Melk

Cahaal

Gift med forumet
Noen som har noen tips mht å få "fetere melk"?
Har hørt det å spise havregryn skal hjelpe.
 
Har slik en glupsk gutt at jeg må supplere med morsmelkerstatning på slutten av dagen/kvelden. Da er det tomt...
Lurte på om d kanskje er melka mi som ikke er fet nok...
 
helt vanlig å ha mindre melk om kvelden.jeg har gitt erstatning etter siste måltid siden han var 3 uker gammel.du kan jo alltids prøve med noen økedager hvis målet ditt er å fullamme...
 
Økedager?
 
Jeg er også ganske "tom" om kvelden,og ga mme til å begynne med, men nå pumper jeg ut om morningen/natta når han sover godt og gir den melka på flaske da om kvelden. i tilegg så ammer jeg ofte, minst en gang i timen, nesten så jeg har han hengende i puppen hele tida siste delen av natta, men da bare slår jeg meg ned foran tv`n og tar det rolig og lar han spise.
Da sover han kjempegodt om natta(8-9t-mat-3t) og han er mye roligere når han bare får morsmelk. rart men...
Jeg spiser også myyyyye havregryn, rett og slett fordi det er det eneste jeg orker i denna varmen. idag har jeg ikke spist annet faktisk. har aldri hørt noe om at det skal gjøre melka fetere, men jeg har faktisk stussa på hvorfor melka plutselig så så fet ut, så det kan jo være havregrynet.. ikke noe galt i prøve hvertfall, sunt er det uansett! ellers får jeg økt melkeproduksjon av munkholm... lykke til!
 
by the way,jeg gir bare 50-60ml på flaske og han blir godt fornøyd med det, så du trenger ikke fortvile om du ikke får pumpet ut allverden...[:D]
 
jeg gir også mme på kvelden av og til, og da har han tømt begge puppene først.. en kveld tømte han en pupp, og så fikk han 70ml morsmelk som jeg hadde pumpet, og det var enda ikke nok så han tok 50 med mme etter det igjen.. så han er en storspiser, men er jo stor også da så han trenger vel en del mat, 1 mnd og 3 dager: 61cm og 5400g.. har ikke hørt om tips for å få melka feitere, men jeg prøver å tyne han til å ligge helt til brystet er tomt, han pleier å bli utålmodig når det er lite igjen, men den feiteste melka er jo til sist, derfor må han læres til å være tålmodig å drikke den også..
 
ORIGINAL: Lilly86

Jeg spiser også myyyyye havregryn, rett og slett fordi det er det eneste jeg orker i denna varmen. idag har jeg ikke spist annet faktisk. har aldri hørt noe om at det skal gjøre melka fetere, men jeg har faktisk stussa på hvorfor melka plutselig så så fet ut, så det kan jo være havregrynet.. ikke noe galt i prøve hvertfall, sunt er det uansett! ellers får jeg økt melkeproduksjon av munkholm... lykke til!

 
Hvordan tilbereder du havregrynen som du spiser? Lager du grøt eller har du havregryn i bolle med melk eller yougurt eller no (altså ikke kokt gryn)?
 
Back
Topp