McDonalds mat - deres tanker

Nurkis*venter*nr2

Forumet er livet
Hehe ble litt insipiert her for en av politikerne i kommunen her som har lurt på om McD kanskje kommer hit langs den nye E18 som skal gå Oslo til Sverige!

Og det har skapt en helsikkes stor diskusjon, hvor folk omtrent viser at de er overhysteriske fordi det er mat med masse tilsetningsstoffer og man blir suuuuuper feite av å spise der..[8D]

Jeg for min del, bryr meg virkelig ikke om den kommer eller ikke. Jeg spiser det så sjeldent uansett, og vet at jeg hadde ikke spist det noe oftere uansett om det hadde vært her i nærheten. Og ja, jeg tar gjerne sander med en eller annen gang på McD..

Hva er så veldig annerledes med at de spiser kyllingnuggets på Mc f.eks eller det blir lagd hjemme?

Hva er deres tanker??[:)]

dette er ikke for å skape noe biiig diskusjon, båre nyskjerrig[:D]

Kunne ikke brydd meg mindre, vi hadde mcdonald over alt i USA, og jeg sier- alt med måte...

Vi kan lett ta en kjapp tur på mcdonalds, men det er sjeldent!!

Haha, at folk kan bry seg om det da! Hvis en ikke liker det, kan de jo bare la vær å gå dit og spise da [:D]

Spiser ikke der så ofte da, men av og til skeier jeg ut og plukker med meg noe derfra - ikke blitt feit av det jeg hvertfall! [8D]

Jeg hadde heller ikke brydd meg om mcD skulle bygges i nærheten. Er lite fan av sånn mat og hadde ikke spist der noe oftere. Jeg synes det er mange andre tiltak man kan gjøre for folkehelsa enn å sette stopper for èn mcD... en fra eller til, who cares?[8D]

lillegutten her kommer nok ikke til å smake ¨mækkærn¨ før han drar dit selv

På 1 år i USA spiste jeg 3 ganger på mcdonalds i følge min mann...

ORIGINAL: tjohoo

Jeg hadde heller ikke brydd meg om mcD skulle bygges i nærheten. Er lite fan av sånn mat og hadde ikke spist der noe oftere. Jeg synes det er mange andre tiltak man kan gjøre for folkehelsa enn å sette stopper for èn mcD... en fra eller til, who cares?[8D]

Jeg skal heller ikke la barna mine spise McDonalds eller søppelmat. Først skal jeg lære de hva sunt kosthold er og hvor godt det kan være, så kan de bestemme selv senere om de vil smake. Da håper jeg bare at jeg har klart å lage den sunne maten så god at søppelmaten ikke vil være interessant for de etter å ha smakt [8D]

De tørre burgerne fra maccen er ikke noe digg, blir som regel is på meg der[8D]

Savner flere Burger King jeg[8D]

Politikerne er en gjeng med sauer og tomme hoder.
De er imot alt som er gøy, billig og skal blande seg inn i hva vi skal ete. Kan vi ikke bestemme selv.
De nekter oss snart å reise over grensa å spise og drikke også, de liker ikke at vi koser oss på Harry tur eller spiser på maccen haha...

Når vi er i sverige å handler hender det vi spiser på burger king og det ender alltid med noe kylling på meg og vesla og vann til henne. Hun får ikke brus og helst ikke junk til mat.
Streng mamma[8D]

Hvor det ligger en mccærn spiller meg ingen rolle! Hvis folk synes det er så dårlig mat så får dem heller la være å spise der. Jeg er ingen stor fan av mccærn mat, er godt en gang innimellom men jeg kommer aldri til å ta med meg mine barn på mccærn før dem spør om det selv. (og heller ikke ofte da :-p)

ORIGINAL: *Minibønna*

Kunne ikke brydd meg mindre, vi hadde mcdonald over alt i USA, og jeg sier- alt med måte...

signerer

de som vil spise der hver dag velger jo det..spiser de ikke der hver dag,regner jeg ikke med maten er noe sunnere hjemme..
kommer jo helt ann på hvordan man er når det kommer til kost det der.
=)

Jeg bryr meg ikke, men ser for meg at foreldre av ungdommer kan bry seg på en annen måte... Ettersom det blir veldig enkelt å bare stikke innom å kjøpe seg en burger.. Og annen mat... Man blir faktisk feit av å spise på et sånt sted ofte.. merk at jeg skriver OFTE... Skal ikke få noen til å føle seg truffet eller noe...[:D]

her har da vic spist mcDonalds hun,er da ikke mer enn 3.5,

bedre de får et sunt forhold til mcDonalds enn at det er KRISE å gå inn der og fy fy...
det som blir totalt forbudt,blir iallefall spennende..da ender de opp der som gale når de kan velge selv

ORIGINAL: *Nikki*

bedre de får et sunt forhold til mcDonalds enn at det er KRISE å gå inn der og fy fy...
det som blir totalt forbudt,blir iallefall spennende..da ender de opp der som gale når de kan velge selv

Ja, jenta mi har også spist på McDonalds.. Syns ikke det er ille en gang iblant... Type 2 ganger vi har vært der tror jeg..

Jepp...

Gjort studier som viser at barn som blir nektet sukker og godteri faktisk blir ned desperat etter det enn barn som får et smake og dermed får et sunt forhold til det!!

bryrmeg ikke om dte kommer eller ikke. nå bor vi langt unna mcern så det blir aldri her, men når vi bodde i byen spiste vi jo der noen ganger, gutten her elsker mcer og han syns det er morro og gå ditt. så hvis vi er på senter elelr noe går vi noen gange innom og tar en burger, jeg syns seklv det er god mat men blir ikke ofte, hadde ikke blitt noe oftere hvis det hadde vært i nærheten heller

ORIGINAL: Mommy Nala

ORIGINAL: tjohoo

Jeg skal heller ikke la barna mine spise McDonalds eller søppelmat. Først skal jeg lære de hva sunt kosthold er og hvor godt det kan være, så kan de bestemme selv senere om de vil smake. Da håper jeg bare at jeg har klart å lage den sunne maten så god at søppelmaten ikke vil være interessant for de etter å ha smakt [8D]

Lykke til;-)
Regner med mine barn, som barn flest, får lyst på McDonaldsmat og andre usunne ting, lenge før de forstår hva sunt kosthold er!
Det som skjer en sjelden gang skader ikke! Blir nok Mcdonalds på Felix etterhvert, men ikke noe ofte!

kan ikke si jeg bryr meg[8D]
men nå har jeg heller ikke vært på mcdonalds på sikkert 2år da..aldri vært no glad i burgere å slikt..men pizza derimot..hehe...
ser ikke noe iveien å spise slikt innimellom..så lenge det ikke blir hver dag..

sign dette.. bryr meg katta om hvor folk spiser jeg..

har jo 2 mc donalds her i byen og.. går ca aldri på de! kanskje 1 gang i kvartalet! så jeg kunne ikke brydd meg mindre:)

ORIGINAL: Lillesnille

Ja, jenta mi har også spist på McDonalds.. Syns ikke det er ille en gang iblant... Type 2 ganger vi har vært der tror jeg..

da får de iallefall et ok syn på saken.. tror det er bra jeg.
fremfor at det er hysteri over mcDoalds

Jepp...

Gjort studier som viser at barn som blir nektet sukker og godteri faktisk blir ned desperat etter det enn barn som får et smake og dermed får et sunt forhold til det!!

ja,er jo ganske logisk egentlig,iallefall i mine øyne.
er foreldrene nazi når det kommer til sukker i alle år,så er det jo som er spennende når de får penger å bruke selv

Back
Topp