og mer Nutramigen og mindre og mindre den andre mme.
Eller prøve sukker.. aner ikke hvor mye..

Begge jentene mine har brukt Nutramigen. Storesøster måtte videre på et enda mer intoleranse-vennlig mme. Men da hun brukte det, blandet vi det i starten med morsmelka jeg hadde.
Men lillesøster har det bra med Nutramigen. Var spent på om hun ville ha den for den smaker pyton ja.. Hun spiste lite de tre-fire første måltidene, men så var det greit. Nå er hun storfornøyd. :)

Begge jentene mine har vært å plaget at de har fått en ph-måling. Det er en sonde som settes ned i spiserøret og står der i 24 timer til registrering av syren og reaksjoner..
Begge to hadde kraftig refluks, og kumelkintoleranse. Denne ph-målingen er ikke noe de gjør så ofte med små barn, men fordi mine var veldig plaget, så ble det gjennomført...
Da har også tatt blodprøver, men ofte vises ikke intoleranser der.

Så det å bytte mme er det enkleste å gjøre. :)

ORIGINAL: Persillen

Den gangen jeg, og AnaBanana brukte Nutramigen1 sto det hvordan man blandet ut Nutramigen for tilvenning i bruksanvisningen. [8|]

Som du ser lenger opp har jeg bla prøvd malt, og nå lurte jeg på hvor mye sukker jeg kan ha i før det blir for mye.

ORIGINAL: *englefjes*

Lillemann er 2mnd..

Da skal jeg spørre neste gang vi skal til legen[:)] Vikarlegen her sa at det ikke gikk ann[8|]

På babyen min ble det tatt allergitest. Man kan visst teste barn helt ned i toukers alder. Utfordringen er å få et korrekt resultat hvis de får morsmelk. Men legen sa det var som gravidtester. Du kan få en falsk negativ,men aldri en falsk positiv.

ORIGINAL: Windy

Det du også kan gjøre er å blande den med den andre mme han har brukt, for å venne han til Nutramigen-smaken. Mer og mer Nutramigen og mindre og mindre den andre mme.
Eller prøve sukker.. aner ikke hvor mye..

Begge jentene mine har brukt Nutramigen. Storesøster måtte videre på et enda mer intoleranse-vennlig mme. Men da hun brukte det, blandet vi det i starten med morsmelka jeg hadde.
Men lillesøster har det bra med Nutramigen. Var spent på om hun ville ha den for den smaker pyton ja.. Hun spiste lite de tre-fire første måltidene, men så var det greit. Nå er hun storfornøyd. :)

Begge jentene mine har vært å plaget at de har fått en ph-måling. Det er en sonde som settes ned i spiserøret og står der i 24 timer til registrering av syren og reaksjoner..
Begge to hadde kraftig refluks, og kumelkintoleranse. Denne ph-målingen er ikke noe de gjør så ofte med små barn, men fordi mine var veldig plaget, så ble det gjennomført...
Da har også tatt blodprøver, men ofte vises ikke intoleranser der.

Så det å bytte mme er det enkleste å gjøre. :)

Takk for tips[:)] Hvordan merket du at dine ikke tålte det?

Back
Topp