Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser det er lenge siden du skreiv detta innlegget. Regner med du har fått en liten tass. Hvordan har det gått iforhold til ME? Er gravid uke 36 og ha hatt ME i 10 år og "gruer" meg litt iforhold til det. Redd jeg ikke skal orke noen ting (stille opp for mini og de dagligdagse tingene man gjør hjemme, vaske klær, rydde....)Noen som har ME som har erfaringer de vil dele ang. amming?
Jeg er veldig spent på dette, da det virker som amming tar på kreftene også til friske mennesker.
Ser det er lenge siden du skreiv detta innlegget. Regner med du har fått en liten tass. Hvordan har det gått iforhold til ME? Er gravid uke 36 og ha hatt ME i 10 år og "gruer" meg litt iforhold til det. Redd jeg ikke skal orke noen ting (stille opp for mini og de dagligdagse tingene man gjør hjemme, vaske klær, rydde....)Noen som har ME som har erfaringer de vil dele ang. amming?
Jeg er veldig spent på dette, da det virker som amming tar på kreftene også til friske mennesker.
Ser det er lenge siden du skreiv detta innlegget. Regner med du har fått en liten tass. Hvordan har det gått iforhold til ME? Er gravid uke 36 og ha hatt ME i 10 år og "gruer" meg litt iforhold til det. Redd jeg ikke skal orke noen ting (stille opp for mini og de dagligdagse tingene man gjør hjemme, vaske klær, rydde....)
Jeg var veldig sliten i starten, men om det var pga veldig varm sommer eller ei det vet jeg ikke. Viste ikke om graviditeten før uke 8. Rundt uke 10 begynte formen min å bli kjempe bra, altså bedre enn den hadde vært på flere år og sånn gikk jeg fram til midten av desember. Etter det har jeg vært super sliten. Men når formen var så bra så holdt jeg meg ikke i ro, jeg var med på oppussing, hjalp til hos dyrlegen osv. Det var jo himmelsk å kunne fungere så bra Så jeg har vel fått igjen for det nå + at jeg har kommet så langt i svangerskapet at ting er tungt og slitsomt uansett om man er frisk eller ei. Hvordan har du hatt det så langt?"Godt" se at det er noen i samme
Båt.. Er i uke 20 og hatt ME diagnosen i 8 år. Skummelt absolutt! Har samme tankene som deg.. Hvordan har formen din vært i svangerskapet hittil??? Klem
Jeg var veldig sliten i starten, men om det var pga veldig varm sommer eller ei det vet jeg ikke. Viste ikke om graviditeten før uke 8. Rundt uke 10 begynte formen min å bli kjempe bra, altså bedre enn den hadde vært på flere år og sånn gikk jeg fram til midten av desember. Etter det har jeg vært super sliten. Men når formen var så bra så holdt jeg meg ikke i ro, jeg var med på oppussing, hjalp til hos dyrlegen osv. Det var jo himmelsk å kunne fungere så bra Så jeg har vel fått igjen for det nå + at jeg har kommet så langt i svangerskapet at ting er tungt og slitsomt uansett om man er frisk eller ei. Hvordan har du hatt det så langt?
Ja, er veldig fornøyd. Og håper det vedvarer, en ekstra motivasjon liksom. Men kan ikke ha for høye forhåpninger, kan jo bli dårligere også. Men krysser fingra Uff, ja kosthold er viktig. Og det uansett gravid, ME eller ikke. Men viktig å hvile så du ikke blir dårligere Krysser fingra for deg at det blir bedreSå godt å høre du kom deg litt, er jo mange som opplever det med ME, under svangerskap og amming jeg har desverre bare hatt "dårlig periode" helt siden jeg ble gravid, men er så kvalm så får i meg så dårlig kosthold og det påvirker meg veldig sånn ellers når jeg ikke var gravid også. Så er nok mye derfor også har bekkenet tatt knekken på meg siden uke 7 og
Formen tillater ikke dra til fysio hele tiden:/
Ja, er veldig fornøyd. Og håper det vedvarer, en ekstra motivasjon liksom. Men kan ikke ha for høye forhåpninger, kan jo bli dårligere også. Men krysser fingra Uff, ja kosthold er viktig. Og det uansett gravid, ME eller ikke. Men viktig å hvile så du ikke blir dårligere Krysser fingra for deg at det blir bedre
Det forstår jeg. Prøv og bland farris og eplejuice, funker veldig bra mot kvalme Er ikke I jobb, men målet mitt er å klare å jobbe en dag. Klarte å tvinge meg gjennom å gjennomføre skole, etter det måtte jeg bare legge meg bakpå og innse at jeg må hvile for å bli frisk. Så det går sakte men sikkert riktig vei Så drømmen er jobb, om ikke 100% hvertfall om jeg klarer å nå et mål på 80% Men har sliti med depresjon og angst i tillegg, så har vært dårlig pga det å. Men ikke noe annet enn hvile som funker, lytte til kroppen Uff, håper du ikke har gitt opp forde. Kanskje en dag du klarer litt. Veit ikke hvor mye du har prøvd, men zinzino sin olje har funket på andre ME pasienter og er suveren. Også noe som heter kyani synes jeg funket bra. Om du er interessert så er det noen tips hvertfallJa, må innrømme jeg ble litt skuffa, ligger venter på denne oppturen aøle snakker om, men men ! Har alltid vært nøye med kosthold og holde meg unna sukker, hvete osv, men er enda så kvalm selv i uke 20 så her går det kun i brødmat... Ikke rart formen faller litt da hvor stor grad har du, er du i jobb? Her er det 100% ung ufør ... Takk <3
Hei!
Jeg har gått på LDN i to år nå, og det hjelper meg enormt. Ammingen og fødselen gikk bra. Nå er hun 8mnd og det går fortsatt veldig fint. Blir litt mer sliten når hun sover dårlig, men vi har vært veldig heldig og har en bebis som har sovet hele natten og bare så vidt våknet for å spise når hun var nyfødt. Hun er veldig rolig og blid, så det hjelper nok veldig på. Hadde nok vært tyngre hvis hun hadde grått mye og vært mye våken på natta. Husk å hvile når babyen hviler, så må bare husarbeid og sånn vente litt. Det er det beste tipset jeg kan gi. Lykke til