Med barnevogn på buss...

ORIGINAL: Mamman til my!

Idag ringte mamma meg og var helt fortvilet. Hun hadde tatt bussen, og der var det en ung jente med barnevogn. Med en ørliten baby oppi.. Vognen veltet, ungen datt ut, hyyylte, moren hysterisk selvfølgelig og livredd! Det må ha vært helt grusomt! Bussjåføren skulle kjøre dem til legevakten for en sjekk av babyen for sikkerhetsskyld [:o]

Tror ikke det er alle bussjåfører som kjører så forsiktig nei. Men tror ikke det er alle foreldre som er flinke nok til å sette på bremsen, feste vognen, tviholde på vognen under bussturen. Man må passe godt på!!! [:o]

Dette er vel et eks. på at det kan gå galt?
Jeg forstår veldig godt du opplever litt spydighet!Neste gang du tar bussen så bare drit i og betale,og hvis buss sjøføren reagerer får du fortelle hvor teit han kjører og vil ikke forlate barnvogna!!!Dritt buss!!

Tror det var en på august forumet som tok buss med barnevogn idag så velta vogna å babyen datt ut..
Tror de er på sykehuset nå.. Synest bussåfører burde ta mere hensyn!!
Det er det mest verdifulle vi har med oss!

ORIGINAL: katrinexd

Tror det var en på august forumet som tok buss med barnevogn idag så velta vogna å babyen datt ut..
Tror de er på sykehuset nå.. Synest bussåfører burde ta mere hensyn!!
Det er det mest verdifulle vi har med oss!

Stemmer det, hun har ikke oppdatert oss på hva som skjedde, men kanskje samme hendelse? [:(]

Jeg har tatt buss masse og noen busssjåfører kjører bare og da gidder jeg ikke å betale. Har som regel mnd. kort eller klippekort jeg stempler, så det pleier ikke å være noe problem. Her i oslo er det ikke sånne stråpper å feste vognen med.

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: PersillesLille

ORIGINAL: Dollface

Feste vogna, mener du sette på bremsa?

på noen busser har de stropper å feste vogna fast i så den ikke skal trille rundt..

Åh, så fancy. Har jeg aldri lagt merke til.

Jeg fester bare skosnora til vogna, sånn at gubben må komme med saks på bussholdeplassen for å klippe meg løs.

Takk for spydigheten. Her er det lagt opp til at vognene skal festes, vognene settes på siden av første del av bussen og det er helt åpent. Bare bremsen er i minste laget, særlig hvis det er flere vogner og det ikke er lagt opp til at du kan stå ved vogna.

Jeg var faktisk ikke spydig. Jeg har aldri lagt merke til det. Kanskje de ikke har det her i Bergen. Har alltid bare brukt bremsa.

...og ja, jeg har satt fast skosnora i bremsa på vogna sånn at gubben måtte komme og klippe meg løs.

trodde også du var spydig hehe[:D]   ser deg for meg forresten[;)]

nei, bare noen busser her i bergen som har belte til vognene.

Var liksom det at jeg tvilte på at dette var et fast rituale dere hadde hver gang du tok buss da, at mannen sto på bussholderplassen med saks og venta. Hørtes ut på måten du skrev det som om dette var noe du ville gjort hver gang. Sorry! [X(]

Jeg tar samme buss nr som persilleslille....og ja...de er tragiske...[:@]
vi skulle ta bussen hjem fra byen...mannen min gikk å kjøpte klippekort og når han hadde gjordt det så skulle jeg sette fast vognen...
1- så måtte jeg spørre om han kunne åpne bak til oss...
2-han tråkket på gassen mens jeg stod i midtgangen og holdt på å velte med babyen i vognen inni ei dame med koffert...
fikk redd som jeg ble festet vognen, men gikk ikke fra den altså...
3-en annen fikk ikke gå av bussen...så jeg måtte tilslutt rope: stopper du eller?
4- 3 barn gikk fritt rundt i bussen uten at han brydde seg og kjørte bare vidre...hadde han måttet bråbremse så hadde de flydd inn i frontruta på 2 sek...
[:@][:@][:@]
blir så forbanna azz...
og gjett om jeg skal klage...[:@]

