maxi cosi eller Besafe??

Atpåklattpåvei

Elsker forumet
vi har gammel bil, og ikke mulighet til isofix, men setene kan jo brukes fordet, bare uten isofix basen.

Noen som vet hvem som er lettest å montere??

Og er veldig tvil om hvilket jeg skal velge. Har bare funnet tester hvor de er testet med isofix basen, teit, det er ikke alle som har NY BIL, skulle gjerne visst hvordan de kom ut i test uten denne basen også. ( vet at begge disse setene har kommet ut blant de aller beste med isofix iallefall)

Har kommet frem til at Besafe izi sleep har lengre rygg og kan dermed brukes lengre, men dette setet er DRITTUNGT å bære på.

Maxicosi cabriofix syns jeg er et pent og nett sete, som veier lite, og liker det veldig godt.

Vi har kjøpt bilstoadapter til 3-hjulingen vår, og kommer jo egetlig sjeldent til å bære rundt på setet...ahh dette vanskelige valget altså!!!

Jeg liker veldi godt maxi cosi sine stoler [:)]

Hadde det sist og skal ha det nå.

Ver lett å montere og okey og bære. Vi hadde ikke base... så av og till tok vi bare ut gutten men latte stolen stå igjen, gikk fint det også.

vi har maxi cosi :) vi har ikke isofix i bilen men har adapter som festes med bilbelte i stedenfor di ringene som festes nedi setet...

mente ikke adapter, men base :)

Har også kjøpt maxicosy[:)] Vurderte Besafe izi sleep men synes, som du, at den var alt for tung[&:]
Vi har forøvrig kjøpt med base..

ORIGINAL: Mamsemumsen

Vi er kjempefornøyde med Maxi-cosi! Har ikke isofix, men cabriofix (det er det den andre basen heter, tror jeg?) Kjempekjekt å bare klikke setet av med bebis oppi, så kunne vi enten bære det med oss, eller sette setet på understellet til vogna. (Vi har Maxi-cosi vogn også, men vet at flere typer, blant annet Quinny og Tfk har adaptere til dette bilsetet) Lett å rengjøre trekket, lett å bære [:D][:D] Som neste sete har vi Besafe izi Comfort (ikke plass til Combi, som er bakovervendt, i bilen vår) Er veldig fornøyde med det også, men aner ikke hvordan det minste setet til Besafe er.

b

Cabriofix er navnet på Maxi Cosien om den kan festes med isofix. Stolen heter kun Maxi Cosi Cabrio om den kun kan festes med seler...

I 2006 kom Maxi Cosien bra ut på test uten isofix mener jeg. Den er veldig enkel å montere med seler, eneste er at man må passe på at man ikke vipper den for langt bakover slik at det blir feilmontert... Sjekk at selene er lange nok. Hvis det var meg, hadde jeg kjørt til en bilseteforhandler og testet begge setene i bilden.

ahh, så det finnes "vanlig" base til maxi cosi også?? Hmm da skal jeg få undersøkt det når vi skal på barnas hus på lørdag.

Er litt i tvil siden de har tilbud på besafe sitt nå.. Men syns liksom Maxi cosi setet ser mye mer hendig ut. Vi har babyjogger city elite vogn som sportsvogn til snuppa nå, og det er den vi har kjøpt adapter til, og da er det maxi cosi og besafe pluss et annet jeg ikke hsuker som passer på.

Vi har også Besafe izi combi til snuppa og er veldig fornøyd med det. Tar stoor plass når det er bakovervendt, men nå som hun sitter fremmover, så er det ikke så ille, og det er veldig lett å montere i bilen.

ORIGINAL: *Bella*

ahh, så det finnes "vanlig" base til maxi cosi også?? Hmm da skal jeg få undersøkt det når vi skal på barnas hus på lørdag.

Er litt i tvil siden de har tilbud på besafe sitt nå.. Men syns liksom Maxi cosi setet ser mye mer hendig ut. Vi har babyjogger city elite vogn som sportsvogn til snuppa nå, og det er den vi har kjøpt adapter til, og da er det maxi cosi og besafe pluss et annet jeg ikke hsuker som passer på.

Vi har også Besafe izi combi til snuppa og er veldig fornøyd med det. Tar stoor plass når det er bakovervendt, men nå som hun sitter fremmover, så er det ikke så ille, og det er veldig lett å montere i bilen.

