MaxiCosi Pebble vs Cabriofix

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Noen som har hatt begge deler evt bare Pebble? Vet mange anbefaler Cabriofix, mem er det noen som har hatt Pebble som kan anbefale det? Er det verdt å betale nesten 1000 kr mer for Pebble?

Vi har Pebble. Og er kjempefornøyde. Vi har litt bratte seter i bilen og han ligger godt i setet. Han er en stor gutt, men har god plass. Og hvis bena skulle blitt for lange er det bare å justere stillingen på basen. 

Jeg er kjempefornøyd!

Jelo skrev:
Vi har Pebble. Og er kjempefornøyde. Vi har litt bratte seter i bilen og han ligger godt i setet. Han er en stor gutt, men har god plass. Og hvis bena skulle blitt for lange er det bare å justere stillingen på basen. 

Jeg er kjempefornøyd!

Så bra :) det er det jeg liker med Pebble og, at man kan justere setet til høyere sitte posisjon og at selene ikke kan gjemme seg bak ryggen og under rumpa. Vi har helt flate seter i bilen da vi har flerbruksbil, så da vil basen stå helt rett. Når man skal justere selen, er det bare å skyve den opp bak da? Om du skjønner hva jeg mener :-P

Vi har også flerbruksbil, men setene er bratte likevel :-/ 

Ja, da åpner man en luke bak på setet, der kan man justere selene veldig enkelt.

Mener Pebble kom litt bedre ut i test enn Cabriofix. Det er bittelitt tyngre og kan ikke bruke den basen som tar både belte og isofix mener jeg. Men er visst en funksjon som gjør at selene kan stå opp når man tar ut/inn ungen så de slipper å havne under rumpa. Mer vet jeg ikke.. men kunne jeg valgt helt fritt hadde jeg nok kjøpt Pebble. Men har brukt Cabriofix til minstemann. Passer fortsatt egentlig. Snart 11kg og nærmer seg 80cm, men gått over til større sete fordi han nesten går og vil gjerne se litt mer, og slipper at han sovner så mye på tur hehe.

Vi har Isofix i begge bilene så isofix base er ikke noe problem. Tenker at når hun går over til større sete i mannens bil så blir babysetet stående i min bil litt til, så da er det jo greit at det kan justeres opp. Tror jeg har mer eller mindre bestemt meg for Pebble altså :)

Back
Topp