Melk!

Snackshvalen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Ammingen her går fint, men lurer litt på hva dere andre gjør ifht melkeutdrivelse på begge bryster samtidig når man ammer? Noen tips?
Nå blir det endten å sitte med ekstra håndkle over/under det ledige brystet eller melkeoppsamler(men det blir ofte stramt og ubehagelig)
Merker om jeg legger press mot puppen så stopper melka ganske raskt, men er det noen ulemper med det som dere vet om? Stoppet det produksjon?

Trykker inn brystknoppen, det hjelper hos meg iallefall:)

Bare et spm vesidna her :p
Noen av april babyen som spiser fra begge puppene ved måltiden?
Min spiser fra den ene å så den andre ved neste måltid. Variere i hvor lang tid det tar mellom måltiden. Alt fra 30 min til 3 /4 t. Han er puppe gutt å legger godt på seg ;)

Min spiser fra den ene å så den andre ved neste måltid. Variere i hvor lang tid det tar mellom måltiden. Alt fra 30 min til 3 /4 t. Han er puppe gutt å legger godt på seg ;)
Her spiser han stort sett av ett og sovner, men han våkner etter 10-15 min og blir urolig (har begynt med det de siste dagene) og da legger jeg han til på det andre. Da spiser han litt til før han sovner igjen. Så jeg tenker at dette er selvregulerende slik at barnet etter hvert skal ha behov for melken fra begge bryst for å bli mett :) Merker det på natta og, gir ett bryst som har holdt lenge og så sovner han. Da våkner han igjen etter en liten stund og vil ha mer, men jeg er da helt ubrukelig :P

Her spiser han stort sett av ett og sovner, men han våkner etter 10-15 min og blir urolig (har begynt med det de siste dagene) og da legger jeg han til på det andre. Da spiser han litt til før han sovner igjen. Så jeg tenker at dette er selvregulerende slik at barnet etter hvert skal ha behov for melken fra begge bryst for å bli mett :) Merker det på natta og, gir ett bryst som har holdt lenge og så sovner han. Da våkner han igjen etter en liten stund og vil ha mer, men jeg er da helt ubrukelig :P
Sovner som regel når han spiser her også. Kan sove godt på meg men hvis jeg prøver å legge han ned så våkner han :p Men de gangene han klar å vente 2 3 t så virker han litt mer fornøyd ;) Men noen ganger vil han bare ligge ved puppen, spesielt på kvelden ;) :p

Som regel kun et bryst, men innimellom vil han ha det andre etter kort tid.. sliter litt med å vite når brystet er tomt.. legger ham gjerne til 2 ganger på samme bryst før jeg bytter.. hvordan vet dere at brystet er tomt?

Som regel kun et bryst, men innimellom vil han ha det andre etter kort tid.. sliter litt med å vite når brystet er tomt.. legger ham gjerne til 2 ganger på samme bryst før jeg bytter.. hvordan vet dere at brystet er tomt?
Det samme lurer jeg på..

Brystet blir aldri helt tomt ;)

Det varierer, av og til begge, av og til en.

Godt spm! Hvis hun slutter å spise med god svelging så tenker jeg det ikke er tomt. Hvis hun ligger å "koser" seg med puppen vil jeg tro det er tomt. Pluss at puppen blir kjempe myk. Hvis du klemmer på puppen kan du også se forskjell i konsistens og farge på den første melka og den fete melka.

Men jordmor sa at man skal tømme et bryst før man tilbyr det andre.. hmm..
Jeg tenker at når bebis slepper puppen selv så er den "tom" .. Da kan det være greit å bytte pupp hvis barnet virker mer sulten.
hvis du legger bebis til den "tomme" puppen hele tiden vil du på sikt øke melkeproduksjonen i det brystet.

Jeg tenker at det er tomt når det nærmer seg "polvott"

Jeg tenker at når bebis slepper puppen selv så er den "tom" .. Da kan det være greit å bytte pupp hvis barnet virker mer sulten.
hvis du legger bebis til den "tomme" puppen hele tiden vil du på sikt øke melkeproduksjonen i det brystet.
Grunnen til at jeg legger ham til flere ganger er at han gjerne svelger litt feil og hoster seg av puppen.. og da tror jeg ikke den er tom.. tror hellerdet kommer litt mye melk litt fort..

Grunnen til at jeg legger ham til flere ganger er at han gjerne svelger litt feil og hoster seg av puppen.. og da tror jeg ikke den er tom.. tror hellerdet kommer litt mye melk litt fort..
Om melken kommer for fort så prøv å legg deg litt bakover eller legg deg i sengen å amm. Jo rettere man sitter med ryggen eller om man sitter fremoverlent, jo fortere kommer melken :)

Om melken kommer for fort så prøv å legg deg litt bakover eller legg deg i sengen å amm. Jo rettere man sitter med ryggen eller om man sitter fremoverlent, jo fortere kommer melken :)
Det gjør jeg allerede ;-) retter meg bare opp så han får tak, så legger jeg meg bakover.. men greit å være oppmerksom på det :-)

Du hører når babyen ikke svelger unna... Og sugetakene blir mindre og mindre da er brystet nok ganske tomt ;)

Back
Topp