maxi cosi pebble vs cabriofix

Er vel kun Pebble som er testet mot de nye retningslinjene. Og den kan også brukes på family fix basen.
Jeg hadde valgt Cabriofix da jeg synns barnet sitter bedre i det og det er lettere å drasse på :-)

Jeg har hørt noen si spedbarnsinnlegget på pebble er bedre enn cabriofix.

Jeg heller mest mot cabriofix for en eller annen grunn. ;)

Jeg har hørt mange som synes a babyen ligger bedre i Cabriofix. Vi kjøpte cabriofix sammen med familyfix basen så det går helt fint. Tror begge er gode alternativ, nok litt smak og behag. Jeg like cabriofix fordi det er lettere.

Får ta meg en runde på babybutikkene og se hva valget faller på, er så mange valg og vanskelig med null erfaring! ;) uansett koselig å begynne på innkjøpene, føles som det nærmer seg litt mer nå når vi har kommet til nytt år :)

Jeg har hørt mange som synes a babyen ligger bedre i Cabriofix. Vi kjøpte cabriofix sammen med familyfix basen så det går helt fint. Tror begge er gode alternativ, nok litt smak og behag. Jeg like cabriofix fordi det er lettere.

Så pebble er tyngre? Jeg løftet på en pebble hin dagen da jeg var innom en slik butikk, og den kjentes tyngre ut enn Acta gracoen vi hadde til første...

I denne testoversikten kommer Cabriofix bedre ut enn Pebble, men vet ikke om det er gjort andre tester som viser noe annet. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1175934?_ts=14641e7912e
Takk! Denne var jo veldig grei å se litt på! Vi må kjøpe ny bil og skal ha en med isofix da jeg har intrykk av at dette er den beste måten å sikre setet på, har jeg forstått det rett da? Så viss jeg velger et av de setene som kommer best ut under isofix-kategorien så må det vel vere sikkert og bra? :)

Takk! Denne var jo veldig grei å se litt på! Vi må kjøpe ny bil og skal ha en med isofix da jeg har intrykk av at dette er den beste måten å sikre setet på, har jeg forstått det rett da? Så viss jeg velger et av de setene som kommer best ut under isofix-kategorien så må det vel vere sikkert og bra? :)

Seter uten isofix er fortere gjort å montere feil, så er derfor isofix er sikrere, tror jeg. ;)

Ja, kjør på. :) En kan være skeptisk til testene på grunn av forskjellig (hvordan de utføres og etter hvilke kriterier), men det gjør ikke setene farlige.

Det ble pebble her :-) mye kjekkere "finesser" på det enn på cabriofix'en (lettere å justere selene, flere selehakk, selene åpner seg slik at det blir lettere å sette baby i setet, og kjekkere spedbarnsinnlegg), i nyere test har pebble fått noen poeng bedre enn cabriofix. Jeg har hørt motsatt, at barna sitter mye bedre i pebble? Begge er sikre seter så det blir vel etter smak og behag :-) hadde akta graco sist men det ble så fort trangt, samt tungt og uhamselig å bære på.

Vi har pebble og er kjempe fornøyd med det. Synes det ser mye finere ut en cabriofix også :) Og har litt "nyere" løsninger.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Har også pebble etter førstemann, kjempefornøyd med det, skal jo være nyere og forbedret versjon av Cabriofix:)

Back
Topp