Melk??

Duplex

Forelsket i forumet
Hei hei..
Har et litt merkelig spørs. men er det bra å drikke mye melk? Jeg drikker nesten 1liter skummet melk om dagen.. jeg må spise ofte for unngå kvalmen, og da er det bare melk jeg klarer å drikke til maten..til alle måltid. 

'JA, det er veldig bra. JEg fikk beskjed om at en halv liter ikke var nok i forrige svangerskap. Fosteret tar myyyye kalsium så melk er nødvendig for å bygge opp fosterets ben. Jeg fikk beskjed om at jeg burde ta kalsiumtabletter om jeg ikke klarte å drikke mye melk :)

Åh, så bra du tok det opp for jeg drikker ikke melk. Skal høre med legen neste gang om jeg trenger sånne piller :)

Melk er både bra og godt, men når en drikker mye melk er det vanskeligere for kroppen å ta opp jern...men om du har bra jernverdier er det sikkert ikke noe problem. :-) Grovt brød er bra for å få i seg mer jern.

Mae skrev:
Melk er både bra og godt, men når en drikker mye melk er det vanskeligere for kroppen å ta opp jern...men om du har bra jernverdier er det sikkert ikke noe problem. :-) Grovt brød er bra for å få i seg mer jern.

Sant det, men jeg fikk beskjed om dette med å få i meg mye melk selv om jeg hadde ekstremt lave jernlagre :)

Men da må man jo ta jern i tillegg da:P

Mozzarella skrev:
Åh, så bra du tok det opp for jeg drikker ikke melk. Skal høre med legen neste gang om jeg trenger sånne piller :)

PS: Alle andre melkeprodukter gjør selvsagt samme nytten. Jeg drikker ikke mye melk, men spiser mye gulost og bruker melk i middagen :)

Aha, kanskje det er derfor jeg plutselig har fått dilla på melk! Jeg har et snev av melkeintolleranse, så jeg holder meg som regel unna melk, men den siste uka har jeg drukket ganske så mye. Riktignok må jeg ta følgene, men jeg klarer liksom ikke holde meg unna.. hehe..

Visste ikke at det var såå viktig med melk. Men jeg har hatt dilla på melk og melkeprodukter i allle tre svangerskapene mine :)

det var en bra topps! Det viste jeg ikke!

blåbæra skrev:
Visste ikke at det var såå viktig med melk. Men jeg har hatt dilla på melk og melkeprodukter i allle tre svangerskapene mine :)

Back
Topp