Melk til katt...

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Har skjønt at dette ikke er så lurt å gi.. Pga at de visstnok ikke tåler laktose så godt..

Naboen har en liten katt.. Tynn og liten.. Han er lagt inn på et hjem etter slag.. Og kommer ikke tilbake.. Så den katten er overlatt til seg selv :(

Hva er det katten ELSKER av mat?? Og hvor får jeg kjøpt kattemelk? Vanlig matbutikk?

Kattemelk for du kjøpt i butikken. De liker som regel våtfor godt, men alle er forskjellige. Katter tåler ikke kumelk nei. Har du tenkt til å ta over katten? Hvis den er helt alene og du ikke kan ta den, må du ta kontakt med dyrebeskyttelsen slik at den ikke fortsetter å være alene.

Kattemelk for du kjøpt i butikken. De liker som regel våtfor godt, men alle er forskjellige. Katter tåler ikke kumelk nei. Har du tenkt til å ta over katten? Hvis den er helt alene og du ikke kan ta den, må du ta kontakt med dyrebeskyttelsen slik at den ikke fortsetter å være alene.

Jeg kan desverre ikke ta den inn.. Har hund.. Denne katten er veeeeeldig sky.., men blitt litt bedre da en annen nabo har hatt den litt inne hos seg... De har 2 katter fra før... Denne katten er ikke så ofte inne hos de.., men skjer innimellom.. Derfor har den blitt litt mer tillitsfull.... Nå kommer hun mot meg og Majauer.. Lar meg ta på henne i 2 sekunder... Nå vet hun også at det er litt mat å få hos meg.. Stort sett så går jeg til eieren sitt hus og gir mat der.. Jeg har også laget et hus til henne som er vanntett...

Han som eier henne har 2 voksne sønner.. Men de bryr seg nada :( når høsten nærmer seg og ikke det er kommet noen løsning.. Som feks at naboen som allerede har 2 katter ikke kan også ta seg av denne, så kontakter jeg dyrebeskyttelsen selvsagt :)

Hvorfor skal du gi melk? Er det en kattunge som trengs å ammes uten en mamma så må du ha kattemelk. Men ikke ellers. Da er det rent vann og kattemat (både tørrfor og våtfor). Du kan gi fisk, reker, kylling. Om de vil ha fisken eller kyllingen rå eller kokt er individuelt. Som regel spiser alle katter mye boksmat hvis du vil ha den opp i vekt. Butikkmat inneholder ofte mye salt, kjøp heller på dyrebutikk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sign denne, ring dyrebeskyttelsen om du ikke kan ha den selv. Man vet aldri hvor lenge den andre naboen mater den så plutselig har den ingen..

Om du skal mate den, ville jeg gitt vanlig kattemat. :) kattemelk er i grunn bare tull....

Hos dyrlegen har de diverse som hjelper på, blant annet våtfor for katter som har vært opererte og trenger ekstra energi.

Jeg ville tatt kontakt med sønnene, og sagt de burde levere den inn til dyrebeskyttelsen eller rett og slett avlive den.

Denne katten er den ukastert? En ukastrert katt som bare er ute vil bli sky og formere seg og få hjemløse kattunger..

Om de ikke gidder å bry seg, prøv å fang katten og send den inn til dyrebeskyttelsen eller meld i fra til politiet. Det er ikke lov å overlate dyr til seg selv.

I mellomtiden, kjøp kattungemat på dyrebutikken om den er tynn og liten, det er mye fett i den maten. Katten trenger kun vann, ikke melk.

Har skjønt at dette ikke er så lurt å gi.. Pga at de visstnok ikke tåler laktose så godt..

Naboen har en liten katt.. Tynn og liten.. Han er lagt inn på et hjem etter slag.. Og kommer ikke tilbake.. Så den katten er overlatt til seg selv :(

Hva er det katten ELSKER av mat?? Og hvor får jeg kjøpt kattemelk? Vanlig matbutikk?

Gi den tunfisk! Katter elsker det :) billig er det også :)

kjøp mat i dyrebutikk!! ikke slik møl som de selger i vanlige butikker. er ikke bra for katten. den trenger bare tørrfor. det er alt den trenger. også rent vann. ikke melk.

Jepp de elsker det og det er billig. Men det er desverre alt for mye salt i. Så bør ikke være mer enn en smakebit til kos innimellom

Det har jeg ikke tenkt over faktisk! Flott du sier ifra, for her får katten våres det nesten hver dag :eek:

Hvorfor skal du gi melk? Er det en kattunge som trengs å ammes uten en mamma så må du ha kattemelk. Men ikke ellers. Da er det rent vann og kattemat (både tørrfor og våtfor). Du kan gi fisk, reker, kylling. Om de vil ha fisken eller kyllingen rå eller kokt er individuelt. Som regel spiser alle katter mye boksmat hvis du vil ha den opp i vekt. Butikkmat inneholder ofte mye salt, kjøp heller på dyrebutikk.

