Melkeallergi baby

Tok det lang tid fra du hadde spist noe med melk til hun reagerte??

Vet du hvor lenge melka blir i kroppen vår??
Her reagerte han med en gang. Mens jeg ammet. Han startet å vri seg og få skikkelig vondt. Såpass vondt at han tilslutt måtte vri seg så mye at han ikke klarte å holde tak i puppen :( og da ble det gråting... Etterhvert skjønte jeg jo sammenhengen. Han reagerte forresten på samme måte da jeg drakk druejuice.

Men nå hadde jo min veldig melkeallergi som ikke var vanskelig å påvise ved prikktest og blodprøver. Jeg vet ikke hvordan det er når de reagerer på melk via morsmelk hvis de har kolikk, for det har ikke noen av mine hatt. Det hadde nok vært mer magevondt her, hvis jeg hadde vært vant med å spise/drikke melkeprodukter. Men det er en sjeldenhet i mitt kosthold fra før. Så derfor var det litt lettere å oppdage.

Skrikinga blir værre i kraft og lengde..... Holdt på en time i kveld. Litt opphold innimellom..... Kutta jo melk i går men mulig det var melk i en saus jeg spiste i går. Men ikke fått i meg noe i dag.... Krysser fingrene for det hjelper... Eller vil jo helst ikke at ho har allergi da.... ;)

Skrikinga blir værre i kraft og lengde..... Holdt på en time i kveld. Litt opphold innimellom..... Kutta jo melk i går men mulig det var melk i en saus jeg spiste i går. Men ikke fått i meg noe i dag.... Krysser fingrene for det hjelper... Eller vil jo helst ikke at ho har allergi da.... ;)
Du må nok holde det HELT unna i flere dager før du merker noe bedring.

Når skrikingen holder på: er hun sulten eller nekter hun pupp? Er det noen stillinger hun liker/ikke liker å ligge i/bli holdt i? Er hun trøtt?

Når skrikingen holder på: er hun sulten eller nekter hun pupp? Er det noen stillinger hun liker/ikke liker å ligge i/bli holdt i? Er hun trøtt?

Var første dagen og rester til middag så da blei det sånn ;)

Hender ho nekter pupp men ikke ofte.... Liker å ligge med magen mot underarmen min og hodet i albuen.... Gjerne trøtt ja......

Du nevnte kiropraktor tidligere. Hva tenkte du da i forhold til?? :-)

Du nevnte kiropraktor tidligere. Hva tenkte du da i forhold til?? :-)
Det kan jo være en låsning som er årsaken.

Kiropraktoren her sa at ryggraden gradvis strekker seg ut etter å ha ligger bøyd i magen. Det var ikke noe feilstilling på vesla, men noen ømme punkter ifm at ryggraden strakk seg ut. Så han hjalp bare litt til.

Det kan jo være en låsning som er årsaken.

Kiropraktoren her sa at ryggraden gradvis strekker seg ut etter å ha ligger bøyd i magen. Det var ikke noe feilstilling på vesla, men noen ømme punkter ifm at ryggraden strakk seg ut. Så han hjalp bare litt til.

Ok. Må en ha henvisning til kiropraktor??

Ikke skreket til nå i kveld.... Pleid å være i 7-tida så spent på resten av kvelden....

Ok. Må en ha henvisning til kiropraktor??

Ikke skreket til nå i kveld.... Pleid å være i 7-tida så spent på resten av kvelden....
Nei det trenger du ikke.

Kolikk er gråt mer enn 3 timer, mer enn 3 dager i uken, mer enn 3 uker. Noen kvelder var bedre her enn andre. Det som funket best var å ha henne i bæresjalet fra 4-5 tiden da det startet og så legge meg sammen med henne tidlig. Hun var trøtt/sliten så ro rundt henne hjalp. Hvis vi var oppe feks å så på tv til sent (22 tiden) ble det værre.

Håper du finner noe som hjelper og at det går fort over!

Nei det trenger du ikke.

Kolikk er gråt mer enn 3 timer, mer enn 3 dager i uken, mer enn 3 uker. Noen kvelder var bedre her enn andre. Det som funket best var å ha henne i bæresjalet fra 4-5 tiden da det startet og så legge meg sammen med henne tidlig. Hun var trøtt/sliten så ro rundt henne hjalp. Hvis vi var oppe feks å så på tv til sent (22 tiden) ble det værre.

Håper du finner noe som hjelper og at det går fort over!

Sover på brystet mitt nå. Bare vært bitte litt urolig i kveld og så vidt grått litt... Håper det ikke kommer i natt.... Spent på di neste dagene.....

Natta gikk også fint og sovet godt som ho pleier :-)

Blir det spennende å se om disse fæle ettermiddagene er forbi eller om vi bare var heldige i går....

Holder ho seg rolig blir det å teste dagen etter barnedåpen med kakerester :P kjipt å se på alle di gode kakene......

Lykken var stor over å finne sjokoladetrøfler i skapet som ikke inneholder melk :-)

Da prøver jeg litt melkeprodukter igjen - kakerester fra barnedåpen i går :-) foreløpig ikke noe reaksjon.....

Back
Topp