Med fare for å måtte forlate Mai-15 seinere, hilser jeg likevell forsiktig på!

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
Har jo så vidt begynt å svare på noen tråder, så kan jo kaste meg ut i det...
Jeg har vært gift i rett over 9 år nå, vi er nyinnflytta på gubbens hjemplass nå på seinsommeren og jeg er mamma til tre, en skolegutt, ei 4årig kråke og en ørliten engel... Nå er jeg vistnok... har jo sett lille larve 2 ganger allerede, men sier vistnok likevell... er så redd for at forrigangen skal gjenta seg!!! Er vel 9+2 uker nå... men for meg er det fortsatt mange, lange skumle uker igjen, her er ikke symptomer og pasering av uke 12 nødvendigvis betryggende.... selv om jeg også har opplevd solskinnshistorie.
Har vært hos lege 3 ganger og jordmor 1 gang og har neste time hos JM på mandag... Grugleder, for er ikke no særlig anna enn snakke vi kan gjøre foreløpig, men det er godt å få lufta og slept fri redsler og stress også.
På mandagen for snart 2 uker siden var jeg på min første JM-time, vi prata ganske bra sammen og følte kemien stemte bra for å være første møte... trenger litt tid på meg, men detta lovte bra syntes jeg og tok meg en tur på nærmeste kjøpesenter for å ordne non små ærend før jeg skulle hjem. Der skjedde det... blødde igjennom truse, longs og olabukse... men fikk ikke tak i JM... naboene til kontoret hennes hjalp meg til lege som bare ville sende meg hjem for å vente på resten... endte med å bli kjørt til min egen fastlege som også bare ville sende meg hjem med sengeleie, men som heldigvis tok seg litt bedre tid til prat og forklaring enn de to andre. Så endte med ny time et par dager etter og håp om ul etter denne legetimen hvertfall. Tanken på at det var gått galt var uutholdelig; Men tidlig morran etter ringte JM, ho hadde fått høre av naboene av kontoret sitt at jeg hadde vært innom og hvorfor. Koselig og handlekraftig ordnet hun ultralyd på sykehuset, så jeg hvertfall skulle få vite!
Ultralyden viste et liten larve med bankene hjerte, nesten ei uke kortere enn hva mine egne beregninger sa, men legene(ei dame og ei under opplæring trur jeg... begge veldig hyggelige) fant ingen pågående blødning, ingen årsak til blødning og levende skatt. Gikk ut i lykkerus og fikk kontrolltime uka etter(som var nå på mandag) Kom med litt lavere skuldre til denna timen, og var igrunn mer redd for at det skulle være forlite utvikling, vekst eller noe anna feil enn at det ikke skulle være liv...Men nok ei gang endte ultralyden godt... lille larve hadde fått arm og beinstomper og CRL tilsa at jeg var en dag lenger enn mine egne beregninger... DU så godt det var å være i rute igjen. Morkaka var vistnok stor og fin, plommesekken var som den skulle, navlestreng... lillelarve hadde hatt god vekst og han, GYN, så et mørkere ommeråde som han trodde hunne være der blødninga hadde vært... men alt han sjekka så veldig bra ut.... nok ei gang ut av sykehuset med bilde, lettelse og lykkerus. Fortsatt ikke så innmari mye glede her i gården, men håper forsiktig på at den 16. pp'n(hver syklus på ca mnd) skal være vår tur. Skal som sakt til Jordmor over helga og til ul hos ei JM på sykehuset den 17. november. og ve den ul'n skal jeg vel være nærmere 13 uker på vei og vi skal kunne se en microbabis inni magen, telle tær og fingre, samt se mye... om alt fortsatt er som det skal inni her da. Termin er helt i slutten av mai... men tenker skjelden så langt fram i tid.
Det var litt om meg og lille larve. Litt forsiktig, men også ganskje åpen, så bare å spørre om det er noe dere lurer på :)

Velkommen og masse lykke til :-) du følges godt opp da, det er bra!!

