Melka har kommet!

Sånn generelt er det greit å vente til ammingen er godt etablert, dvs at babyen tar skikkelig tak hver gang, melka har stabilisert seg og alt går fint. Vanskelig å si et spesifikt tidspunkt, men rundt fire uker +/- kan være noe å ta utgangspunkt i... Og da er det greit å bruke flaske med få/små hull i, slik at ikke melken kommer så fort, siden babyen da kan begynne å foretrekke flasken. Anbefaler også å se litt på denne artikkelen: http://ammehjelpen.no/artikkel/167/langsom-flaskemating. Langsom flaskemating etterligner måten babyen spiser på fra puppen :)
Ok, takk:) Har lett etter informasjon på ammehjelpen.no men fant ikke. Hvilke flasker har små hull da?

Ok, takk:) Har lett etter informasjon på ammehjelpen.no men fant ikke. Hvilke flasker har små hull da?

De fleste typer flasker fås kjøpt med smokker beregnet på ulike alderstrinn, det står som regel merket. Velg en smokk beregnet på nyfødt :)

Medela calma fikk vi anbefalt på ammekurset, den ligner mest på en brystvorte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når gir melkesprengen seg? Har lest en til to dager jeg, men nå er det femte dagen. Er slitsomt, mest fordi det er så vanskelig for babyen å få et godt sugetak.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det kan ta noen dager ja... For å hjelpe litt på slik at det blir lettere å ta tak, kan du bruke noe som heter Cottermanns grep, du kan søke på det på ammehjelpen.no :)

Det kan ta noen dager ja... For å hjelpe litt på slik at det blir lettere å ta tak, kan du bruke noe som heter Cottermanns grep, du kan søke på det på ammehjelpen.no :)

Tusen takk for det tipset med det grepet. Det har gjort amminga i dag mye lettere. Melka kom vel for fult på torsdag og jeg er sprengt fortsatt, selv med amming annenhver time :-/

Tusen takk for det tipset med det grepet. Det har gjort amminga i dag mye lettere. Melka kom vel for fult på torsdag og jeg er sprengt fortsatt, selv med amming annenhver time :-/
Samma her. Trodde det skulle gå fortere over jeg...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så bra det hjalp :) Om man har stor produksjon så kan det som sagt ta litt tid før den regulerer seg. Om det ikke blir litt bedre i løpet av de neste par ukene kan du lese litt om symptomer på overproduksjon og vurdere om du vil sette igang tiltak for å prøve å redusere det. Men i og med at det er såpass tidlig etter fødsel enda så ville jeg sett det an en stund enda :)

Godt en ikke husker slike ting som melkespreng fra barn til barn ;)

Håper produksjonen går seg til nå som hun får lov til å regulere det mere selv. For da kan hun drikke når hun virkelig er sulten og ikke etter klokka pga lav vekt og høy bilirubin. Da er sjangsen også større for at hun klarer å drikke "opp", og ikke bare litt påfyll

Back
Topp