Meal prep

Malugje

Forelsket i forumet
Septembertassene 2026
Hei! Nå begynner det virkelig å nærme seg :D Jeg har litt lyst å lage litt mat nå og fryse ned for å gjøre barseltiden med baby og hund lettere :p

Har noen tips til hva en kan lage så er det jo fint å dele med hverandre

Jeg har tenkt så langt:
Lasagne
Sheperd pai
Fiskegrateng

Du har jo alle mulige kyllinggryter som bali gryte, chicken masala osv.

Ellers skal jo gryter med langtidskokt kjøtt være veldig næringsrikt. Typ fårikål og lignende.

Sniker litt.

Pizzasnurrer er fint som "ammemat", lunsj, frokost osv.

Fyll gjerne også opp med brød og rundstykker, om du pleier lage det selv.

Butterchicken kan du lage sausen og fryse, eller fryse hele..

Kjøttsaus - sånn at det bare er å koke spaghettien.

Lage pizzabunner nesten ferdig og fryse, (kan også lage hele pizzaen ferdig, går an det og.).

Google sier at man fint kan fryse pannekake/vaffelrøre. (men ikke fyll beholderne helt fulle. Dumt med sprengt røre i frysern).

Jeg har tenkt å lage opp horn. Altså grov deig som man fyller med ost og skinke. Kam spises til både frokost, lunsj og middag :) Bruker linda stuhaug sine oppskrifter :happy:

Del gjerne oppskrifter om noen har? Er helt blank på det selv, og tenker å lage en del å fryse ned.

Jeg har lagd fylte horn, og igår lagde jeg jordbærsylte av 5 kg jordbær! Ikke at det er det viktigste å fryse ned kanskje, men har sylte langt uti neste år hvertfall! :happy: Ellers har jeg fryst ned noen liter med hjemmelaga tomatsuppe, og et par poser kanelsnurrer.
Tenker på å lage noe kjøttsaus kanskje som kan brukes til spaghetti eller lasagne, og div gratenger. Da burde det jo holde en stund:hilarious:

Jeg har lagd fylte horn, og igår lagde jeg jordbærsylte av 5 kg jordbær! Ikke at det er det viktigste å fryse ned kanskje, men har sylte langt uti neste år hvertfall! :happy: Ellers har jeg fryst ned noen liter med hjemmelaga tomatsuppe, og et par poser kanelsnurrer.
Tenker på å lage noe kjøttsaus kanskje som kan brukes til spaghetti eller lasagne, og div gratenger. Da burde det jo holde en stund:hilarious:
Hvorfdan er det å fryse og varme opp igjen supper da?

Planen her er å mealpreppe ting som er enkelt å spise «på farten»:
- Pizza
- Pai
- Ostehorn
- Matmuffins

Også tenker jeg å bake masse brød som skal ligge ferdig oppskjært i frysen!

Fiskekaker skal vi lage masse av
Også baser/sauser til gryter. Da kan vi bare kutte opp ferskt kjøtt og grønnsaker senere og tilsette sauser for å få gryter uten at det tar hele frysen.

Back
Topp