Melka har kommet!

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Det er melk over alt! Kom snikende utover dagen igår, og nå føles det ut som det renner konstant! Kjøpte ny amme-bh på mandag, men den ble gjennomvåt med en gang. Alle ammeinnleggene mine er våte også, måtte kjøpe nye idag.
Sto på badet uten bh istad, og det bare drapp melk konstant.
Har nå lagt papirinnlegg mellom bh'en og ullinnleggene, så håper det hjeper så ikke bh'en min blir våt igjen.
Det gir seg vel dette ikke sant?

Det gir seg så fort melken "regulerer" seg etter babisen :) har du ikke engangsinnlegg utenfor ullinnleggene? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det gir seg så fort melken "regulerer" seg etter babisen :) har du ikke engangsinnlegg utenfor ullinnleggene? :)

Jo, nå har jeg det:) Er det noe alle pleier å ha altså? Skjønte ikke det før nå jeg.

Jo, nå har jeg det:) Er det noe alle pleier å ha altså? Skjønte ikke det før nå jeg.

Hihi, jeg har så lenge jeg har måttet bruke ammeinnlegg ikke kunnet ha ullinnlegg alene ihvertfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum[/quote]

Veldig bra at melka har kommet da! :) Når du minner meg på det husker jeg godt hvor sexy jeg følte meg når jeg grisa ned alt med melk :b Åh, alle de små tinga man hadde fortrengt. Sånn sett er det greit å ha termin sent i mnd, så kan dere som allerede har babyene deres minne meg på sånne ting - så slipper jeg å bli helt sjokkert denne gangen også! :)

Bra melka har kommet da. Høres ikke ut som du har for lite melk hvertfall ;)
Litt greit å lese sånn her også, så vet jeg hva jeg kan forvente meg. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Papirinnlegg innenfor ullinnleggene er et must, iallefall i starten :) Og så blir det bedre når tilbudet tilpasser seg etterspørselen.

Synes etterspørselen har økt siden tilbudet økte også jeg. Hun har hvertfall drukket masse i natt. Bleia var kjempetung!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan er dette egentlig? Har en sånn bravado ammebh. Tenkte jeg skulle begynne med en siden jeg ikke vet om jeg i det hele tatt får til å amme.. I den så er det noen sånne gigantiske gummiinnlegg.. Skal disse tas ut og erstattes med engangs- og ullinnlegg? Og hvordan er rekkefølgen? Ull inn mot puppen og så et engangsinnlegg utenpå der igjen? Må man ikke vaske ullinnleggene hele tiden da?

Ja, jeg er HELT grønn i faget..

Melka renner for fult her og. Vet fra tidligere at jeg ikke kan legge bort ammeinnlegg helt til jeg er ferdig med ammetida...

Mandarinpiken: Jeg har lagt ullinnlegg inn der den gummigreia var og så har jeg vanlige ammeinnlegg på huden. Ellers har jeg kun lekkasjer.

Hvordan er dette egentlig? Har en sånn bravado ammebh. Tenkte jeg skulle begynne med en siden jeg ikke vet om jeg i det hele tatt får til å amme.. I den så er det noen sånne gigantiske gummiinnlegg.. Skal disse tas ut og erstattes med engangs- og ullinnlegg? Og hvordan er rekkefølgen? Ull inn mot puppen og så et engangsinnlegg utenpå der igjen? Må man ikke vaske ullinnleggene hele tiden da?

Ja, jeg er HELT grønn i faget..

Tror jeg har akkurat samme bh som deg, har brukt de innleggene som fulgte med. Men da melka kom ble puppene så store at jeg tok de ut. Var også planen, kjøpte bhen litt stor så jeg skulle ha plass til melk;)

Rekkefølgen blir: pupp-ullinnlegg-paririnnlegg-bh;)
Du må nok vaske ullinnleggene hele tiden, jeg tar bare å håndvasker dem i litt vann i vasken med flytende ullsåpe. Går ganske kjapt. Må ha flere par så du kan bytte på da.
Papirinnleggene kan feste seg til puppen, hvis du er sår er det vondt å ta av. Jeg har helt angst for det, tør ikke ha de mot puppen.

Jeg har brukt papirinnlegg innerst, og ullinnleggene utenpå. Da slipper man å vaske ullinnleggene så ofte, de er viktigst for varmens skyld synes jeg, så man unngår brystbetennelse. Om man bruker ullinnleggene innerst så de blir fulle av melk, bør de kokes for å fjerne bakterier, og det orker jeg ikke (ullinnleggene vaskes først, legges i kjele med kaldt vann, kok opp og la dem avkjøles i vannet før de tørker for å unngå krymping/toving).

Jeg har brukt papirinnlegg innerst, og ullinnleggene utenpå. Da slipper man å vaske ullinnleggene så ofte, de er viktigst for varmens skyld synes jeg, så man unngår brystbetennelse. Om man bruker ullinnleggene innerst så de blir fulle av melk, bør de kokes for å fjerne bakterier, og det orker jeg ikke (ullinnleggene vaskes først, legges i kjele med kaldt vann, kok opp og la dem avkjøles i vannet før de tørker for å unngå krymping/toving).

Åh.. Høres slitsomt ut.. Tror det blir engangs innerst her også ja, ved mindre det blir mye såre brystvorter i begynnelsen. Da får jeg la de henge fritt så lenge det varer. Hjelpe meg så lekkert. Haha!! Svettebyger, renselse, hengepupper og melk som renner samt såre brystvorter. Utrolig at det blir født barn i det hele tatt!!

Så bra melka har kommet igang! Veldig deilig å ha nok mat så de blir mette! Har ikke hatt noen lekkasje her enda, grøss og gru, håper jeg slipper unna :D

Har vert veldig flink med å luft tørke før jeg putter de tilbake i bhen (kjempe sexy å tasse rundt med puppa på tørk....) Men det har vertfall ført til at jeg så langt (17 dager) har sluppet å bruke purelan salven :) I følge mine mer erfarne venninner er det luft tørking som er det viktigeste for å unngå såre brytknopper (og at ungen har riktig tak så klart)

Hehe, kjenner meg igjen. Snuppa er nå 3 uker og her begynner det plutselig å renne. Skikkelig stilig. Ammeinnleggene blir helt tunge.

Føler meg egentlig ganske bra jeg da, synes det er booster for selvfølelsen å kunne amme barnet mitt. Kjenner allerede at jeg gruer meg til det er over. Må nok ha mer enn ett barn ja!

Sambo synes der er hyggelig med puppene på tørk han da;) Men når kan man egentlig begynne å gi litt fra flaske også? Han føler seg litt utenfor stakkars. Stå bare at man bør vente en stund. Hva betyr det? Uker eller måneder?

Sambo synes der er hyggelig med puppene på tørk han da;) Men når kan man egentlig begynne å gi litt fra flaske også? Han føler seg litt utenfor stakkars. Stå bare at man bør vente en stund. Hva betyr det? Uker eller måneder?

Sånn generelt er det greit å vente til ammingen er godt etablert, dvs at babyen tar skikkelig tak hver gang, melka har stabilisert seg og alt går fint. Vanskelig å si et spesifikt tidspunkt, men rundt fire uker +/- kan være noe å ta utgangspunkt i... Og da er det greit å bruke flaske med få/små hull i, slik at ikke melken kommer så fort, siden babyen da kan begynne å foretrekke flasken. Anbefaler også å se litt på denne artikkelen: http://ammehjelpen.no/artikkel/167/langsom-flaskemating. Langsom flaskemating etterligner måten babyen spiser på fra puppen :)

Back
Topp