Medisiner

Samme som jeg skal gjennom. Så da kan jeg regne med ca 10.000,- på første forsøket nå?

Om du vet hvilke medisiner du skal ha kan du finne priser på apotekene sine nettsider, f.eks vitusapotek.no. Og så må man regne litt ekstra i tilfelle de øker dosen eller du må gå på de litt lenger.

Vi skal prøve 6 mnd først med letrozol, så lenge sambo sin sædprøve går i orden. Men hvis han har nedsatt, så skal vi sende inn med en gang.
GU vil at vi skal sende henvisning om 4mnd.

Lykke til! Håper det går i orden på letrozol, så dere slipper denne karusellen :)

Jeg har hatt to forsøk på kort protokoll. Kom på 7000 og 10000 kroner, pluss det det koster for uttak/undersøkelser :)

Hvor mye medisiner får dere ut? Hvor mye koster det totalt for alle medisinene til første forsøk?

Varer medisinene til mer enn 1 forsøk?

Hei, om du har mulighet til det ville jeg kun ha tatt ut det du trenger til hver kontroll. Evt sørg for at apoteket der du bor har varene inne på lager til du trenger de.

Det du ofte sitter igjen med er kanskje lutinus , progynova,- piller. (Støttepreparater etter innsett) Det som injiseres er ofte mer ferskvare.

Opp mot 17000,-

Mine medisiner har kostet mellom 16 000 og 24 000 per forsøk. Er ekstremt dyrt, men det kommer an på hvilke medisiner du får og dosering. På mitt dyreste forsøk brukte jeg høyeste dosering.

er forskjell på kort protokoll på pris ;) jegmed mine store doser er oppe i 20000kr og det er om jeg ikke skal gå lengere på sprøyter på kontroll på torsdag , og da har jeg gått i 9 dg på medisiner ..
så kan jo fort bli mer ja ;)

Du må regne på ekstra i tilfelle de øker dosen når du er på kontroll :)

Helt enig, ville vært forberedt på at det kan koste mer. Om du har noe til overs etterpå er jo det positivt. Men også en mulighet til å bruke på neste forsøk om det ikke går i orden.

Kan uansett være lurt å legge opp litt, man har ingen garanti for at det blir noe på første forsøk.

Er det typ 15000 - 20000 ut på en og samme gang eller er det litt mer fordelt?

Er det typ 15000 - 20000 ut på en og samme gang eller er det litt mer fordelt?

Kommer helt ann på hvor store doser du skal ha, og hvor lenge du må stimulere! Noen kan bruke 8.-10.000 på et forsøk, mens andre bruker 20.000 ++!! Så er veldig individuelt!

Kommer helt ann på hvor store doser du skal ha, og hvor lenge du må stimulere! Noen kan bruke 8.-10.000 på et forsøk, mens andre bruker 20.000 ++!! Så er veldig individuelt!

Ja, det forsto jeg :) Jeg bare lurte på om man må ut med hele summen med en gang, eller om den blir mer fordelt utover syklusen :)

Ja, det forsto jeg :) Jeg bare lurte på om man må ut med hele summen med en gang, eller om den blir mer fordelt utover syklusen :)

Åja, sånn ja! Jeg henta ut litt og litt, ifht kontroller og når uttak var bestemt! Men alt ble kjøpt i løpet av 2-3 uker! Da henta jeg ut sprøytene jeg trengte frem til første kontroll ca en uke før oppstart!

Åja, sånn ja! Jeg henta ut litt og litt, ifht kontroller og når uttak var bestemt! Men alt ble kjøpt i løpet av 2-3 uker! Da henta jeg ut sprøytene jeg trengte frem til første kontroll ca en uke før oppstart!

Ah ok :) Takk :)
Hvor mye har du brukt totalt? :) Nå tenker jeg opp mot frikort og max utgifter på medisiner :)

Ah ok :) Takk :)
Hvor mye har du brukt totalt? :) Nå tenker jeg opp mot frikort og max utgifter på medisiner :)

På første ferskforsøk brukte jeg 8000 ish, så progesteron til 4 fryseforsøk ca 5000, og så kom jeg over egenandelsgrensen ved halvparten av medisin-utgiftene på andre ferskforsøk! Totalt har jeg brukt 22.-23.000!

Ikke kommet over frikort-grensa i år, men ifjor kom jeg over den grensa i mai! Mesteparten av egenandelene til frikort kom av kjøring til behandling på St.Olavs!

Back
Topp