Melke spreng og tette melkeganger

tahiti

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
har så vondt! Masering i dusjen hjelper ikke å har prøvt i over et døgn å få bort sprengen. det er så sprengt at jeg ikke kan bære på lillegull. Stapp fullt av klomper..

Trenger desperat tips hvis noen har!?
 
Du må nok tømme de helt, vil jeg tro. Har hatt melkespreng en gang selv som var uutholdelig, da pumpet jeg bare til jeg følte det var "levbart". I ettertid har de regulert seg selv:)
 
Du må tømme de helt! Får du feber må du bruke pumpe annenhver time på dagtid og hver tredje på natta. Eller legge til babyen like ofte. Varmepute eller lign på klumpene mens du pumper eller ammer. Eneste som hjelper er hyppig tømming om du blir dårlig i tillegg til vondt.
 
Massér godt på klumpene mens du ammer/pumper også!
 
Har nå vert på barsel ijenn med lillegull for å ta nye gulsott tester. Traff da en kjempe snill dame som viste meg hvordan jeg skulle masere og ga meg en nesespray som jeg skulle bruke 5 minutt før hver amming som skulle åpne melkegangene slik at melka lettere kom ut. Denne kan visst fåes på respt av legen - til dere som måtte oppleve det samme! Følte noe av trykket letta allerede når vi var der å at jeg endelig klarte puste ijenn. Håper på en bedre kveld/natt!
 
Back
Topp