Melatonin

Labbetussen683

Blir kjent med forumet
Noen her som har tatt melatonin i svangerskap før, eller som gjør det nå?
Jeg tar 1mg tyggetablett om kvelden.
Jeg har gått på sterke sovemedisiner i mange år, som jeg nå er av og noooe må jeg ha å sove på.
Fastlegen er usikker på om d er ok, siden det ikke ligger nok forskning rundt det.
Men at alt nå vurderes opp mot hverandre, altså at mor ikke sover og blir stresset er heller ikke bes for fosteret.
Jeg bare lurer om det er noen som har erfaring.. jeg er selvfølgelig litt bekymret, samtidig MÅ jeg jo få sove ..
Bare minner om at 1mg som jeg tar er veldig veldig liten dose. Det er Vanlig å ta 2-4 mg.

Jeg tar tidvis, også som gravid, mye heller det enn søvnmangel. Beste er jo å la kroppen produsere selv, men lave doser skal gå fint over tid i følge det jeg har lest. Tar selv enda lavere doser, høyere enn jeg bruker til vanlig, men bruker dråper så tar vel ca 0,5 mg de gangene jeg bruker. Forskningen på søvnmangel er i alle fall klinkende klar, det er ikke noe bra for kroppen :p

Jeg tar tidvis, også som gravid, mye heller det enn søvnmangel. Beste er jo å la kroppen produsere selv, men lave doser skal gå fint over tid i følge det jeg har lest. Tar selv enda lavere doser, høyere enn jeg bruker til vanlig, men bruker dråper så tar vel ca 0,5 mg de gangene jeg bruker. Forskningen på søvnmangel er i alle fall klinkende klar, det er ikke noe bra for kroppen :p
Takk for svar :) ja jeg tenker små doser kan ikke være så farlig vel .. og jeg prøver uten innimellom uten hell.. har greid å sove på en halv tablett, altså 0,5 mg innimellom men stort sett må jeg ta den siste halve og.
Bare så frustrerende og slitsomt og ikke få sove, og jeg har to barn fra før og som tar mye av energien min på dagtid(og tidvis natta med hu ene), og er liksom helt avhengig å få søvn for å orke hverdagen. Jobber 60% også, så alt henger jo sammen. Uten søvn blir man jo klin gæern.
Jeg leste et annet sted at ei tok 2mg hver kveld gjennom hele tre svangerskap og hun har da tre friske fine unger. :)

Back
Topp