Medisinsk abort - liten blødning

Lemuren

Flørter med forumet
Juliknøttene 2022
Da var dagen her... dagen da min missed abortion skal ut. (Målt til 6+2) Tok cytotec tidlig i morges, og fylte på 2 stk oralt etter 4 timer. Har hatt store smerter, men blødd mindre enn forventet. Har hatt et par klumper som har kommet ut og mørkt seigt blod, men ikke mer enn at jeg har måttet bytte bind 2 ganger (en del har selvfølgelig havnet i do når jeg har sittet der..)
Er jo selvfølgelig redd for at ikke alt har kommet ut. Hvilke erfaringer har dere med tanke på mengde blod?
 
Da var dagen her... dagen da min missed abortion skal ut. (Målt til 6+2) Tok cytotec tidlig i morges, og fylte på 2 stk oralt etter 4 timer. Har hatt store smerter, men blødd mindre enn forventet. Har hatt et par klumper som har kommet ut og mørkt seigt blod, men ikke mer enn at jeg har måttet bytte bind 2 ganger (en del har selvfølgelig havnet i do når jeg har sittet der..)
Er jo selvfølgelig redd for at ikke alt har kommet ut. Hvilke erfaringer har dere med tanke på mengde blod?

Eg blødde heller ikke i voldsomme mengder selve dagen, men ‘noe’ med litt substans kom ut den dagen og etter det gav smertene seg betraktelig. Noe kom også ut dagen etter(uten smerter, men ifbm blødning) og de neste dagene var mer som en kraftig mens for min del:) Følte altså at alt blodet var mer fordelt ila de dagene eg blødde og ikke at det var dritmye selve cytotecdagen! En uke etter tok eg ul og bekreftet at alt var ute. Embryo målt til 6+3.
 
Eg blødde heller ikke i voldsomme mengder selve dagen, men ‘noe’ med litt substans kom ut den dagen og etter det gav smertene seg betraktelig. Noe kom også ut dagen etter(uten smerter, men ifbm blødning) og de neste dagene var mer som en kraftig mens for min del:) Følte altså at alt blodet var mer fordelt ila de dagene eg blødde og ikke at det var dritmye selve cytotecdagen! En uke etter tok eg ul og bekreftet at alt var ute. Embryo målt til 6+3.
Takk for svar! Snakket med sykehuset, og som de sier er det veldig individuelt hvor mye som kommer ut, og kanskje ikke forventet voldsomme mengder heller etter det de så på UL... Nå har jeg nesten sluttet å blø helt, så må kanskje bare følge med de neste dagene. o_O
 
Jeg har vært gjennom det to ganger, begge ganger målt til 6+0 i uke 11. Første gang blødde jeg masse, mye koagler og ganske vondt (paralgin innabords). Andre gang blødde jeg ikke spes mye, ikke så det rant når jeg var på do. Hadde heller ikke i nærheten av like vondt. Fikk ul et par dager etterpå da jeg var helt sikker på at ikke alt var kommet ut, men det var det. Kan mao variere veldig mye hvordan det utvikler seg…
 
Jeg blødde mye dagen før og selve abortdagen med mange klumper og koagler. Var også uke 6+0. Blødningene stoppet nesten helt opp etter dette. På kontroll to uker senere fant de rester, opptil 1,4 cm. Dette er ikke stort nok for noe videre behandling, så venter nå på mensen for å få ut alt.
 
Jeg blødde mye dagen før og selve abortdagen med mange klumper og koagler. Var også uke 6+0. Blødningene stoppet nesten helt opp etter dette. På kontroll to uker senere fant de rester, opptil 1,4 cm. Dette er ikke stort nok for noe videre behandling, så venter nå på mensen for å få ut alt.
Takk for svar. I dag kom det ut en bit av en "hinne"(?). Så det var tydeligvis ikke helt tomt der etter i går. Fikk du automatisk kontroll med UL? Her er det kun graviditetstest etter noen uker som gjelder...
 
Så leit å høre at du har opplevd MA. Jeg har opplevd det en gang. Jeg hadde store smerter den dagen jeg fikk Cytotec, og ventet vel over tre timer før det kom ut «mer en litt». Da kom det masse i do. Men så ga det seg liksom. Jeg blødde vel ut et par bind den kvelden, og blødde som en kraftig mens dagen etter. Jeg skjønte fort at noe ikke var som det skulle, og tok kontakt med sykehuset. Etter to uker med mindre blødning enn en vanlig mensblødning - og flere telefoner til sykehuset, kom jeg til slutt inn til ny ultralyd. Det viste mye rester. Etter ytterligere (fem) dager fikk jeg utskrapning i narkose. Takk og pris.

Lytt til kroppen din. Kjenner du at det kan virke som om ikke alt er ute, så stå på ditt og be om å få det sjekket av sykehuset.

Så håper jeg du snart får de to strekene, og at det blir baby om ikke lenge. ❤️❤️❤️
 
Takk for svar. I dag kom det ut en bit av en "hinne"(?). Så det var tydeligvis ikke helt tomt der etter i går. Fikk du automatisk kontroll med UL? Her er det kun graviditetstest etter noen uker som gjelder...
Jeg fikk også beskjed om å bare ta en graviditetstest etter fem uker så kontrollen ble gjort på privat klinikk. Har forøvrig hatt stikkinger i livmora der hvor restene satt, så hadde en mistanke om rester. Hvordan føler du deg nå?
 
Jeg fikk også beskjed om å bare ta en graviditetstest etter fem uker så kontrollen ble gjort på privat klinikk. Har forøvrig hatt stikkinger i livmora der hvor restene satt, så hadde en mistanke om rester. Hvordan føler du deg nå?
Har nå det jeg vil karakterisere som "press" over livmor. Nesten som at den kjennes full ut. :bored: Blør fortsatt veldig sparsomt. Kjenner også sporadisk stikninger både på høyre og venstre side, nesten som ligamentsmerter.
Men sånn ellers er jeg i fin form, og ingen av delene plager meg nevneverdig eller hindrer meg i å gjøre ting... (ennå...)
 
Da var dagen her... dagen da min missed abortion skal ut. (Målt til 6+2) Tok cytotec tidlig i morges, og fylte på 2 stk oralt etter 4 timer. Har hatt store smerter, men blødd mindre enn forventet. Har hatt et par klumper som har kommet ut og mørkt seigt blod, men ikke mer enn at jeg har måttet bytte bind 2 ganger (en del har selvfølgelig havnet i do når jeg har sittet der..)
Er jo selvfølgelig redd for at ikke alt har kommet ut. Hvilke erfaringer har dere med tanke på mengde blod?
Håper alt går fint med deg:Heartred
Jeg synes heller ikke at jeg blødde så veldig, hadde MA i 8+4 ca. Byttet bind som ved en vanlig mens, men kom ut en del når jeg var på do. UL to uker etter pillene viste at alt hadde kommet ut.
 
Håper alt går fint med deg:Heartred
Jeg synes heller ikke at jeg blødde så veldig, hadde MA i 8+4 ca. Byttet bind som ved en vanlig mens, men kom ut en del når jeg var på do. UL to uker etter pillene viste at alt hadde kommet ut.
Takk for svar. Betryggende å høre. :happy: Nå, 3 dager etter, så er det såvidt at det kommer en liten blødning, og det kom ennå en liten bit av en hinne... mulig kroppen ennå driver å rydder opp... :sorry:
 
Back
Topp