Melk

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Nå som babyene er blitt/blir ett år, hvordan gjør dere det med melk?

Med vesla sluttet jeg med mme da hun var nesten ett og ga helmelk siden da var mme-pakken tom. :P
Denne gangen gir jeg mm på flaske på dag og ammer kveld/natt. Jeg er lei av å pumpe, så jeg vurderte å slutte å gi mm på dag og heller gi kumelk, men har ombestemt meg, tror jeg...

Hva kommer dere til å gjøre?

Her sluttet vi å amme rundt 10 mnd, da poden ikke ville ha mer pupp.
Han får mme innimellom, men bare for kos, og har aldri fått det for "matens skyld."
Da han ble ett år, begynte vi å gi ham kumelk etter måltidene, men vann under måltidet og som tørstedrikke.
Han drikker så mye melk, at han gjerne drikker seg mett på det. :P

Det anbefales å gi ekstra lett (med d-vitamin), lett, eller skummet melk til små barn, med mindre de sliter med vektoppgang. :)

Yoghurt og ost er også gode måter å få i seg melkeprodukter på. :)

Sluttet å amme da lillemann var 9 måneder (han ville ikke mer).
Gir han NAN 2 nå. Tenker å fortsette med det en stund, eventuelt gå over på NAN 3.
Han drikker melk til måltidene og om kvelden før han sovner.

Han er akkurat 11 måneder nå :-)

Sååå glad! De siste tre dagene har jeg glemt/ikke giddet å pumpe, så gutten har bedt om melk selv. :P nå har vi hatt tre-fire koselige ammestunder i sofaen! Første gangen på sikkert 8 måneder at dagamming ikke har vært småfrustrerende. ;) Mulig vi prøver å fortsette...

Her drikker han rundt 500ml mme i tillegg til ca. 3 amminger i løpet av dagen. Kommer nok til å bytte ut mme med melk gradvis. Tenker det kan bli mye kumelk på en gang hvis vi bytter ut alt. Veldig glad i melk, men spiser mer enn normalt utenom også.

Så herlig at ham vil ha puppen igjen da! Her er det slutt på ammingen. :/ Ble gradvis mindre og mindre etter at jeg begynte å jobbe og mini har blitt mer og mer glad i flaska istedet. Nå når hun blir ett år kommer vi til å gradvis gå over til kumelk istedenfor mme :)

Jeg gir vanlig melk :) men hun drikker så mye Det er billigere å kjøpe mme :P

Jeg ammer og har prøvd å gi litt vanlig melk, men falt ikke i smak her helt enda :)

Back
Topp