medisterkaker! hjelp

Maibaby i magen

Elsker forumet
vi skal ha svigers på besøk og vi skal lage jule middag.

så skulle jeg steke medisterkakene nå, lagde til og så kom jeg til da melka skulle oppi deigen. tok oppi 1 dl melk og rørte, men deigen blei jo ikke sånn den skulle være. og hadde 600 g medisterdeig. den skal jo ikke bli nesten som tjukk suppe av bare 1 dl melk.

skjønner ikke noe jeg. blei så forbanna at hele deigen gikk i søpla. så da blir det bare ribbe og pølser.

hm.. trodde du skulle hatt mer oppi enn det? Når jeg lager kjøttkaker har jeg både egg, potetmel og vann. Så kanskje du skulle hatt egg og potetmel også?

Jupp.. to egg per pk kjøttdeig.. eller 3 på to..[;)]

ORIGINAL: Actrine

hm.. trodde du skulle hatt mer oppi enn det? Når jeg lager kjøttkaker har jeg både egg, potetmel og vann. Så kanskje du skulle hatt egg og potetmel også?

ja det trodde jeg å. fulgte oppskrifta på matprat.no. men neida det blei jo ei eneste mølje det der.
hmm. veit iallefall at jeg skal spørre pappa hvordan jeg skal gjøre det når vi skal lage denne maten på juleaften. hehe

jeg har egg i kjøttkakene.
men ikke vann eller potetmel.

ORIGINAL: tullingen

ORIGINAL: Actrine

har du egg i kjøttkakene dine?

det har jeg også[;)] helt normalt det[;)] mindre normalt å ikke ha det[;)]

man har egg i for å binde, vann for å få en jevn deig, og mel/potetmel for å ikke ha tjukk suppe [8D]

Back
Topp