Megler pris?

*Mama*

Gift med forumet
Hva tok deres megler for å selge?

Vi har en leilighet på 63kvm, andels leilighet med 1.2mil i fellesgjeld selges 990 000kr eller som selveiger for 2.2mill. Megleren sa i dag at ca pris han skulle ha for alt var litt over 100 000kr. Syntes det var  mye jeg.[&:] Han er i tillegg kjæresten til min søster.[&:]

For vår leilighet til 950 000 fikk vi tilbuder fra 50- over 60 tusen for å selge..

ORIGINAL: MarensMamma

Tror det er vanlig å ta rundt 2.5 % av salgssummen.

Han skulle egentlig ha 3.9% av salgsummen men vi skulle få 3% også kommer, fotograf og prospektpakke ++ i tillegg også 500kr visningen + det koster oss 10 000kr vis vi ikke får solgt.[&:]

Vi har nettopp solgt selveier. 1.720.000 kr.
Mekler og omkostningene til staten ble tilsammen 68500 kr. Men da slapp vi visningene som koster 990 kr pr visning.

hvilken megler jobber han for??

hvor i landet bor dere forskjellige som har solgt?

ORIGINAL: Virra

dagligleder i postbanken eiendom.

ORIGINAL: *Mama*

Og prisantydning er 990 000??.. Fellesgjelda har jo ikke dere noe med.. Ville henta inn flere tilbud jeg..

når vi sjekket meglere så var vel den vanlige raten 3.9 prosent
vår megler tok 2 prosent, mot at han fikk en større del av det han klarte å selge for over takst.
han gjorde for øvrig en ræva jobb og solgte for under takst tror vi endte opp med å betale han 75000 kr inkludert provisjon, reklame, fotografering osv.

Og prisantydning er 990 000??.. Fellesgjelda har jo ikke dere noe med.. Ville henta inn flere tilbud jeg..

Jeg har lyst til det, men føler litt "forpliktelse" å bruke han når han er typen til søsteren min.[&o] Men fikk et tilbud fra DNB eiendom i fjor og det var 60 000krt for hele pakken og kostet ingenting om vi ikke fikk solgt.

Hør med en eller 2 til og se hva dem tar i provisjon. Vær ærlig å si at når det er så stor forskjell så kan dere ikke bruke han.

Vet ikke hvor store forskjeller det er i fra by til by, men syns det er rart om de andre dere hører med skal ha mer enn 70 000 i alle fall. Dere er vel ikke interressert i å betale mer bare fordi dere kjenner fyren. Tenk på den fine provisjonen han kan putte i lomma. Markedspakka koster rundt 20, fotografering gjør en del meglere selv eller betaler ett firma 3000 for jobben. Avgifter til staten var ikke stort hos oss nå. Da sier det seg selv at megeleren sitter igjen med en del kroner.

Vi betaler 47 000 for å selge vår, og da har megleren regna sin provisjon utifra at vi får 990 000. Vi vet vi har fått en uforskamma bra tilbud da, men nestemann på lista skulle ha 55 000.

Selger en selveier leilighet på 60kvm nå.
Megler skal ha 58000, dette er en fastpris på  alt inkl[:)]
Sambo solgte sin for et års tid siden, tror han måtte ut med ca 50.
Så synes 100 var ille dyrt, ville sjekka litt[;)]

solgte for 2mill 130 tusen, betalte da 73 000 kr, det var med 1,8 prosent provisjon ( skulle egentlig ha 3 prosent), og to ekstra visninger

Jeg har lyst til det, men føler litt "forpliktelse" å bruke han når han er typen til søsteren min.[&o] Men fikk et tilbud fra DNB eiendom i fjor og det var 60 000krt for hele pakken og kostet ingenting om vi ikke fikk solgt.

hadde vel aldri giddet å bet 40 000 kr mer fordi det er familie

Back
Topp