Meat free monday

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Andre som praktisere det?
Vi skal ha den retten som var på God morgen Norge sist mandag. Pasta med en saus av hasselnøtter og noe greier.

Ligger på @gmnWenche sin profil på instagram.

Er ikke så striks på at det skal være mandag, men vi har minst én kjøttfri dag i uka. Denne uka blir det tomatsuppe én dag og vegetar-taco en annen.

(Sambo argumenter for at komlene også er vegetarmat, siden kjøttet der er "bare krydder.")

Ikke akkurat Meat free Monday, men har en dag i uken middag uten kjøtt. Ofte så ha det blitt en gryte med linser og kikerter.

Har prøvd å foreslå det samme her, men hvis jeg f.eks vil lage tomatsuppe (fra bunnen av, den er kjempegod!), så mener han at det er ikke noe å bli mett av... :rolleyes: Men linsesuppe er kanskje være et bedre alternativ. Problemet er bare at de beste oppskriftene mine bruker kyllingkraft :eek: Noe annet som kan gi den fylden?

Edit: den pasta med hasselnøtter så kjempegod ut! Så den skal jeg foreslå for mannen ;)

Vi prøver å ha en kjøttfri middag en eller to ganger hver uke! :) Der tvinger oss til å bli mer kreative i grønnsaksveien.

Aldri tenkt over det... Er det vegetar mat liksom? Fisk teller ikke? For i såfall nei, vi har ikke meatfree :P

Nei, praktiserer d ikke, men hender seg d blir kjøttfritt. Jeg og eldste er glad i wok, jeg lager også gjerne en salat.

Denne oppskriften fristet, så får se om vi får lagd den. Men tenker vi bytter ut løken med sjallottløk :)

Vi har vel av og til det, men ikke bevisst.
Har lyst til å innføre det. :) Kanskje ikke fast mandager, men en eller annen dag i uka.

Tenker ikke på slikt, vi har kjøtt eller fisk hver dag.

Kunne gjerne hatt flere vegetardager. Men vanskelig når mannen ikke er med på det :P

Jeg må vare si at retten vi lagde i dag var UTROLIG god! Skal helt klart lGes igjen :)

Hadde kjøttfri dag i dag, men det var ubevisst. Har ikke noe rutine på det.

Back
Topp