Melk til katt...

Ring Mattilsynet å meld i fra. De vil da sende dyrevernsnemda for å hente katten. Dyrebeskyttelsen er en frivillig organisasjon og har Desverre ikke ressurser til å reise rundt å fange alle disse kattene. I Norge er det Mattilsynet som har ansvaret for dyrene. Jeg har ringt de flere ganger og de kommer som regel for å hente forlatte dyr.
Lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ring Mattilsynet å meld i fra. De vil da sende dyrevernsnemda for å hente katten. Dyrebeskyttelsen er en frivillig organisasjon og har Desverre ikke ressurser til å reise rundt å fange alle disse kattene. I Norge er det Mattilsynet som har ansvaret for dyrene. Jeg har ringt de flere ganger og de kommer som regel for å hente forlatte dyr.
Lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva gjør de med katten da? Er livredd for at de avliver jeg :(

Ja, for dyrebeskyttelsen kommer ikke å henter... Der må ansvaret skrives over på meg.. Så må jeg feks dra og levere henne..

Fikk ikke tak i naboen i går.. Prøver igjen i dag.. Krysser fingrene for at de overtar katten :)

Takk :)

De kommer nok til å levere den til et sånn "hjem", dyrebeskyttelsen, FOD o.l. :)

HVIS ikke det er plass noen steder, verken i fosterhjem osv. Så kan det være mulig katten blir avlivet. Men det er mye bedre for en katt det, enn at den går hjemløs, og produserer avkom som ingen vil ta seg av.

Ring mattilsynet i morgen og fortell om situasjonen.

Har ringt Mattilsynet.. Hatt en samtale med de.. Har faktisk også ringt til sønnen til eier

så bra. det er godt å se at man bryr seg opp kattene (deg)

den er sikkert ikke sterilisert engang, det vil dyrebeskyttelsen gjøre.
den har det nok ikke godt nå,uten tilgang på skikkelg mat, kos og veterinær ol.

det er som de sier over her, avliver de, så er nok det bedre enn å gå slik.

Jeg hørte om noen som flasket opp kattunger på MME beregnet for babyer (NAN).

Ja, det kan gå bra med dem sånn fysisk, men katter trenger oppdragelse fra mor, og derfor skal de være hos mor til de er tidligst 12 uker gamle.
Vi fikk kattunge som var 4 uker en gang, pga. de som hadde den skulle bare avlive den..
Gikk fint et års tid, men så kom det problemer, som bæsjing og tissing inne, biting, plutselige atferdsproblemer, sutting på klær osv..

Alt dette tyder på mangel på oppdragelse fra kattemor. Så de trenger ikke bare melk, de bør være med mammaen eller en fostermamma.

Hva fikk du til svar fra mattilsynet? Hva vil skje videre med den.

Mattilsynet sa jeg kunne sende de en bekymringsmelding.. På pårørende.. Sa jeg kom til å gjøre dette hvis sønnene overhode ikke viste noe interesse.. Ringte som sagt en av sønnene.. Og de har en avtale med naboen.. I alle fall så hadde de det i vinter... Katten har vært inne hos naboen fra ca des til nå i april... Etter det har ikke katten vært inne... I følge sønnen har hun åpen dør der...

Jeg sa til han at det kan jeg dobbeltsjekke med naboen... For vi må ha dette avklart om kort tid.. Hvis naboen nå sier nei.. Så sa jeg at da måtte de selv kontakte dyrebeskyttelsen... Og det gikk han med på

Hvordan gjør jeg det? Umulig å få tak i henne..

Enkleste er jo å høre med sønnene eller noe sånt.

Om du får tak i henne ville jeg tatt henne/han med til en veterinær så de kan se. Ikke lett å se, spesielt ikke på hukatter.
Hannkattene har liksom små poser der "ballene" skulle vært baki :p

Om det er ukastrert hannkatt synes det godt, baller, og da markerer den. Gjerne på bildekk osv.
Både hannkatta og hokatta markere sjøl om di e sterilisert/kastrert ;)

Back
Topp