Medisinsk abort - flere behandlinger?

Jeg bare lurer. Har nettopp gjennomført en medisinsk hjemmeabort og lurer på om det er mange som har måttet gjøre det flere runder eller til utskrapning for å få bort alt? Kan man merke noe til at ikke alt evt er ute? Skal ta gtest om fire uker, fikk jeg beskjed om, men ikke noen kontroll. Synes det er merkelig at det ikke er vanlig med en oppfølgende kontroll.

Det var en MA som nok aldri ble til noe i det hele tatt....

Gjerne fortell om alt kom ut etter en runde også... Håper så inderlig jeg er ferdig med det nå.

Jeg måtte ha syv runder med cytotec. MA påvist i uke 11, men utviklingen stanset mellom uke 8/9. Jeg var innlagt på sykehuset i 36 timer. Gyn fjernet fosteret under en undersøkelse, altså plukket det ut av meg. Det var ikke vondt. Hadde ikke behov for mer behandling etter utskriving.

Jeg fikk beskjed om at i tilfeller hvor man har gått en stund uten at kroppen har ryddet opp selv så sitter det godt, og at det derfor kan være litt vanskelig å få alt ut.

God bedring❤️
 
Jeg måtte ha syv runder med cytotec. MA påvist i uke 11, men utviklingen stanset mellom uke 8/9. Jeg var innlagt på sykehuset i 36 timer. Gyn fjernet fosteret under en undersøkelse, altså plukket det ut av meg. Det var ikke vondt. Hadde ikke behov for mer behandling etter utskriving.

Jeg fikk beskjed om at i tilfeller hvor man har gått en stund uten at kroppen har ryddet opp selv så sitter det godt, og at det derfor kan være litt vanskelig å få alt ut.

God bedring❤️
Såpass ja! Huff... Her var det aldri blitt noe synlig foster, så håper det blir med denne runden her...
 
Første gang jeg hadde MA måtte jeg igjennom to runder cytotec før det var tomt. Visste ikke helt hvordan det skulle være etter aborten så jeg gikk med småblødninger og en og annen styrtblødning i 7-8 uker etter selve aborten. Tilslutt ble jeg innlagt på sykehus etter en styrtblødnibgsepisode og fikk ny kur for å få tømt.

Denne uken fikk jeg påvist ny MA og fikk pillene for å gjøre prossessen hjemme. Fikk enorme blødninger og dro på sykehuset igjen på kvelden der de konstaterte med masse rester. Jeg fikk tre alternativer:
1. Jeg kunne dra hjem å vente å se om det ordnet seg selv etterhvert (sannsynligheten var liten for at det skulle skje)
2. Innskrives sykehuset og få ny runde med cytotec
3. Tlmming av livmor ved hjelp av vakuum (en slags utskrapning)

Jeg valgte siste alternativ for å bli ferdig med prossessen kjapt. Det var en ubehagelig prossess uten bedøvelse, meb jeg er glad jeg gjorde det.
Det er nå 2 dager siden og jeg blør nesten ingenting og har fått bekreftet at de fikk alle restene med UL.
 
Jeg kan oppdatere med at jeg trengte en runde til med cytotec. Eller kunne velge men det var litt igjen, så legen mente jeg kom til å gå å blø lenge. Valgte derfor en runde til. Var på kontroll etter to uker, og skal igjen om nye to uker.

Tatt i dag og håper dette er siste gang :(
 
Jeg kan oppdatere med at jeg trengte en runde til med cytotec. Eller kunne velge men det var litt igjen, så legen mente jeg kom til å gå å blø lenge. Valgte derfor en runde til. Var på kontroll etter to uker, og skal igjen om nye to uker.

Tatt i dag og håper dette er siste gang :(
Slitsomt at man må gjennom det der flere ganger. Er to uker siden til meg nå, og jeg blør fortsatt litt. I to dager nå har jeg blødd bittelitt mer og hatt litt menssmerter, men tilbake til lite igjen. Var til gyn på onsdag for å sjekke og hun sa det var 1cm igjen, men ellers så bra ut. De pleide ikke gjøre noe om det var under 2 cm igjen. Men om jeg fortsatte å blø i flere uker, skulle jeg ta kontakt igjen. Håper så inderlig alt kan komme ut...
 
Back
Topp