Medisiner FER

Gledeståre

Gift med forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg skal ha FER i oktober og har fått brev om oppstart medisiner.
Det står øverst at jeg skal ha 8 mg progynova 4 tabletter om dagen. Morgen, middag og kveld.

Senere står det at jeg skal fortsette med 2 mg X 3 progynova dersom jeg blir gravid frem til uke 10.

Jeg lurer på om det er feil her?

At jeg skal ha forskjellig dose virker litt rart: 4 tabletter før og 3 tabletter etter?

Noen som vet?

Jeg skal ha FER i oktober og har fått brev om oppstart medisiner.
Det står øverst at jeg skal ha 8 mg progynova 4 tabletter om dagen. Morgen, middag og kveld.

Senere står det at jeg skal fortsette med 2 mg X 3 progynova dersom jeg blir gravid frem til uke 10.

Jeg lurer på om det er feil her?

At jeg skal ha forskjellig dose virker litt rart: 4 tabletter før og 3 tabletter etter?

Noen som vet?
Du får nesten spørre klinikken. Kanskje det bare er et standardskjema hvor de har glemt å endre til 8mg etter også? Jeg går igjennom det samme nå og skal ha 6mg hele veien :) men måtte bl.a ha en ekstra ul. Men denne sto ikke på skjema mitt (siden de sender ut standardskjema) :)

Veldig merkelig... jeg tar 3 tabletter om dagen, slik selges progynova hvertfall... ville spurt klinikken for å være helt sikker!

Ja, jeg får vel ringe....
Grunnen til at jeg spør, er at de blir litt irriterte over " unødvendige" tlf.
Øverst er det ikke standard, men åpenrom hvor de kan skrive inn dose og antall tabletter manuelt for oppstart og under er alt i trykt tekst.
Progynova skal vel bygge slimhinne?
Jeg har hatt litt tynne slimhinner på frys før, sånn mellom syv og ni. Kanskje derfor de sier 8 mg , altså 4 tabletter?

Jeg synes ikke det høres rart ut å ta litt mindre ved evnt positiv test.

Du har nok fått samme brev som meg.. De har fylt ut det med meg også, men 6mg og 3 ganger daglig.. Er du usikker så ring å spør :)

Back
Topp