Melk!

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg er jo førstegangs. 25+5 i dag. Og siden i går har jeg kjent at brystene (spesielt høyre), har blitt skikkelig ømme igjen. Masserte de litt etter dusjen og plutselig ser jeg at det kommer klar væske ut fra nipplene! Er dette sånn melk som kommer? Er ikke det litt tidlig? Og er det normalt at det er klar væske?

Bare for å legge til.. masserte de fordi det pleier å hjelpe litt når de blir ømme på den måten. Er det derfor? Har jeg stimulert brystene?

Det er råmelk ;) varierer når denne kommer! Fikk den tidlig med førstemann, og har det nå også

Jeg fikk også melk tidlig første gang. Rundt uke 20. Var bare litt i begynnelsen, men så ble det mer. Ikke kommet noe denne gang:)

Råmelk ja :) har det jeg også :)

Vet du, jeg har hatt det helt siden første svangerskap, altså snart 6 år!! Hvis jeg klemmer hardt på de, aldri lekket noe. Syns bare det er sykt :p
Hvor normalt er det egentlig? ?

Jeg har også merket dette (er også førstegangs) og har hele svangerskapet hatt ømme bryster/brystvorter! Har kommet litt klar væske når jeg har klemt på brystet i det siste. Våknet en morgen med en slags rur fremst på brystvorten og tenkte at dette var jaggu tidlig :p har ikke turt å sagt noe til gubben for han hadde nok fått helt sperrer :p jeg er 24+2 nå :)

Jeg har også fått råmelk! :P Er førstegangs jeg også, kommer av og til litt blank væske hvis jeg klemmer på, men ser gulaktige flekker i BHen etter at den er brukt litt.

Burde vel egentlig slutte å massere brystene nå da? Alt er så nytt :p redd for å gjøre noe galt

Forøvrig veldig glad jeg ikke er den eneste. Syns alt har skjedd så tidlig med meg i svangerskapet..

Tenkte å kjøpe ammeinnlegg idag. BH'ene mine får sånne misfargede flekker. Lest en del om ammeinnlegg, og ser ut til at de fleste anbefaler de av ull. Kjøpes disse på apoteket eller sånn barnebutikk som babycomfort og/eller barnas hus?

Last edited:
6 år :o håper ikke det skjer med meg :p
Aldri vært noe problem sånn sett, er bare hvis jeg har klemt veldig hardt. Men ja, har vært der siden det kom liksom :o har aldri gidda å tatt det opp hos legen heller, så vet liksom ikke hvorfor det har vært sånn :p

Burde vel egentlig slutte å massere brystene nå da? Alt er så nytt :p redd for å gjøre noe galt

Forøvrig veldig glad jeg ikke er den eneste. Syns alt har skjedd så tidlig med meg i svangerskapet..

Tenkte å kjøpe ammeinnlegg idag. BH'ene mine får sånne misfargede flekker. Lest en del om ammeinnlegg, og ser ut til at de fleste anbefaler de av ull. Kjøpes disse på apoteket eller sånn barnebutikk som babycomfort og/eller barnas hus?
Ull er å anbefale om vinteren, eller når det er veldig kaldt. Jeg husker jeg kjøpte sånne vanlige i matbutikken, mange oppi en boks. Blir mye vask med disse ull innleggene :p

Her har det også kommet råmelk, men ikke noe som lekker mye og er plagsomt heldigvis. Samler seg bare litt "grums" på brystvortene innimellom som er litt guffent.
Den ordentlige melka kommer vel ikke før en dag eller noe etter fødsel, så det blir forhåpentlig vis bare med denne smålekkingen på oss alle frem til dess :)
Ullinnlegg kommer jeg til å kjøpe inn, men ikke bruke enda. Er varmt nok å bruke om vinteren synes jeg.
Har kjøpt på apoteket tidligere og har sett at de har både på nett og i butikk, type Barnas Hus.

Aldri vært noe problem sånn sett, er bare hvis jeg har klemt veldig hardt. Men ja, har vært der siden det kom liksom :o har aldri gidda å tatt det opp hos legen heller, så vet liksom ikke hvorfor det har vært sånn :p
En venninne av meg fikk "melk" i brystene etter hun fikk p-stav :p
Ull er å anbefale om vinteren, eller når det er veldig kaldt. Jeg husker jeg kjøpte sånne vanlige i matbutikken, mange oppi en boks. Blir mye vask med disse ull innleggene :p
Får se om jeg finner engangs til å begynne med :)
Her har det også kommet råmelk, men ikke noe som lekker mye og er plagsomt heldigvis. Samler seg bare litt "grums" på brystvortene innimellom som er litt guffent.
Den ordentlige melka kommer vel ikke før en dag eller noe etter fødsel, så det blir forhåpentlig vis bare med denne smålekkingen på oss alle frem til dess :)
Ullinnlegg kommer jeg til å kjøpe inn, men ikke bruke enda. Er varmt nok å bruke om vinteren synes jeg.
Har kjøpt på apoteket tidligere og har sett at de har både på nett og i butikk, type Barnas Hus.
Titter innom der senere i dag :) se hva jeg finner. Tenker egentlig ull blir litt for varmt nå :p
Har forresten sett en hvit dråpe komme. Måtte jo klemme litt på når jeg først la merke til dette.. ingenting etter det da

Last edited:
En venninne av meg fikk "melk" i brystene etter hun fikk p-stav :p

Får se om jeg finner engangs til å begynne med :)

Titter innom der senere i dag :) se hva jeg finner. Tenker egentlig ull blir litt for varmt nå :p
Har forresten sett en hvit dråpe komme. Måtte jo klemme litt på når jeg først la merke til dette.. ingenting etter det da

Såpass ja :o jeg har bare gått på ppiller i ca 3 mnd etter vesla ble født, haha :D

Back
Topp