medium biff og gravid..?

ORIGINAL: hissigproppen FLODE

ORIGINAL: snuskelusken

ORIGINAL: Cathrine76

Toxoplasmose bakterien er ikkje bare på kjøttets overflate,dette er noe dyret er smittet med derfor er det også inni biffen. Kjøtt skal være gjennomsteikt for å ta livet av denne bakterien[:)] Listeria bakterien derimot finnes på overflaten på kjøttet

Jeg er imun mot toxoplasmose, så da kan jeg i utganspunktet spise medium biff. Er dette noe du vet helt sikkert? Link?
Vil ikke risikere noe...

Hvis du leser på forrige side så er det en som har funnet ut at Listeria også finnes INNI kjøttet...

Ok, må ha oversett det.
Men det er virkelig ikke godt å vite hva en skal gjøre, når det finnes mye motstridende informasjon.
Får heller spise gjennomstekt biff, da, så er jeg hvertfall på den sikre siden.

ORIGINAL: Cathrine76

Toxoplasmose bakterien er ikkje bare på kjøttets overflate,dette er noe dyret er smittet med derfor er det også inni biffen. Kjøtt skal være gjennomsteikt for å ta livet av denne bakterien[:)] Listeria bakterien derimot finnes på overflaten på kjøttet

Jeg er imun mot toxoplasmose, så da kan jeg i utganspunktet spise medium biff. Er dette noe du vet helt sikkert? Link?
Vil ikke risikere noe...

Hvis du leser på forrige side så er det en som har funnet ut at Listeria også finnes INNI kjøttet...

Ok, må ha oversett det.
Men det er virkelig ikke godt å vite hva en skal gjøre, når det finnes mye motstridende informasjon.
Får heller spise gjennomstekt biff, da, så er jeg hvertfall på den sikre siden.

Nope..
Det er kjempevanskelig når informasjonen og erfaringene er så sprikende, og så vil man jo kose seg, selv om man ikke vil gjøre noe som kan skade barnet.

Du får nyte den første medium stekte biffen etter graviditeten ekstra masse [:D]

ORIGINAL: Sylta

Kjøttet skal være 60-70 grader i kjernen i 4 minutter. Dette pga toksoplasmose. Hvis du elsker blodig biff kan du fryse det først. Må være igjennomfryst i minimum 2 dager, så dør bakteriene [:D]

Listeria-bakterien dør IKKE ved frys!

Faktisk svært få bakterier som drepes ved frysing, men man kan redusere antallet og aktiviteten!
Bakterier finnes i kjøttets overflate, så hvis biffen har en god stekeskorpe er det nok ingen fare[:)]
Men bearbeidet kjøtt, som f.eks. kjøttdeig, må stekes godt.

Back
Topp