Melka kommer for fort

Vifsla

Elsker forumet
Jeg er ei melkeku og kunne sikkert matet 4 :p jeg har redusert melkeproduksjonen men melka kommer likevel så forferdelig fort når jeg ammer... Dette fører jo til at han svelger masse luft og mister pusten pga melk i halsen. Det er så skummelt :S
Flere som sliter?
Det finnes jo nesespray for å forbedre utdrivingen, skal tro om det finnes en for det motsatte?

Har du prøvd å la det første komme av seg selv evt klemme ut det første i en klut? Det tipset fikk jeg og det hjalp litt da det roet seg litt når han hadde spist det første som kom så fort uansett.

Bruker du skjold? For det kommer vist fortere da,har hatt samme problem nemlig å sykehuset mente det gikk saktere uten skjold, men har en prematur gutt, som ikke har sugerefleksen ferdig utvikla

Vi "sliter" med det samme. Snuppa må stoppe flere ganger underveis ammingen for å få pustet. Erfaringen min sier at det bedrer seg ettersom de blir større (samme skjedde med storesøstrene). ;)

Vi "sliter" med det samme. Snuppa må stoppe flere ganger underveis ammingen for å få pustet. Erfaringen min sier at det bedrer seg ettersom de blir større (samme skjedde med storesøstrene). ;)
Uff ja håper det snart blir bedre :p han svelger og gisper stakkars :p hjelper ikke at brystene nesten er tomme heller, rare greier

Uff ja håper det snart blir bedre :p han svelger og gisper stakkars :p hjelper ikke at brystene nesten er tomme heller, rare greier
Min gjør det og. Mannen min alltid tuller hva det er jeg egentlig holder på med når jeg ammer... :P

Slet med det samme selv! Jeg leste inne på ammehjelpen.no og prøvde rådet der. Det var å pumpe det brystet som var mest aktivt helt tomt rett før mini skulle spise, og la babyen spise av det pumpetømte 2 ganger etter tømming med 3t's intervaller. Skulle babyen bli fornærmet over å bli tilbydd en "tom pupp", kan man jo tilby noe av det man pumpet ut etter litt amming? :-) Dette skulle visst funke, og det funket for meg! :-) Det som skjer med den andre puppen da er at det bare er "i beredskap". Har dager med samme melkemengde og utdrivning igjen, men nå er snuppa 3mnd og klarer så si å håndtere dette de dagene det forekommer. Lykke til :-)

Det med 3 timers intervaller har hjulpet her! Hvis det blir mye spreng, melker jeg ut litt på det brystet som har fri, bare maks ett minutt, for å ikke øke produksjon. Bare minske litt på trykket.

I tillegg hjelper det å presse mot det brystet du ikke ammer med. Trykk inn brystvorten liksom, når du kjenner at melkestrømmen kommer. Jeg opplever at det da ikke kommer så fort på det brystet jeg ammer med! Høres rart ut men det funker kjempebra her!

Back
Topp