Melkeallergi og ost..

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Har dere prøvd noen av disse: tofutti kremost, "cheddar" og "mozarella", Streich kremost.?
Er det ikke melk i cheddar og mozerella?[8|] Bare stod på et nettsted at erstattning for ost var disse..
Har alltid trodd det var melk i..

Jeg tror at ekte mozarella skal lages av bøffelmelk...
Men er ikke sikkert da, men tror det skal stå bakpå hvertfall..

Oki..Skal på butikken etterpå så får se da..Er så dumt når vi har pizza og adrian elsker det,men kan ikke få:(
Så håper det ikke er melk i den.

ORIGINAL: ~Anni87~

Oki..Skal på butikken etterpå så får se da..Er så dumt når vi har pizza og adrian elsker det,men kan ikke få:(
Så håper det ikke er melk i den.

Skjønner...
Er ikke alle butikker som har, men tror den mozarellaen som kommer i kuler, som vanligvis er i blå poser med ku utenpå, finnes i en rød poes med et annet dyr (som kanskje skal forestille bøffel) på...

får håpe det løser seg... :)

Oki takk.. For se litt. Om ikke har de vel sikkert på helsekost eller noe. Har ikke satt meg helt inni alle erstattningene enda,men begynner og få dreisen på det[:D]

ORIGINAL: ~Anni87~

Oki takk.. For se litt. Om ikke har de vel sikkert på helsekost eller noe. Har ikke satt meg helt inni alle erstattningene enda,men begynner og få dreisen på det[:D]

Flinke mammaen som du er :)
Du finner nok ut av det skal du se, krever bare mer planlegging og sånn... [:)]

mozzarella, hvit it. ost, laget av kumelk (tidl. av bøffelmelk). Myk konsistens og syrlig smak; brukes til pizza- og ovnsretter

klippet fra Caplex.no...

så da bør du klare å finne noe av bøffel satser jeg på :)

Oki takk for hjelp!!

ORIGINAL: Ihne

Det eneste jeg vet er at Norvegia inneholder lite med laktose, for min søster med laktoseinntolleranser kan spise den.
Men det hjelper jo lite når han har melkeallergi[&:]
Ja han tåler ingenting[&o]

snøfrisk skiveost er fin, laget av geitemelk. Den spiser jeg selv, for jeg tåler ike vanlig hvitost. I tillegg spiser jeg brun geitost - og den er også god [:)]

Back
Topp