Med eller uten smertelindring??

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Ja jenter, har dere bestemt dere for hvordan dere vil føde med tanke på smertelindring?

Jeg har født de to forgje helt naturlig uten noe som helst, og tanken var å gjøre det denne gangen også! Men har i bakhodet om det skulle drøye, eller en må ha noe så tar jeg jo det.

Men da de to forgje fødslene har vært kjappe og greie, krysser jeg alt for at denne blir like kjapp og grei!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil føde i vann så det blir vel bra naturlig her også hehe :) med mindre noe skulle dukke opp/skje at ting må bli annerledes. Er åpen for det meste, men har veldig lyst til å føde i vann :) tror det er mulig å få lystgass før man går i badet man skal føde i, men der er jeg litt usikker :) kanskje jeg prøver det i så fall :)

iphonen

Fin tråd:)
Jeg har lagt en plan om å føde naturlig og helst i vann. Akupunktur og kanskje lystgass i de tidligere fasene. Jeg er åpen for epedural om det er umulig uten, men håper jeg slipper.

Det tar jeg som det kommer. Vet av erfaring at man kan ha så mange planer man vil og forkaste like mange planer når det faktisk skjer :P

Sist gang klarte jeg og opparbeide meg en kjempefin motivasjon og fine tanker om fødselen. Og det og ta det litt som det kommer. Tenker at den innstillingen må jeg klare å få til denne gangen også. Skal sies at jeg har sprøyteskrekk, og helst unngår å bli stukket så det skal litt til før jeg ber om det selv. :) men er klar over hva som finnes, og hvis det kan hjelpe meg om fødselen blir lang og hard så er jeg selvfølgelig åpen for det :)

Til å byrja med var eg 100% for epidural, men har blitt meir skeptisk i det siste. Redd for at dei skal setja feil. Ellers har eg lyst på lystgass, akupunktur og å sitja i badekar. Men me får sjå kva som skjer når me er der :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg håper jeg får en grei fødselsopplevelse, uavhengig av hva som får meg til å føle det. I utgangspunktet tenker jeg å benytte vann og akupunktur som smertelindring. Er redd epiduralen skal gjøre riene dårligere, slik at jeg blir nødt til å ta riforsterkende i tillegg.. redd for at kroppen min da ikke jobber like godt og naturlig som den ville gjort uten. Så kanskje ender det med hastesnitt eller tang i stedet. Huff. Men kanskje blir det så vondt at det er uaktuelt uten. Og det kan hende at det går helt fint. Så vi får se ;-) Er vel Gro Nylander sine bøker som har skremt meg litt fra epidural.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vel, her får jeg ikke så mye som en paracet, så valget er vann og/eller akupunktur. Håper jeg klarer meg uten det også.

Kan jeg spørre hvor du skal føde? :-) Misforstår jeg nå, eller tilbyr ikke fødestedet noe? Hjemmefødsel?

har hatt 2 kjappe fødsler og min 3 nå, og jeg har prøvd lystgass og badekar og synes ikke det hjalp noen ting. jeg vill gjerne ha epidural alså. har hatt vanskelig svangerskap med og være dårlig hver skapte dag og sikkert ediotisk av meg, men gi meg den epiduralen tenker jeg :-P har 2 unger og levere og enn 45 min til sykehus så spørs med de raske fødselene jeg har hatt ;-) håper den begynner før kl 12 på dagen pga unger osv ;-)

Brukte kun lystgass sist gang og vil helst det nå og, men forbereder meg på epidural også siden det kan bli setefødsel. Men krysser fingrene for at det blir fødsel i hodeleie og med kun lystgass. :-)

Sist gang brukte jeg bare litt lystgass helt på slutten, like før presseriene.. Skal ikke bruke det neste fødsel, ble så svimmel! Neste gang vil jeg prøve uten smertelindring :-)

Skulle gjerne hatt lystgass igjen men de tilbyr ikke dette lenger på riksen. Så får sette min lit til god pust , vann og akupunktur i første omgang

Sent from my iPhone using BV Forum

:cool14Som di 2 andre fødslene: masse lystgass!
Har hatt 2 kjappe drømmefødsler, og håper på det samme denne gangen også:) men sta som jeg er skal det nok dn del til før jeg gir etter for epidural nå som jeg har født 2 ganger uten, men vet aldri..

Vannfødsel første gang= god smertelindring og rask fødsel.
ingenting andre gang= grusomt vondt og enda raskere (smertene kom seg nok av mine ekstreme rier, fra 2 cm til full åpning på 1 tim). Satser på ingenting denne gangen og :) gleder meg faktisk til smertene... Skal føde på ABC så om det ikke går fullt så rask denne gang satser jeg på badekaret.

Jeg vet ikke?Første fødsel var uten noe smertelindring og det var en rask og brutal fødsel.. denne gangen er jeg veldig usikker,men vi får se? Tar gjerne imot smertelindring denne gangen om jeg skulle rekke det:)

Back
Topp