Medisinering mot kvalme!?

trøndermor

Glad i forumet
Andre enn meg som har fått Phenergan? Legen sa det var førstevalget til gravide, men i pakningsvedlegget anbefales det ikke! Huff... Jeg har tatt 2 tabletter på 2 dager (har fått 100) jeg sover i over 2 timer etterpå. Så har jeg kanskje 1-3timer uten ekstrem kvalme etterpå.. Vet ikke om jeg tørr å fortsette...

Phenergan er jo under kategori C for gravide, altså ikke helt trygt. Jeg ville nok ikke tatt sjangsen på det når det er bedre og tryggere alternativ som f.eks. afipran. Fikk utskevet afipan for min kvalme og det er under kategori A, altså helt trygt. Til og med zofran er et bedre alternativ da det kommer under kategori B, men ville heller ikke tatt zofran da det ikke oppnår A. Ville snakket med en annen lege eller bedt om å få bytte til afipran med det samme.

Takk! Da skal jeg gjøre det! <3

Men Afipran kan brukes i kun 5 dager... Lever vel litt mye i håpet når man tror d gir seg etter 5 dager.

Phenergan er jo under kategori C for gravide, altså ikke helt trygt. Jeg ville nok ikke tatt sjangsen på det når det er bedre og tryggere alternativ som f.eks. afipran. Fikk utskevet afipan for min kvalme og det er under kategori A, altså helt trygt. Til og med zofran er et bedre alternativ da det kommer under kategori B, men ville heller ikke tatt zofran da det ikke oppnår A. Ville snakket med en annen lege eller bedt om å få bytte til afipran med det samme.
Jeg tar zofran fordi det er eneste som funker! Og det er viktig for meg å klare å være litt mamma oppi denne kvalmen også!

Back
Topp