Med eller uten smertelindring??

Skal ha epidural og muligens spinal. Fikk utrolig dårlig helse av graviditeten og knukket haleben som de sier kommer nok mest sannsynlig til å knekke igjen under fødselen og mye smerter i lysken/hoftepartiet. Så her vil jeg ha skikkelig smertelindring, vondt nok til daglig nå som det er! Så Yay til epidural for meg :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal ha epidural og muligens spinal. Fikk utrolig dårlig helse av graviditeten og knukket haleben som de sier kommer nok mest sannsynlig til å knekke igjen under fødselen og mye smerter i lysken/hoftepartiet. Så her vil jeg ha skikkelig smertelindring, vondt nok til daglig nå som det er! Så Yay til epidural for meg :P

Er ikke det to former for samme smertestillende? Leste om de to ifm keisersnitt idag.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Tar det så det kommer, men planen er uten da jeg har kun født første med epidural og de to andre uten noen ting. Så planen er uten så langt det går. Men tross i sprøyte skrekk så tar jeg det jeg må om de mener noe annet. De to siste gangene rakk de ikke å gjøre noe og siste gangen ville de heller ikke sette noe.

Er ikke det to former for samme smertestillende? Leste om de to ifm keisersnitt idag.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Ikke ifølge anestilegen på sykehuset. Med epidural så blir den litt gradvis mindre nedover, en kan bevege seg og gå, og en kan få det kontinuerlig. Spinal hadde ikke så mange timers virketid, og det er begrenset antall ganger en kan få det, en kan ikke få det kontinuerlig, og en kan ikke bevege seg nedentil etterpå, så da blir en liggende i sengen "lammet" fra livet og ned.
Jeg fikk beskjed om at de skulle prøve å gi meg spinal, men pga den korte virketiden og at en kan bare få det et begrenset antall ganger så var det litt vanskelig å time det riktig. Så krysser fingrene :P

Jeg skal selvsagt se det an, og lytte til anbefalinger fra jordmor, men ønsket er badekar og akupunktur som smertelindring. Håper og på vannfødsel.
Men skulle behovet være der, selv om jeg har sprøyte-skrekk, så er jeg åpen for å prøve steriltvannspepler, og som siste utvei pga bekkenløsning- epidural.

Lystgass, slik som ved de 2 andre fødslene :-) (om ingenting uventet dukker opp) kroppen min takler smertene ganske bra, og jeg er flink med konsentrasjon og pusting. Værste er når pressriene kommer, men de må en bare klare seg gjennom :-)

Ser noen skriver om bekkenløsning, husker ikke at jeg kjente noe til den ved noen av fødslene mine da riene satte i gang :-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tar imot alt av smertelindring! Etter en grusom fødsel som endte i vakuum og totalruptur sist gang. Angrer meg fordervet på at jeg liksom skulle vær en av de som skulle gjøre alt så "naturlig" og "korrekt" ... Nei her skal smertelindring igang så fort jeg får lov, det eneste unaturlige er vel om ungen kommer ut nesa:D

Tja, sist hadde jeg rask fødsel med lystgass og fentanyl, og det gikk flott. Men om det trekker ut denne gangen, tar jeg imot epidural om de anbefaler det. Planen er igrunn den samme som sist: møte opp og gjøre som jeg får beskjed om. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Før jeg ble gravid var jeg bombesikker på å få all bedøvelse som var mulig i hele verden, kjør på! Men nå, når jeg faktisk står midt oppi det, så frister vannfødsel mer enn noe annet.. Jeg har alltid vært en "badenymfe", er fisk i stjernene, har alltid brukt badekaret som "smertelindring" ved sykdom som forkjølelse, uvi, hangover:p, hodepine, såre muskler og stive ledd, så for meg faller det mer naturlig å prøve på vannfødsel så langt det lar seg gjøre:) Men jeg er jo tross alt førstegangsfødende, så om jordmor og lege i kampens hete anbefaler noe annet, så hører jeg nok sannsynligvis etter!;)

Back
Topp