melk

Bao

Glad i forumet
Lest her i dag bla at barna kun skal ha max 600 ml mme pr døgn. På nanboxen står det 3-4 måltid 200- 250 ml. Jeg tror lillegutt drikker ca 7- 800 ml i døgnet, veldig varierende ettersom hvor mye fast føde han vil ha i løpet av dagen, men er det skadelig? Gir en del vann, men må fortsatt ha melk stort sett for å sovne..
Noen som kan dette?! =)

E vel heller MINST 600 ml...sånn at de ikke blir dehydrerte..[:)]
sliter med å få væske i gutten min etter vi begynte med fast føde,vurderer nesten å gi melk i stede for middag...

ORIGINAL: christine 20

E vel heller MINST 600 ml...sånn at de ikke blir dehydrerte..[:)]
sliter med å få væske i gutten min etter vi begynte med fast føde,vurderer nesten å gi melk i stede for middag...

Vi har samme problem. Så her har vi kutta ned på mengden fast føde og så får han heller litt mm eller mme i tillegg. Han bare brekker seg når jeg gir han vann. Det er ganske slitsomt. Men nå skal vi på 6 mnd kontroll i morgen så får ta det opp da.

Det fikk jeg også høre fra helsesøster at de skal ha max 600 ml med mme [:)]

Mener helsesøster sa at dersom de kom over 1000 ml mme i døgnet burde fast føde introduseres.. .

Hmmm tror snuppa mi får i seg alt for lite da [8D] Hun drikker kun 2 flasker per dag på 230ml å ikke alltid hun drikker alt. Så drikker hun alt i fra 100 til 150ml med vann. Her er hun glad i vann men drikker ikke mer en ca 50ml til hvert måltid med fast føde..

ORIGINAL: Bænken

Hmmm tror snuppa mi får i seg alt for lite da [8D] Hun drikker kun 2 flasker per dag på 230ml å ikke alltid hun drikker alt. Så drikker hun alt i fra 100 til 150ml med vann. Her er hun glad i vann men drikker ikke mer en ca 50ml til hvert måltid med fast føde..

det går sikkert fint. fikk beskjed om rundt 500-600ml her, men tror ikke han drikker så mye bestandig...kommer an på hvor mett han er. her får han melk 3 ganger om dagen ca... somregel går ikke alt ned :P

Du må ta med vannet/melka du har i grøten òg. Kan visst telle det på lik linje som med rein væske. Lillegutt drikker 500ml + - med mme. Men får to grøtmåltid, middag og frukt + litt vann utenom. Så tipper han får i seg rundt 8-900ml/døgn.

Back
Topp