Medela swing

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har kjøpt en medela swing pumpe - men den suger jo nesten ikke. Hadde avent manuell sist og den tok jo ordentlig tak. Det er så vidt jeg kjenner det drar litt i brystvorten med denne. Er den ødelagt eller skal den være så svak?

Du stiller jo styrke selv. Husker ikke hvor mange nivå det var, men hadde den aldri på full styrke, og de svakeste nivåene ble bare brukt det første minuttet til refleksen var igang, så skrudde jeg opp litt (men aldri til full styrke) :) Så hvis den ikke er "ubehagelig" på full styrke, så er det nok noe som er feil ja.

Har du stilt den opp på maks? Jeg har hatt både Swing og Freestyle, fullpumpa i 6 måneder og var veldig fornøyd med sugeevnen til Medela ;)
Kanskje det er noe feil på den?

...men det stemmer nok som du sier, Avent sin manuelle er mer effektiv enn elektrisk fra Medela.

Du stiller jo styrke selv. Husker ikke hvor mange nivå det var, men hadde den aldri på full styrke, og de svakeste nivåene ble bare brukt det første minuttet til refleksen var igang, så skrudde jeg opp litt (men aldri til full styrke) :) Så hvis den ikke er "ubehagelig" på full styrke, så er det nok noe som er feil ja.
Har den på full styrke og synes ikke det er ubehagelig nei! Selv med sinnsykt såre brystvorter. Klarte til slutt å pumpe da jeg pumpet før amming istedenfor etterpå. Så den funker visst, men avent manuell er mye kraftigere ja

Har du stilt den opp på maks? Jeg har hatt både Swing og Freestyle, fullpumpa i 6 måneder og var veldig fornøyd med sugeevnen til Medela ;)
Kanskje det er noe feil på den?

...men det stemmer nok som du sier, Avent sin manuelle er mer effektiv enn elektrisk fra Medela.
Ok da vet jeg det at den er mer effektiv... Får se om jeg bytter den ut eller ikke... Får prøve den litt mer først

Ja, jeg syntes liksom det gikk fortere med den manuelle. Men når jeg gikk over på fullpumping ble det uaktuelt uansett ;)
Jeg hadde en pumpe-bh fra Medela, med den ble det mer vakuum i munnstykket, så da ble pumpinga også mer effektiv, og handsfree :)

Jeg hadde Medela Swing, og jeg kunne ikke nærme meg maks engang! :o

Back
Topp