Med hensyn til kynnere..

matil3

Betatt av forumet
Har satt inn innlegg på bim om det samme, men spør her og [:)]

Når bør man få sjekket kynnerene opp.?? Når det gjør vondt?? Har i noen dager hatt mye kynnere, og ganske ofte, også når jeg ligger. Gjør ikke vondt, men er rimelig ubehagelig.. I dag har jeg sikkert hatt så mange som enn 20 kynnere, er dette mye i forhold til dere?? De varer ikke så veldig lenge, kansje 30 sek om gangen, før det sakte gir seg[&:]

Er jo tredje gangs fødende, og vet at det er vanlig at man plages mer med slikt da, men var ikke spesielt plaget i mitt forrige svangerskap.

Noen med erfaringer [:)]

Æ e sykt plaga me kynnera, å mine jør ondt... Så har hvert på kontroll ørtenførti ganga no på sykehuset fordi dem e redd for at dem ska få utslag på rie (igjen). Så neste kontroll e 8.april.

Så fremst du ikkje har ondt e d ikkje fali, livmora bare trene. Mye muli du kjenne d bedre fordi du e flergangsfødanes åsså[:)]
Men ring heller en gang for mye enn en gang for lite, e d ikkje d dem sir hær inne?^^

Ja tenkte æ skulle ringe i morra, men vil ikke virke hysterisk heller [8D] Men bruke du å ringe til føden i sånne tilfella eller fastlegen?

har ikke hatt en eeeneste kynner tror jeg...

bare ligamentsmerter.

hvis kynnere er sånn at livmora trekker seg sammen? har ikke opplevd det nemlig..

ORIGINAL: Melliott

har ikke hatt en eeeneste kynner tror jeg...

bare ligamentsmerter.

hvis kynnere er sånn at livmora trekker seg sammen? har ikke opplevd det nemlig..

Jepp det e kynnera, sånn at hele livmora blir hard, og kompakt. [:D]

Ja hvis d bekymre dæ, så burde du ringe. Æ ringe rett t føden, fikk beskjed om å jøre d[:)] haha, ja føle mæ dum hver gang æ ringe. Dem kan vell navnet mott snart! Men e bedre å få d skjekka enn å gå å være redd..
ORIGINAL: saralille

Ja tenkte æ skulle ringe i morra, men vil ikke virke hysterisk heller [8D] Men bruke du å ringe til føden i sånne tilfella eller fastlegen?

jeg har sikkert over 100 kynnere pr dag, noen få er vonde og da må jeg ta det med ro. men fikk beskjed på føden at det var helt greit med så mange kynnere, gjorde bare fødselen lettere pga livmoren blir hardtrenet. men det skal ikke gjøre vondt noen steder, da burde du ringe.

men ring å hør, di er som oftes veldig flinke å svare på spm fra bekymrede mødre :)

har du hatt innvending ul, slik at du veit hvor lang livmorhalsen din er? De sjekker den hos meg i ny og ne for å se at den ikke endre seg..

Jeg har ca 2 kynnere på 15 min. av ca 30-40  sek.

Jeg ville nok kanskje tatt kontakt med legen, for å hørt om de skulle sjekket halsen din også.. er den lang og fin så gjør det ikke noe med kynnere.. men er den kort, og skal man være litt obs.

Litt rotete svar, men håper det hjalp[;)]

Jeg har åpen samtale med føden pga kynnere og skal ringe i dag. Må nok på sjekk igjen for har hatt masse mensensmerter i flere dager og de kynnerne som kommer er ikke gode. I tillegg har jag hatt en syk hodepine så sjekker blodtrykket samtidig. Bedre å sjekke 1 gang for mye[:)] men det er like ekkelt å ringe hver gang[&:]

saralille- man har lov å være hysterisk når man har et levende mennekse i magen uansett om det er 1 eller 5 gang! :-)Hør på hctib89! Heller en gang for mye enn en gang for lite.[;)]
det er mye vi skal gjennom og finne oss i i løpet av et svangerskap, og vi betaler jo skatt for å kunne ha disse "godene" som å få hjelp  når en trenger det!

Har fått mæ en real wakeupcall om det være gravid. er førstegangs, men hadde ikke drømt om at det skjedde SÅ mye med kroppen. Men selvfølgelig, er ikke så koselig å virke hysterisk hehe jeg ser den.

Lykke til hvertfall[:D]

Back
Topp