Ja, Maxi Cosi Cabrio (kan kun festes med sele) og Maxi Cosi Cabriofix (kan festes med sele og base). Vi kjøpte nemlig feil i 2006. Kjøpte base og kun Cabrio. Stod på klinikken og stresset som en GAL for setet passet jo ikke! Gråt og fortvilte! Gikk inn med setet på babybutikken på vei hjem, og da forklarte de at Cabriofix har en jernstang under som man fester det i basen med. fikk byttet det da, og betalte mellomlegget ettersom Cabriofix er dyrere.

Vet ikke om de selger det enda. Men, Maxi Cosi bruker den "fix" greien på alle setene sine. Neste sete heter Priori eller Priorifix osv... Har forøvgrig også BeSafe easy coombi nå. Hun sitter fortsatt bakovervendt, så det tar sin plass ja! Er fornøyd med det med unntak av selene som jeg synes "låser" seg litt når jeg skal stramme dem i blant...

Måtte inn og sjekke om jeg var helt på bærtur nå. Vi har altså Maxi-Cosi Cabriofix med Easybase! Hehe...

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/productdetail.aspx?id=8&tn=2

Og jeg kunne ikke tenkt meg setet uten basen. Det hadde blitt altfor trøblete når vi skal ut og inn av butikker med sovende baby f. eks. Kjekt at ungen kan bli sittende.

takk for tips jenter. Da blir det nok tur til barnas hus på lørdag, så skal jeg får sjekket om de fortsatt har de "vanlige" basene, vi hadde acta graco med base sist, og base er genialt! Men likte ikke setet, hun lå jo nesten brettet i 2 og hang med hodet, følte for å sitte bak med henne hver gang for å holde hodet på plass stakkar.

Jeg kjøpte besafe izisleep veldig lite brukt av naboen min. MEN det solgte jeg fort igjen, det var jo såååå tungt!! å tenk deg når bebisen kommer oppi det å tillegg, nei jeg angrer ikke ett sekund på at jeg solgte det, selvom det ett bra sete. fikk meg maxi cosi i stedet

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix sete:) Men uten basen da... vi tenkte å se hvordan det var uten først, siden basen koster litt.. Men ja, man får fortsatt vanlig base til "gamle biler" [:)]

Vi har (snart) sete med base som festes med selene, maxi cosi sitt, arver etter min søster som kjøpte for under et år siden, og hun har vært fornøyd [:D]

Lykke til med kjøpet! [:D]

ORIGINAL: Alexandra82

Kjøpte BeSafe pga indikatoren på feilmontering. Har også bare belte i begge bilene.
Det veier 5-6 kilo, men jeg har ikke tenkt å bære det rundt. Mener litt at jo tyngre det er jo stødigere står det i bilen så lenge det ikke er isofix. Men aner ikke om det egentlig stemmer, bare noe jeg har fått for meg hehe.

til info så leste jeg om maxi cosi at også dette har indikator på at setet er festet riktig. For dette var også noe jeg syns var bra med BeSafe, og jeg tenker også som deg om at tyngre jo bedre i bilen liksom.

Vi fikk anbefallt besafe, pga at dyngden gjør det så bra at du kan feste det uten base, for settet er full godt uten base. men begge er jo to bra merker. besafe er norsk og dermed også følger norske regler

ORIGINAL: Miss Gilmore

Du kan jo ha isofix basen i bilen selv om du ikke har isofix. Man fester basen med en vandlig sele(ikke sånn i midten) Det skal vi gjøre. Besafe stolen er kjempetung så jeg har valgt maxi cosi[:)]

??? Mener du ikke at hun kan ha easybase istedet? Det går vel ikke an å feste isofix-basen i en bil uten isofix?

Jo, det går. Men, tror easybase er beder hvis man kun har sele... Vår går an å feste med både isofix og sele i alle fall...

Easybasen og isofix basen er identiske, men isofixbasen har de stengene til å feste i isofixen i tillegg. Men de skyves bare innom en ikke bruker dem. Begge festes identisk ved bruk av selen. Men isofix basen er noe dyrer pga at den kan brukes på begge måter. Valgte bort Besafe sitt sete pga tyngden. Greit om en bare skal bære setet, men IKKE når baby veier 10 kilo i tillegg!!!

Du får jo baser uten isofix også..
Jeg anbefaler absolut maxi cosi!

Har maxi cosi selv og er kjempe fornøyd! Lett å bære og barnet har det lenge. [:)]

Har ikke erfaring med Besafe desverre. 

Back
Topp