Medisiner for å bli lettere gravid?

Stephanie

Flørter med forumet
Hei!

Jeg og mannen min har prøvd lenge. Hadde en XU i juli22, en SA i feb23 og en MA i oktober23.

Akkurat nå føles det så utrolig tungt hver gang jeg har en negativ graviditetstest.

Jeg lurer på om det finnes noen medisiner man kan ta for å øke sjansen for å bli gravid?
Husker fra TV serien «Call The Midwife» at noen tok tabeletter for å få tvillinger…

Noen som vet??

Skjønner at det er et skudd i mørke. Men bare en placebo effekt hadde vært kjærkommen nå… jeg er så sliten!!
 
Hei!

Jeg og mannen min har prøvd lenge. Hadde en XU i juli22, en SA i feb23 og en MA i oktober23.

Akkurat nå føles det så utrolig tungt hver gang jeg har en negativ graviditetstest.

Jeg lurer på om det finnes noen medisiner man kan ta for å øke sjansen for å bli gravid?
Husker fra TV serien «Call The Midwife» at noen tok tabeletter for å få tvillinger…

Noen som vet??

Skjønner at det er et skudd i mørke. Men bare en placebo effekt hadde vært kjærkommen nå… jeg er så sliten!!
Ta kontakt med frøyaklinikken. Og ta kontakt med gynekolog for å høre om det er mulig med støttemedisin. Ta eventuelt en utredning også i samme slengen. Sjekk AMH/FSH, sædkvalitet osv.
 
Hei!

Jeg og mannen min har prøvd lenge. Hadde en XU i juli22, en SA i feb23 og en MA i oktober23.

Akkurat nå føles det så utrolig tungt hver gang jeg har en negativ graviditetstest.

Jeg lurer på om det finnes noen medisiner man kan ta for å øke sjansen for å bli gravid?
Husker fra TV serien «Call The Midwife» at noen tok tabeletter for å få tvillinger…

Noen som vet??

Skjønner at det er et skudd i mørke. Men bare en placebo effekt hadde vært kjærkommen nå… jeg er så sliten!!
Jeg fikk clomid for å kontrollere og styrke eggløsning :)
 
Blant annet ja. Det er ulike ting en gynekolog kan gi deg, men da må du kartelegge en del ting først hva som vil være nyttig. Så be om henvisning til gynekolog og ta blodprøver osv :) men husk også å få sjekka sædkvalitet, mange kvinner går unødvendig rundt å føler det er en selv det er noe galt med :)
 
Blant annet ja. Det er ulike ting en gynekolog kan gi deg, men da må du kartelegge en del ting først hva som vil være nyttig. Så be om henvisning til gynekolog og ta blodprøver osv :) men husk også å få sjekka sædkvalitet, mange kvinner går unødvendig rundt å føler det er en selv det er noe galt med :)
Var den ment til trådstarter kanskje? Jeg er ferdig bereist etter 9 år i IVF verden ;)
 
Føler me dæ, e igjennom flere SA/kjemiske sjøl og akkurat fått diagnosen endometriose og legen vil sette mæ på p-piller. Mitt beste tips e å få sjekket (om du ikke har gjort d) alt fra gyn-blodprøver, snakke me gyn ang letrozol og evt progeston for støtte
 
Hvordan var din erfaring med den? Jeg skal få prøve dette neste syklus.
Tok først én tablett i 5 dager om jeg ikke husker helt feil. Fra cd5 til og med cd9, tror jeg. Det funket veldig dårlig, ingen utslag på blødprøvene. Prøvde én tablett i 5 dager 3 sykluser tror jeg før jeg måtte ha en pause. Neste runde var det 2 tabletter samme dager i syklusen, virket noe men ikke tilfredsstillende, fikk heller ikke positiv el test noen av disse gangene. Etter andre pause var det 3 tabletter, noe utslag på blodprøver og noe sterkere el test. Holdt på slik i nesten et år før jeg fikk en f**n i meg, og tok 5 tabletter i 7 dager, da klaffet det :shy::joyful:
Gynekologen min fikk ikke vite det, haha, sa at jeg tok 3 som planlagt.. Men det funka. Så jeg er veldig fornøyd med den.
Legger til at vi har vært prøvere i 4 år da vi begynte med clomid, så jeg var utrolig lei hele greia fra før.
 
Back
Topp