Melk

Tashi

Betatt av forumet
Hei Jenter!
Hjelp meg,
Jeg var en liten tur ute og drakk et halvt glass øl.
Etter ett par timer kom jeg hjem og pumpet ut all melk og kastet.

Nest egang jeg skal amme idag, da går det greit sant?
Jeg trenger ikke tenke på det jeg har drukket da sant?
vil bare dobbelsjekke...

klem
Tashi

Nå drikker ikke jeg, så jeg har lite peiling på hvor lenge alkoholen sitter i kroppen. Men jeg har forstått det sånn at alkoholen går ut av melka samtidig som den går ut av kroppen (så jeg tror ikke man trenger å pumpe og hive heller.... så sant man ikke får spreng da.. for alkoholen lagres ikke i melken).

Fant dette på ammekjelpen.no :

Generelle regler om alkohol og amming:
  • Du bør derfor avstå helt fra alkohol til det er gått iallfall 6 ukeretter termin. Dersom du av og til bruker litt alkohol senere i ammeperioden, er det viktig å begrense mengden.
  • Etter inntak av ett glass vin bør du vente 3 timer før barnet igjen ammes. Alkohol lagres ikke i melken. Promillen i morsmelken synker parallelt med nivået i mors blod. Det har derfor ingen hensikt å pumpe og kaste melken, annet enn for å lindre melkespreng.

Hei

Tusen takk. Jeg pumpet ut 200 ml melk fra begge brystene og kastet hele greia.
ja ja, da vet jeg dette til neste gang.

Jeg drakk jo ikke ett fullt glass øl engang. Men var redd for at barnet skal få noe i seg.
Har ikke ammet han enda etter at jeg kom hjem. Han spiser hver 3.-4.time så han fikk melk som jeg hadde pumpet ut før og frøs ned.

Så jeg venter på at han skal våkne og få litt melk igjen for nå kjenner jeg at brystene mine holder på å sprekke...

Takk for hjelpen.

Klem
Tashi

Back
Topp