Melder meg inn her, helt fersk i gamet..

ems94

Første møte med forumet
Jeg er helt fersk i gamet, og har sikkert tusenvis av spørsmål i hode mitt som bare strømmer på..
Dette er første gang jeg er gravid, jeg er overlykkelig over dette, men timingen kunne vært hakket bedre. Jeg er under omskolering, nettopp begynt i ny jobb og er tilbake etter å ha vært langtidssykemeldt. Økonomien er da ikke på topp.. Jeg har heldigvis en samboer som jobber og tjener bra, men jeg vil ikke legge alt dette på han. Jeg er litt sta, og har alltid villet stå på egne bein.
Hva er deres beste tips til å spare når det gjelder baby og graviditet?
Flere som sitter i samme situasjon?
 
Hei! Jeg er helt fersk jeg også! Jeg driver å skal bytte jobb selv, er hjemme sykemeldt nå så timingen min er heller ikke super bra. Vi har også nettopp kjøpt leilighet som overtas i januar så starter på null med sparepenger.

Men vet du hva? Det passer aldri perfekt! Alt kommer til å ordne seg :) ikke vær redd for å be om hjelp tenker jeg. Hvor bor du hen?

Gratulerer så mye [emoji173]️
 
Gratulerer så mye, og velkommen inn hit :)

Kanskje du kan snakke med noen på nav om dette med økonomi og hvilke rettigheter du har ?
 
Jeg er helt fersk i gamet, og har sikkert tusenvis av spørsmål i hode mitt som bare strømmer på..
Dette er første gang jeg er gravid, jeg er overlykkelig over dette, men timingen kunne vært hakket bedre. Jeg er under omskolering, nettopp begynt i ny jobb og er tilbake etter å ha vært langtidssykemeldt. Økonomien er da ikke på topp.. Jeg har heldigvis en samboer som jobber og tjener bra, men jeg vil ikke legge alt dette på han. Jeg er litt sta, og har alltid villet stå på egne bein.
Hva er deres beste tips til å spare når det gjelder baby og graviditet?
Flere som sitter i samme situasjon?

Du må huske at menn ofte vil være menn ;) om samboere din kan forsørge sin kjære og et barn, så vil det gi han en veldig god følelse! Legg vekk stoltheten og nyt tiden heller!
Da jeg fikk min eldste for mange år siden,var vi unge og ingen hadde jobb. Det ordna seg fint underveis :)
 
Tenk igjen hva dere trenger av utstyr, kjøp på salg og brukt og er du usikker om du trenger noe så vent, jammen ikke mye du trenger i starten...
 
Gratulerer så mye :) Like gamle vi ;)

Finn.no, kjøpe minimalt, arve av andre, ønske deg ting til jul/bursdager fremover (for eksempel klær i 68 og utover neste jul).

Ikke den beste økonomien her heller (mannen studerer, jeg jobber litt varierende grad og hatt masse utgifter med prøvingen), men fordeler kjøpene og velger smart.
 
Back
Topp