Melk på kveldene?

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Hva gir dere de små på kvelden før de skal sove?
Her har vi fast rutine med grøt, bading, amming og soving. Jeg kunne egentlig tenke meg å slutte med ammingen etter hvert, men synes det er så bakvendt å slutte med amming og kjøpe mme i stedet. Noen som vil dele erfaringer? Kumelk? Lett? Hel?

Vi har nesten tilsvarende rutine, men har droppet det med melk da han stort sett gulper av det på kveld; han har tidligerr fått pupp, men ikke helt ideelt med tanke på tannpuss - har prøvd å heller gi vann på kvelden, med delt mottak. Noen dager er det helt ok, andre blir han veldig fornærmet og røsker og drar i t-skjorten min fordi han vil noe helt annet..

Tar gjerne imot tips ^^

Det er ikke noe problem å gi pupp etter tannpuss. :)
Fortsett gjerne med ammingen, det er gunstig for dere begge, og melken inneholder stoffer som gjør barnet trøtt og hjelper på døgnrytmen. :)

Jeg tror heller ikke amming etter tannpuss gjør noen videre skade ;) Jeg har vært syk et par dager nå, og slitt med å få i meg nok væske. Er nok litt dehydrert og tror melkemengden har vært litt liten også, for småen har ikke vært fornøyd. I går kveld fikk han flaske med varmet lettmelk og var fornøyd med det :)

Vi har hatt en periode uten melk på natt/kveld og mini klaga ikke. Men han ble syk i jula og ingenting annet hjalp enn den melka. Nå er vi tilbake på ei kveldsflaske og ei natteflaske, han ser ikke ut til å gi seg på det.

Ammer ikke lenger. Kumelk til frokost og vann til kvelds :) har foreløpig gått bra, men ingen tvil om at melk blir best mottatt ;)

Får hipp 3 om morgenen og før tannpuss på kvelden.:) ellers iløpet av dagen får han vann.

Ville gitt helmelk jeg da :) Det metter bedre. Hvis du skal gi kumelk.
Men vi gir mme, mest pga melkeprot.allergi. Ellers hadde vi vel gitt kumelk (helmelk).

Får en flaske på senga, før tannpuss...

Her får han flaske før senga mn tannpuss til slutt. Synes han enda er så liten så ønsker ikke å slutte med den enda:) amming ble det slutt på da han var 6mnd. Hadde svært lite melk..

Nå avviser han faktisk både flaske og pupp på kveldene. Helt av seg selv så sluttet han med det. Litt vemodig, litt greit. Nå er det bare morgenmelken igjen. Tror han skal få holde på den så lenge han vil :)

Back
Topp