Maxicosi eller BeSafe?

eadni

Forumet er livet
Fortsatt usikker..
Igår var vi i butikken og prøvde maxicosien. Han satt så godt i den!
Men jeg syns jeg leste her at noen erfarte den som liten- at bebisen ikke passer i den stolen så lenge..

Erfaringer? Meninger?
 
Har hørt lite om maxi cosi, men besafe sier de jeg vet om som har hatt den at den har tidlig blitt for liten :)
 
Så lenge man velger sete som går fra 0-18 kg vil de fleste barn vokse fra sete før de er gamle nok til å sitte fremover, det er hvertfall vår erfaring. Til førstemann hadde vi besafe, var veldig fornøyd og han satt veldig fint i det, byttet til Britax maxway da han var 3.5 år for han vokste ut av Besafe, da kunne han sitte bakover til han var 5 år :)
Nå har vi kjøpt cybex sirona til lillemann, det er kjent for å være litt kort i ryggen, så vi bytter over til Maxway når han vokser ut av Cybex sete ☺
 
Så lenge man velger sete som går fra 0-18 kg vil de fleste barn vokse fra sete før de er gamle nok til å sitte fremover, det er hvertfall vår erfaring. Til førstemann hadde vi besafe, var veldig fornøyd og han satt veldig fint i det, byttet til Britax maxway da han var 3.5 år for han vokste ut av Besafe, da kunne han sitte bakover til han var 5 år :)
Nå har vi kjøpt cybex sirona til lillemann, det er kjent for å være litt kort i ryggen, så vi bytter over til Maxway når han vokser ut av Cybex sete ☺
De rundt meg sier at de ennå ikke har funnet ett sete barna deres har kunnet bruke bakovervendt til fyllte fire år. Setene de har hatt (til 25kg) har blitt for korte i 3års alderen.

Jeg aner ikke, da jeg er en av de "uansvarlige" som har hatt de to eldste fremovervendt fra de var 1år, pga at de var veldig bilsyke / er bilsyke. Har ikke merka noe på minstefrøkena, så tror ikke hun blir det
 
De rundt meg sier at de ennå ikke har funnet ett sete barna deres har kunnet bruke bakovervendt til fyllte fire år. Setene de har hatt (til 25kg) har blitt for korte i 3års alderen.

Jeg aner ikke, da jeg er en av de "uansvarlige" som har hatt de to eldste fremovervendt fra de var 1år, pga at de var veldig bilsyke / er bilsyke. Har ikke merka noe på minstefrøkena, så tror ikke hun blir det

Britax Maxway satt hvertfall eldstemann her i til han var 5 år, han er helt gjennomsnittlig. Han kunne ha sitti enda lenger- hadde plass til det, men siden han måtte gå inn og ut av sete selv ble det så løst hver gang og det ble tungvint å måtte stramme hver gang. Vet også at mange sitter lenge i et annet Britax sete, husker ikke hva det heter ☺

Så kommer det jo an på hva man mener med for lite, er det for lite i ryggen eller at barna må sitte med beina bøyd. Er det for lite i ryggen må man selvfølgelig bytte, men er det så barna må sitte bøyd med beina er det ikke for lite ☺
 
Britax Maxway satt hvertfall eldstemann her i til han var 5 år, han er helt gjennomsnittlig. Han kunne ha sitti enda lenger- hadde plass til det, men siden han måtte gå inn og ut av sete selv ble det så løst hver gang og det ble tungvint å måtte stramme hver gang. Vet også at mange sitter lenge i et annet Britax sete, husker ikke hva det heter ☺

Så kommer det jo an på hva man mener med for lite, er det for lite i ryggen eller at barna må sitte med beina bøyd. Er det for lite i ryggen må man selvfølgelig bytte, men er det så barna må sitte bøyd med beina er det ikke for lite ☺
Ryggen :)
 
Jeg aner ikke, da jeg er en av de "uansvarlige" som har hatt de to eldste fremovervendt fra de var 1år, pga at de var veldig bilsyke / er bilsyke. Har ikke merka noe på minstefrøkena, så tror ikke hun blir det

Opplevde det samme med mellomste :yuck: Og det har hun etter meg.. Måtte snu henne selvom det ikke var planlagt :bag:
Håper minstemann slipper det genet så vi kan ha ham bakover lenger :oops:
 
Opplevde det samme med mellomste :yuck: Og det har hun etter meg.. Måtte snu henne selvom det ikke var planlagt :bag:
Håper minstemann slipper det genet så vi kan ha ham bakover lenger :oops:
Begge mine to eldste er bilsyke, nå kan de klare seg uten å kaste opp, men det må ikke være for varmt i bilen, ikke noe å spise under bilturen, og ikke noe film. Så blir mye "bil leker" samt at de må sitte forovervendt :p men nå er de jo 6 og 5år så bakovervendt er jo uaktuelt nå :p det starta med eldste da han var 6mnder, mellomste da hun var 10mnder, de er sjøsyke også. Til og med hurtigruta på en blikkstille soldag gjør de sjøsyke :p de har arvet det etter faren. Håper inderlig at minstemor ikke har det genet nei :p
 
Begge mine to eldste er bilsyke, nå kan de klare seg uten å kaste opp, men det må ikke være for varmt i bilen, ikke noe å spise under bilturen, og ikke noe film. Så blir mye "bil leker" samt at de må sitte forovervendt :p

Vår lille bilsyke frøken blir 7 nå i vår og hun plages heldigvis ikke så ofte med det lenger. Det som garantert gjør henne bilsyk er mobil og nettbrett på langturer. Mye sukker før avstart også. Da hun var mindre måtte vi være supernøye med hva hun drikker og spiser før avstart og at hun ikke kikker på blader, bøker eller brett.
 
Back
Topp