Så koselig å lese at det har blitt spire på dere igjen! Velkommen til mai! Jeg håper og krysser alt jeg har for at du blir værende. :) kjempebra at du får såpass god oppfølging. Det er jo betryggende, og godt å få bekreftet at alt er bra såpass ofte. Lykke til fram mot neste kontroll. :)

Hei :) og velkommen inn til oss Troillmor! Du vet jeg heier på deg, å jeg har troa på at du går helt til målstreken denne gangen ♡

Føler for det meste jeg blir godt tatt vare på, selv om det føles uutholdelig lenge å gå fra uke 9- 13 å bare lure. Skulle gjerne hatt enda flere titter.... men orker å "sloss" for det da jeg ligger meste av dagen i horisontalen, utsått av ekstrem kvalme... Tida fra 13 uker og fram til OUL blir også i overkant spennede tenker jeg... men prøver ta ei dag av gangen!

Uansett, takk for at dere heier på meg!

velkommen :) godt du blir fulgt godt opp har selv mista 2 på rad så er mye forsiktigere nå og håpe på det beste men er vanskelig selv etter uke 12 kan man ikke være 100 % uansett.
lykke til ta vare på deg og nurket framover :)

Hei og velkommen hit! Skjønner hva du mener med tung ventetid. Har vært på 3 ultralyder, og skal på min 4. på torsdag neste uke. Får oppfølging pga tidligere SA/MA. Skal på nytt neste uke pga avvik på ultralyden tidligere denne uken. Blir noen nervepirrende uker fremover for flere av oss.
Håper spira di klorer seg fast<3

litt av en historie. krysser alt jeg har for at søt skal gå bra for deg. Du sa at du var redd for at det samme som skjedde sist skal skje igjen. Var det i forbindelse med fødsel, eller svangerskapet som ikke gikk som det skulle.

uansett er du mer en hjertelig velkommen! Vi skap prøve ta så godt vare på deg som vi kan <3

litt av en historie. krysser alt jeg har for at søt skal gå bra for deg. Du sa at du var redd for at det samme som skjedde sist skal skje igjen. Var det i forbindelse med fødsel, eller svangerskapet som ikke gikk som det skulle.

uansett er du mer en hjertelig velkommen! Vi skap prøve ta så godt vare på deg som vi kan <3
Takk for det... og takk som spørr.
Gikk galt i svangerskapet... om du ser i signaturen min... ser du vi mistet Munin 24. april 2013, da var jeg 15 uker på vei, men det var en sen MA så lillegull var ikke kommet like langt før han fløy.
Historien min ble lagt ut på BV i Mars i år var det vel... men vet ikke om jeg vil dele den her inne på Mai enda i redsel for å skremme...

Ååååh så fantastisk å se deg her!! :D nå ble jeg glad, endelig! :D Husker deg fra oktober 13, så koselig å se deg her på Mai nå :) <3

Ååååh så fantastisk å se deg her!! :D nå ble jeg glad, endelig! :D Husker deg fra oktober 13, så koselig å se deg her på Mai nå :) <3
Takk håper forsiktig og tar en og en kvalm dag avgangen. Gleder meg til jeg er forbi div uker og tider; og ikke minst til jeg kjenner liv hver dag... kanskje jeg da kan senke skuldrene og tørre å tro? Istede for å håpe forsiktig.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
Give me babydust☆drømmer om gull nr4

Takk for det... og takk som spørr.
Gikk galt i svangerskapet... om du ser i signaturen min... ser du vi mistet Munin 24. april 2013, da var jeg 15 uker på vei, men det var en sen MA så lillegull var ikke kommet like langt før han fløy.
Historien min ble lagt ut på BV i Mars i år var det vel... men vet ikke om jeg vil dele den her inne på Mai enda i redsel for å skremme...

Så utrolig vondt. Har opplevd det samme i uke 15 så kjenner smerten. Men denne gangen vil det gå bra <3

Så utrolig vondt. Har opplevd det samme i uke 15 så kjenner smerten. Men denne gangen vil det gå bra <3

Håper virkelig du har rett!!!
Trist å lese at du å har vært gjennom et sånt tap. Er det lenge siden? Om det er lov å spørre om sånt da?

Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆

Håper virkelig du har rett!!!
Trist å lese at du å har vært gjennom et sånt tap. Er det lenge siden? Om det er lov å spørre om sånt da?

Ja det var i 2004. utrolige 10 år siden. Trodde aldri jeg skulle komme meg gjennom. Selv sjelen blødde! En endeløs tomhets følelse! får helt vondt av alle som har vært så uheldige her inne.
Min daværende mann sa, etter uendelig med tårer: Jeg skal gi deg et nytt friskt barn. Det løftet holdt han. Så har min hjerteskatt på snart ti år! Svangerskapet var tungt og nervepirrende og jeg hadde hva som sist skjedde friskt i minne. slik du sikkert føler det nå. Du burde få ekstra oppfølging for å lette hjertet. Det er jo ingen Heldig situasjon å
gå rundt å bekymre seg sånn. Men om det er noen trøst da, så er sjansene for at det skal skje igjen veeeeeldig små! Klem til deg!
ImageUploadedByBV Forum1414234792.229622.jpg

Ja det var i 2004. utrolige 10 år siden. Trodde aldri jeg skulle komme meg gjennom. Selv sjelen blødde! En endeløs tomhets følelse! får helt vondt av alle som har vært så uheldige her inne.
Min daværende mann sa, etter uendelig med tårer: Jeg skal gi deg et nytt friskt barn. Det løftet holdt han. Så har min hjerteskatt på snart ti år! Svangerskapet var tungt og nervepirrende og jeg hadde hva som sist skjedde friskt i minne. slik du sikkert føler det nå. Du burde få ekstra oppfølging for å lette hjertet. Det er jo ingen Heldig situasjon å
gå rundt å bekymre seg sånn. Men om det er noen trøst da, så er sjansene for at det skal skje igjen veeeeeldig små! Klem til deg!
Vis vedlegget 84655
10 år siden ja... er en stund det... var det sen Ma el sen Sa du hadde? Så du skatten din? Hvordan føler du rundt tapet nå idag? Kommet deg gjennom på et vis, blitt lettere å bære med seg med tida? El veldig sårt enda?

Beklager masse spørsmål... og bare svar på de du vil... Evnt send pm om det føles mer rett for deg!

Får selv også helt vondt i magen av å lese/høre om folk som mister... for vet for godt hvor dype spor det KAN sette. Folk er heldigvis forskjellig og ingen tar ting helt på samme måte... men det setter spor på et vis uansett og gjør noe med naivitetsbobla om at alt går bra med seg selv som man har første graviditet (og de påfølgende etter om det første og de påfølgende går bra.)

10 år siden ja... er en stund det... var det sen Ma el sen Sa du hadde? Så du skatten din? Hvordan føler du rundt tapet nå idag? Kommet deg gjennom på et vis, blitt lettere å bære med seg med tida? El veldig sårt enda?

Beklager masse spørsmål... og bare svar på de du vil... Evnt send pm om det føles mer rett for deg!

Får selv også helt vondt i magen av å lese/høre om folk som mister... for vet for godt hvor dype spor det KAN sette. Folk er heldigvis forskjellig og ingen tar ting helt på samme måte... men det setter spor på et vis uansett og gjør noe med naivitetsbobla om at alt går bra med seg selv som man har første graviditet (og de påfølgende etter om det første og de påfølgende går bra.)

Var en sen Ma. Jeg fikk ikke sett. Da tror det hadde mer forferdelig vanskelig(for meg) og håndtere. Ja det blir bedre med tiden. Men du slutter aldri tenke på det lille nurket. Det vil foralltid være med deg på et vis. Den lille gaven du var heldig å få ha med deg så lenge det varte! Men smerten blir lettere og bære <3 Du skulle fått en kjempe klem om jeg kunne gitt deg! <3<3

Så hyggelig å se deg her Troillmor:) vi var sammen på august 2010..
Krysser alt for at det går bra denne gangen ❤

Så hyggelig å se deg her Troillmor:) vi var sammen på august 2010..
Krysser alt for at det går bra denne gangen ❤
Hadde du det Nicket da å??? i 2010 altså???

Nope sølvskjea
Ah... det var litt mer kjent ja [emoji1]

Back
Topp