Medisiner

Mirakel2017

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg fikk medisiner av legen i går pga ekstrem svangerskapskvalme. Den ene var en allergimedisin og jeg endte opp med å sove i over 12 timer!!! Er jo rød trekant på de, men det var måte på å trøtt da [emoji6] Har jo ikke hatt lenger enn tre timer søvn sammenhengende siste månedene..
Phenergan heter de, noen andre med erfaringer fra de?

Gamle allergi medisiner blir ofte brukt som sovepiller (derfor rød trekant, kan ikke kjøre bil i søvne). Har ikke erfaring med akkurat de, men likende, syntes jeg får en ny start ettersom man endelig får hvilt litt [emoji5] Lykke til

Jeg går på postafen(reisesyketablett) to ganger om dagen. Er rød trekant på de og :)

Eg går på afripan, dei kan eg kjøre bil med og blir ikkje like trøtt som postafen. Funkar betre også, men er hakket sterkare

Gamle allergi medisiner blir ofte brukt som sovepiller (derfor rød trekant, kan ikke kjøre bil i søvne). Har ikke erfaring med akkurat de, men likende, syntes jeg får en ny start ettersom man endelig får hvilt litt [emoji5] Lykke til
Er godt å sove ut, men de skal taes morgen og kveld.. Har sovet enda noen timer i dag også [emoji25][emoji25][emoji25]

Går også på disse, helt gåen hele dagen, sover MASSE! men hjelper bittelitt mot kvalmen da [emoji106][emoji5]

Eg går på afripan, dei kan eg kjøre bil med og blir ikkje like trøtt som postafen. Funkar betre også, men er hakket sterkare
Jeg kan ikke ta afipran, blir super dårlig av de.. Jeg har fått en som heter zofran som jeg skal ta ved ekstra behov. Skulle ønske jeg tålte den du tar. Zofran koster nesten 300 kr for ti stk!!! Men de er jo egentlig beregnet på kreftpasienter da..

Har prøvd medisiner tidligere med rød trekant uten å bli slått ut sånn som nå.. Men kanskje fordi jeg er gravid reagerer jeg sterkere..

Blir ikke veldig slått ut av postafen, går egentlig greit. Og siden jeg blir bilsyk pga kvalmen foretrekker jeg å kjøre selv, det går helt fint. Er mye mindre svinger og humper da[emoji12]

Fikk afripan på resept idag av legen. Men jeg kan ikke sove mer enn jeg allerede gjør, har en ett åring som også trenger omsorg. Så det spørs om jeg skal ta den

Er det noen som blir helt bra av medisiner?
Jeg går som sagt på postafen, er fremdeles ganske kvalm og sengeliggende, men spyr minimalt så lenge jeg tvinger i meg mat.

Det verste pleier å gi seg mellom uke 11 og 14, Gud så jeg gleder meg til det..

Er det noen som blir helt bra av medisiner?
Jeg går som sagt på postafen, er fremdeles ganske kvalm og sengeliggende, men spyr minimalt så lenge jeg tvinger i meg mat.

Det verste pleier å gi seg mellom uke 11 og 14, Gud så jeg gleder meg til det..
Det virker som de jeg fikk hjelper på kvalmen. Men nå gjør jeg ikke annet enn å sovne hele tiden [emoji25][emoji12]

Aha!! Men nå leste jeg på felleskatalogen at det ikke anbefales å amme mens man tar den. Og jeg ammer enda 2-3 ganger daglig. Syns det er rart at legen skrev det når jeg ga beskjed om at jeg enda ammer.
Jeg har lest på de jeg fikk nå og der står det at det ikke anbefales til gravide [emoji50] Kjenner at jeg ikke vil ta de noe mer nå.. Men fastlegen ga meg disse medisinene utifra hva gyn på sykehuset anbefalte...

Men de vet vel hva de gjør når de skriver dette ut til oss??

Jeg går på largactil, har prøvd postafen og afipran uten hell. Blir helt kake av dem, nedstemt, trøtt og ja... men jeg spyr ikke og de er trygge for fosteret.
Valergan er allergimedisin, men blir idag brukt som sovemedisin. Mange av pasientene mine bruker dem.
Jeg fikk valergan på føden sist for å dra hjem og slappe av på og jeg sov vel noe sånt som 11-12timer [emoji23]

Back
Topp