Medisiner IVF

Så jeg bør bare søke nå da, selv om jeg bare har brukt rundt 15 000kr, pga. kvitteringene blir for gamle? Beklager at jeg må ha det inn med t-skje :dead:
6 måneder gjelder fra man har nådd egenandelstaket. Fra helsenorge.no;
  • Kvitteringene må sendes innen seks måneder fra hvert legemiddelkjøp, når egenbetalingssummen er nådd. Dette gjelder selv om du/dere ikke har fått legeerklæring. Ettersend legeerklæringen så raskt som mulig.
Vi startet IVF i januar i fjor, men nådde ikke egenandelstaket før i desember. Da sendte jeg inn alle kvitteringer, samt legeerklæringer fra de respektive forsøk og innsett. Videre nå sender jeg inn alle kvitteringer fortløpende, og nå må de uansett sendes inn innen 6 mmdr fra hvert kjøp.
Altså trenger du ikke sende inn nå, men når du har kommet over egenandelstaket.
 
6 måneder gjelder fra man har nådd egenandelstaket. Fra helsenorge.no;
  • Kvitteringene må sendes innen seks måneder fra hvert legemiddelkjøp, når egenbetalingssummen er nådd. Dette gjelder selv om du/dere ikke har fått legeerklæring. Ettersend legeerklæringen så raskt som mulig.
Vi startet IVF i januar i fjor, men nådde ikke egenandelstaket før i desember. Da sendte jeg inn alle kvitteringer, samt legeerklæringer fra de respektive forsøk og innsett. Videre nå sender jeg inn alle kvitteringer fortløpende, og nå må de uansett sendes inn innen 6 mmdr fra hvert kjøp.
Altså trenger du ikke sende inn nå, men når du har kommet over egenandelstaket.
Jaa var egentlig det jeg trodde, men det kan jo ta over 6 mnd til meg siden jeg fikk en del embryo på frys, så når jo ikke egenandelstaket før et eventuelt nytt uttak. Men da får jeg bare avvente å sende inn da hvis jeg forstår det riktig:bag:
 
Jaa var egentlig det jeg trodde, men det kan jo ta over 6 mnd til meg siden jeg fikk en del embryo på frys, så når jo ikke egenandelstaket før et eventuelt nytt uttak. Men da får jeg bare avvente å sende inn da hvis jeg forstår det riktig:bag:
Ja, akkurat. Jeg hadde uttak, ferskinnsett, 2 fryseforsøk og så nytt uttak. Nådde først egenandestaket på uttak 2 og sendte da inn for alt sammen. Fikk raskt igjen det jeg hadde betalt for mye.
 
Summen stemmer bra ja for uthenting.

Etter uttak og eventuelt innsett vil du få et skjema av klinikken - en bekreftelse på behandling. Denne må sendes inn til helfo. Kan altså ettersendes - du kan sende kvitteringene fortløpende som du får dem.

Kvitteringene kan du sende inn når som helst. Husk at du må ha spesifikk kvittering fra apotek med stempel og signatur. Og har du flere kvitteringer sett nr på dem med en kulepenn eller lignende.

Hvis første innsett ikke lykkes, og du skal ha ett nytt innsett og medisiner - så teller dette videre på summen du allerede har brukt. Her kan du også sende kvitteringene fortløpende og du får nytt bekreftelsesskjema etter nytt innsett.

Alle eventuelle innsett du får av første uttak - dersom du får egg på frys teller på summen for første forsøk. Så hvis du f.eks får 4 egg på frys, teller alle medikament utgiftene for de innsettende på den summen.

Du får først refusjon når du overstiger fribeløpet.
6mnd fristen på kvitteringer gjelder kun innsendelse - ikke gyldighet som oppsamling på summen hos helfo.
Det står godt og enkelt forklart inne på helfo hvordan man skal gjøre dette.
 
Back
Topp