Har prøvd å gi henne vann... Men ser ikke ut til å falle i smak.. Desverre.... Derfor tenkte jeg kattemelk

Jeg ville tatt kontakt med sønnene, og sagt de burde levere den inn til dyrebeskyttelsen eller rett og slett avlive den.

Denne katten er den ukastert? En ukastrert katt som bare er ute vil bli sky og formere seg og få hjemløse kattunger..

Om de ikke gidder å bry seg, prøv å fang katten og send den inn til dyrebeskyttelsen eller meld i fra til politiet. Det er ikke lov å overlate dyr til seg selv.

I mellomtiden, kjøp kattungemat på dyrebutikken om den er tynn og liten, det er mye fett i den maten. Katten trenger kun vann, ikke melk.

Jeg har desverre ikke råd til å kjøpe kattemat hos dyrebutikken... Til nå har hun fått leftovers som fisk og kylling.. Ellers så har jeg gitt henne (tror det er en jente) brødskiver med leverpostei .

Aner virkelig ikke mye om denne katten,, og så vidt hun lar seg klappe... (Kaller henne hun.., for hun ligner en jentepus :) ).. Eneste er at hun er sky... Men kontaktsøkende.. Og veldig liten i vekst.. Ikke direkte tynn..

Kjenner ikke sønnene.. Bare hørt fra andre at de har kommentert at katten får klare seg selv.. Nok av mus ute..

Jeg mater den hver dag.. Til forskjellige tider.. Kommer litt an på når hun dukker opp her.. Vil være sikker på at det er hun som får maten.. Og ikke andre katter/fugler..

Kjempeflott at du mater henne! Så utrolig synd at noen folk tror katter ikke trenger tilsyn. Stakkars hun skjønner vel ikke hvorfor matfar plutselig ble borte og aldri kom tilbake. Ta kontakt med dyrebeskyttelsen eller dyresider på Facebook som driver med omplassering. Sikkert lettere å finne et nytt hjem til henne med en gang, enn om hun er "villkatt" hele sommeren. Men du er sikker på at eier ikke kommer tilbake?

Ettersom jeg har forstått så vil du bli på en måte ansvarlig for katten nå som det er du som ser til den.
Jeg ville ringt dyrebeskyttelsen eller politiet og spurt om hjelp.

Er det en hunnkatt kan det hende den er ukastrert, og den vil da formere seg, og kattungene vil igjen formere seg...

Kjempeflott at du mater henne! Så utrolig synd at noen folk tror katter ikke trenger tilsyn. Stakkars hun skjønner vel ikke hvorfor matfar plutselig ble borte og aldri kom tilbake. Ta kontakt med dyrebeskyttelsen eller dyresider på Facebook som driver med omplassering. Sikkert lettere å finne et nytt hjem til henne med en gang, enn om hun er "villkatt" hele sommeren. Men du er sikker på at eier ikke kommer tilbake?

Eier er gammel.. Fått et hjerneslag og er på et hjem.. Sønnene har sagt opp leiekontrakten på huset.. Så han kommer nok desverre ikke hjem igjen :( nei, får så vondt av henne.., hun skjønner jo ikke dette stakkars..

Var i kontakt med dyrebeskyttelsen i dag.. Pårørende må levere inn katten.. Men det blir nok vanskelig pga at de ikke bryr seg.. Løsningen da, er at de skriver et skriv hvor de overfører ansvaret over på meg.. Sånn at jeg får levert henne.. Må bare avklare med den andre naboen.. Om de overtar eller ikke..

I dag har jeg faktisk ikke sett katten... Skal gå opp dit nå snart og se til henne :)

Ettersom jeg har forstått så vil du bli på en måte ansvarlig for katten nå som det er du som ser til den.
Jeg ville ringt dyrebeskyttelsen eller politiet og spurt om hjelp.

Er det en hunnkatt kan det hende den er ukastrert, og den vil da formere seg, og kattungene vil igjen formere seg...

Er sønnene til eier som er ansvarlig.. Og kun de som kan levere katten til dyrebeskyttelsen.. Sa til dyrebeskyttelsen at det ble vanskelig.. Da sønnene ikke bryr seg om katten.. Løsningen da er at de skriver et skriv, hvor de overfører ansvaret over på meg.. Da kan jeg levere henne til dyrebeskyttelsen :)

Har prøvd å gi henne vann... Men ser ikke ut til å falle i smak.. Desverre.... Derfor tenkte jeg kattemelk
Katter foretrekker vann i bevegelse faktisk. Min foretrekker rett fra springen, hehe.. Og de ser på maten du setter ut som dødt bytte, så hvis du setter vannet rett ved siden av så gjør de det samme med vannet. Leste ett sted at man derfor skulle sette vannet et stykke fra matskålen så vil katten antakeligvis drikke mer :)

Katter foretrekker vann i bevegelse faktisk. Min foretrekker rett fra springen, hehe.. Og de ser på maten du setter ut som dødt bytte, så hvis du setter vannet rett ved siden av så gjør de det samme med vannet. Leste ett sted at man derfor skulle sette vannet et stykke fra matskålen så vil katten antakeligvis drikke mer :)

Takk for tips :)

Back
Topp