Melk forberedelse?

Iselin❤️

Glad i forumet
MayDay2021
De siste par dagene har jeg sett at det kommer blanke dråper ut av brystvortene om jeg klemmer litt rundt de.
Noen andre?
Er det forberedelse til melkeproduksjon eller noe kanskje? Eller kun tilfeldig?
 
De siste par dagene har jeg sett at det kommer blanke dråper ut av brystvortene om jeg klemmer litt rundt de.
Noen andre?
Er det forberedelse til melkeproduksjon eller noe kanskje? Eller kun tilfeldig?
Lekker en del her allerede :) Allerede våknet i "en dam" i senga noen ganger.
Og kan komme våte flekker, skjer ikke hver dag men nesten. Jordmoren min sa dette var egentlig helt normalt, men at man ikke bør ta/klemme der for det kan bare øke produksjonen ennå mer.

Du får se på det som et sunnhetstegn og at "systemet" dit trolig blir å fungere :) :)
 
Her har det kommet noe som ser ut som størknet melk og en liten våt flekk i ny og ne. Har vel vært sånn i ca to måneder :)
 
De siste par dagene har jeg sett at det kommer blanke dråper ut av brystvortene om jeg klemmer litt rundt de.
Noen andre?
Er det forberedelse til melkeproduksjon eller noe kanskje? Eller kun tilfeldig?
Hadde likt med første, da ble det mere gulaktig i fargen etterhvert (nærmere fødsel) og holdt seg slik til han var født, da kom det råmelk med en gang.
Har begynt å komme klar væske nå denne gangen også så er nok tegn på at kroppen gjør seg klar:Heartred
 
Det er nok råmelk du har fått. Noen får det lenge før fødsel, mens andre får det først når du har født. Jeg har blir rådet sist svangerskap og dette til å vare på de dråpene som kommer, og at det ikke er noe problem å klemme ut av brystene så du kan fryse ned før fødsel. At man ikke har råmelk før fødsel betyr ikke at man ikke vil få til amming, og på samme måte betyr det ikke at amming går bra slev om man har råmelk før fødsel. Men det er gulldråper verdt å ta vare på om du kan. Jeg fryste ned i små sprøyter med førstemann som vi hadde med på barsel og har denne gang fryst ned i en større beholder da vi brukte alt sist gang fordi guttungen fikk gulsott og dermed hadde ekstra behov for morsmelk og mye væske. Jeg snakket også med ammeklinikken på messenger sist gang om råmelk da jeg hadde mye spørsmål rundt amming og melkeproduksjon da jeg er brystopperert. Anbefaler å ta en prat med dem dersom man har mye spørsmål eller er usikker rundt amming ☺️
 
Ingen tegn til noe melk her :(
Eg e på tredje svangerskapet mitt nå, aldri hatt nåke melke lekkasje før fødselen med dei to andre. Melka kom tidlig i gong og eg har amma begge 2 i 2 år kvar så da spele liten rolle. :)
 
Sist fikk jeg melk halvveis i graviditeten, denne gangen enda tidligere :wacky: Lekker ikke med mindre det er noe press på.. La storesøster en kveld og lå da på siden og har tydeligvis presset godt på, for var klissvåt på t skjorta da jeg reiste meg opp :hilarious:
 
Back
Topp