Melk

Blue_

Gift med forumet
Hei dere!

Nå er snuppa mi tre år, sluttet å amme da hun var 8mnd.
Og har fortsatt melk... Bare litt om man knepper/kommer bortpå...

Nå skal vi jo snart prøve igjen så sånn sett gjør det ikke så mye.

Men lurte på om andre her har opplevd det samme. Og hvordan det da ble når man ble gravid på nytt?..
Kom det mer/mindre/andre ting?

Må jeg lete frem ammeinnleggene mine snart? :) :p

du bør ikke klemme ut noe. Da stimulerer du til mer produksjon. I tillegg, har jeg hørt at om man er gravid, kan melking av puppene stimulere til rier. vet ikke hvordan det evt påvirker om man prøver å bli gravid, men jeg ville latt være å klemme. Om det lekker under graviditeten, har jeg ingen erfaringer med, men det ville vel ikke vært så rart. Selve storproduksjonen av råmelk, kommer først i gang første uken etter at du har født nestemann.

Hei:) har tre barn med 2 år i mellom. Lakk veldig da jeg gikk gravid med nr en. Og hatt masse melk alle gangene. Har også litt melk mellom ammeperiodene og kan faktisk nå, etter to år siden jeg sist amma, få følelsen av utdrivningsrefleksen etter eks å ha trent! Men lakk nesten ingen ting under graviditeten med nr to og tre:) så det er nok veldig forskjellig:)

du bør ikke klemme ut noe. Da stimulerer du til mer produksjon. I tillegg, har jeg hørt at om man er gravid, kan melking av puppene stimulere til rier. vet ikke hvordan det evt påvirker om man prøver å bli gravid, men jeg ville latt være å klemme. Om det lekker under graviditeten, har jeg ingen erfaringer med, men det ville vel ikke vært så rart. Selve storproduksjonen av råmelk, kommer først i gang første uken etter at du har født nestemann.

Jeg vet det :) går ikke rundt å klemmer på hele tiden *fnis* Men lekker litt av og til.... I dusjen som regel eller når sambo er "bortpå".

Tenkte mest på om en graviditet ville øke produksjonen. Hørt om de som får melk med en gang de blir gravide. (Som veldig tydelig tegn på graviditet). Så tenkte kanskje at siden det fortsatt lekker litt så kunne jeg følge litt med her. Om du skjønner hva jeg mener. Ble litt knotete :)

Jeg tror det med å melking kan stimulere riene kan være både og, da jeg kjenner mange som ammer fortsatt og er gravide. Jeg håper at vi faktisk kan gjøre det samme :)

Men til spm melk i brystene har jeg hørt aldri egentlig forsvinner det blir bare mindre og mindre, men vil alltid være der. Kroppen er rar sånn.
Brystene dine vil kanskje bli mer sensitive enn det de er nå, så muligheten for at du lekker kan være der.

Jeg lakk masse da jeg var gravid med min første, men det begynte ikke før i uke 27.

Lykke til

Back
Topp