ORIGINAL: Dollface

jeg hadde enten ventet med å betale til du skulle gå av.. da kan du gå av, gå frem og betale mens vognen står bak deg på fortauet -
eller.. hylt som en galning og spurt om han var idiot i huet som kjørte av gårde før du var på plass for å holde vogna.. [;)]

I Stavanger må du kunne Polsk for i det hele tatt prate med sjåførene, stort sett går det nok greit med noen unntak med noen sjåfører som kjører som de har stjålet både buss og diesel[;)]

ORIGINAL: Beate8

[
I Stavanger må du kunne Polsk for i det hele tatt prate med sjåførene, stort sett går det nok greit med noen unntak med noen sjåfører som kjører som de har stjålet både buss og diesel[;)]

skjedde meg en gang at bussen kjørte før jeg hadde kommet meg tilbake til vogna, og vogna velta, guttungen var vel 2mnd eller noe å lå i baggen...
Vogna velta, og jeg hylte! Hadde det ikke vært for at en mann var veldig rask i reaksjonen og kasta seg framover og tok i mot både vogn og baby kunne det gått veldig galt...
Etter det så begynte jeg å betale når jeg skulle gå av, eller spørre først om han ikke kunne vente med å kjøre til jeg hadde kommet meg tilbake til vogna...

det er skikkelig skikkelig skummelt!!!

ORIGINAL: gotherina

skjedde meg en gang at bussen kjørte før jeg hadde kommet meg tilbake til vogna, og vogna velta, guttungen var vel 2mnd eller noe å lå i baggen...
Vogna velta, og jeg hylte! Hadde det ikke vært for at en mann var veldig rask i reaksjonen og kasta seg framover og tok i mot både vogn og baby kunne det gått veldig galt...
Etter det så begynte jeg å betale når jeg skulle gå av, eller spørre først om han ikke kunne vente med å kjøre til jeg hadde kommet meg tilbake til vogna...

det er skikkelig skikkelig skummelt!!!

Det jeg lurer på er; hva sier bussjåførene i slike situasjoner? Sier de sorry, eller later de som ingenting?

Tror nok det er mange flotte bussjåfører som venter, har tatt buss med vogn litt før, med unge jeg har passa og da har ikke dette vært noe problem. Men det er synd det er noen som skal få skremme vannet av oss ved å svinkjøre og ikke vente til vi har fått sikra det mest verdifulle vi har. [&o]

som regel går det greit når jeg tar bussen.. men noen ganger har det gått heeelt riv ruskende galt!

jeg skulle på bussen (og jeg er vant til å ikke få hjelp av bussjåføren) festa barnevogna gikk frem for å betale.. pluttselig så kjører han.. fort som bare faen.. jeg gikk tilbake til vogna og det var bra, for den velta! jeg ropte til han at han må tenke på hva han gjør..
"du får passe bedre på drittungen din!!!" ropte han tilbake..

en annen gang så skulle jeg av i oslo.. han åpna døra.. jeg dumpa vogna ned trappene.. vogna var ute og jeg skulle gå ned det siste trinnet, så KJØRTE HAN!!!! barnevogna sto igjen på bussholdeplassen.. jeg ropte som bare faen!!! og da han stoppet så løp jeg til vogna.. bussjåføren har jeg sitti på med mange ganger og han er alltid likens...

Når jeg har kjørt buss har jeg satt på bremsen gått frem å betalt, og sagt han skal vente med å kjøre til jeg får satt meg. Så holder jeg i vogna mens vi kjører - aldri vært noe problem

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Når jeg har kjørt buss har jeg satt på bremsen gått frem å betalt, og sagt han skal vente med å kjøre til jeg får satt meg. Så holder jeg i vogna mens vi kjører - aldri vært noe problem

På ruta mi er man visstnok heldig hvis man i det hele tatt rekker å sette på bremsen og å betale må man bare vente med rett og slett.

Back
Topp