Melk, her der og overalt!..

Jorlin86

Betatt av forumet
Første gang jeg har barn. Så lurer på alt mulig rart :p Dere andre som ammer, er dere ogsp plaget med masse melk? Her renner det mer eler mindre konstant, så kan ikke sove eller gå uten bh, må lette trykket da det sprenger hvis ike får snuppa en real dusj og alt av møbler rundt ammestedene har vært fulle av melk.. Er det slik dere har det også?
 
Det renner vel ikke hele tiden. Men jenta mi spiser slik at hun er av og på puppen flere ganger. og da blir det melk i håret, nesta, øyet, øret osv.. spruten står!! Men jeg må sove med bh og ammeinnlegg jeg også
 
Her lekker det av den andre puppen også, når hun drikker av en. Og selvfølgelig hvis hun slipper etter udrivingsrefleksen har startet :)

Jeg må bruke ammeinnlegg døgnet rundt, men på natta bruker jeg singlet med ammeinnlegg. Orker ikke bh i senga :)
 
Nei, tok litt i. Renner jo ikke hele tiden, men det er ikka langt unna! Har ikke finni noen ammebh enda, så går med sportsbh. Veldig behagelig, men savner å kle av meg å hoppe i senga uten at dyna og lakenet rundt meg er vått da jeg våkner igjen :p hehe.. Selvfølgelig kjempefornøyd med at jeg har nok, mer enn nok, melk til jenta mi som legger på seg kjempegodt og er veldig blid og fornøyd. Meeen... Ser litt frem til å trappe ned amming slik at produskjonene forhåpentlig går ned litt :)
 
Her er det veldig greit om dagen;) Kunn litt lekking av den andre puppen når Noah tar av den andre.. Var engstelig jeg hadde for lite en stund men Han har mange våte bleier og avføring hver gang;)
 
Du vil ikke gi vekk noe av overflodet da? Mange små syke bebiser trenger morsmelk før mammaen har fått melk til de. Du får betalt for det. Også er det jo deilig å få tømt puppene innimellom så de ikke er halvfulle hele tiden.

Når det gjelder vått sengetøy er det greit å legge på et av de engangsunderlagene fra Libero. Jeg klipper et i to, og legger over et handkle. Så ligger bebisen på det når jeg ammer
 
Avent og medela ha "brystkopper". Jeg setter på medela sin med hull øverst på det ene brystet mens jeg ammer av det andre brystet, og tømmer det i en kopp før jeg begynner å amme fra det første brystet (bryst nr. 2 lekker ikke når det er tømt). Om natten har jeg sovet med BH helt til nylig, og når jeg ammet liggende, så hadde jeg på medela"koppen" på det øverste brystet (under BH'en) mens jeg ammet av det nederste.. Da slapp jeg alt griseri. Hvis jeg våknet av at jeg lakk på morgenen, og jenta mi ikke var våken, så tok jeg på meg de tette "brystkoppene" fra avent, og støttet opp med en pute under brystene og en under hodet slik at det ikke ble så mye press på brystene.. Har fungert for meg! I tillegg har jeg nå ganske mye melk i fryseren etter å ha samlet opp den melka som har lekket i brystkoppene - supert nå når jeg begynner å jobbe en dag i uken, mens pappaen starter sin perimsjon! 
 
Det var mer slik som du beskriver med første baby;) Da måtte vi kaste overmadrassen vår etter hvert... usj! Men det roet seg veldig etter 6 mnd. ca.
Dene gangen og andre gangen - roet det seg mye fortere, og jeg trenger ikke lenger skifte ammeinnlegg 1000 ganger per dag;) Bruker faktisk bare ullinnlegg nå, og klemmer inn den puppen som ikke ammes når hun får mat. Elers kan det være noen "uhell" på kveldstid når det har gått 3 timert siden amming.. Men da klemmer jeg bare over brystvortene, så stopper det opp;)
 


Pucca skrev:
Du vil ikke gi vekk noe av overflodet da? Mange små syke bebiser trenger morsmelk før mammaen har fått melk til de. Du får betalt for det. Også er det jo deilig å få tømt puppene innimellom så de ikke er halvfulle hele tiden.

Når det gjelder vått sengetøy er det greit å legge på et av de engangsunderlagene fra Libero. Jeg klipper et i to, og legger over et handkle. Så ligger bebisen på det når jeg ammer



Spurte på sykehuset her jeg bor om det var mulig. Har ei jente som lå i to uker på intensiven på barneavdelingen, så fikk sett mange som slet med å få opp vekten. MEN de tok ikke imot her lenger. Skulle gjerne gjort det :)
 
Takk for mange tips! :)
 
lillegutt har fått sprut i øyet noen ganger!!! hehe.... emoticon
 
Back
Topp