Maxi cosi bilstol

Gravidmammaen

Forelsket i forumet
Til baby? Har noen av dere flergangs prøvd denne tidligere? Ser den kommer best ut i tester, men hvordan sitter egentlig ungen i den? Har flere jeg kjenner som har hatt denne stolen, og babyen "synker" i stolen. Blir liksom liggende i en ball med hodet hengende og ser ekstremt ubehagelig ut for den nyfødte. Hadde selv Akta Graco stolen sist gang og den var ikke slik i det hele tatt, men jeg synes den var litt tung og slitsom å bære på. Tenkte egentlig maxi cosi denne gangen, men når jeg ser hvordan mange av babyene ligger i maxi cosien blir jeg usikker. Kanskje besafe er bedre? Vil jo kjøpe en bilstol som er både sikker og god for babyen, og kan jo ikke akkurat ta han med meg for å prøve de forskjellige:-P

Jeg hadde maxi cosi forrige gang og kjenner meg ikke igjen i at ungen blir liggende slik du beskriver. Settet var lett å bære Og veldig bra så jeg velger det igjen denne gangen og!

Vi hadde Maxicosi sist og skal ha det denne gangen og. Aldri opplevd at ungen synker ned som du beskriver, kanskje ikke selene var strammet nok?

Vi hadde maxicosi pebble, og har aldri opplevd at babyen synker i den. Det er jo nyfødtinnlegg med den når du kjøper den. Eneste negative må være at jeg synes den stolen også var ekstremt tung å bære på.

En venninne hadde maxi cosi, ikke pebble men den andre. Hun syns babyen satt mye bedre i setet vårt, cybex aton 3s tror jeg det er. Det er veldig lett i forhold til mange andre seter, vet pebble er veldig tungt. Jeg ville vurdert cybex Q eller hva det nye heter, om det er like lett som aton 3s :) Nå er setet vårt ett år gammelt bare, så det blir å bruke det samme nå.

Jeg hadde ikke pebble. Jeg tenkte å kjøpe maxi c blant annet fordi det var så lett, men skjønner jeg må velge modell med omhu..

Vi hadde maxi cosi sist, og skal ha det denne gangen også. Så ingen antydninger til ubehag på babyen sist, ikke låg hun forover heller.
Fornøyd med setet :)

Er førstegangs da, men har kjøpt maxi cosi og syntes ikke det ser ut som baby kommer til å bli liggende krokete.. Også et pluss at den er super lett, veier nesten ingen ting! :)

Vi har også maxi cosi. Kjøper ikke nytt sete så kommer til å bruke det igjen.
Vi opplevde faktis litt av det du beskriver.. Syns det var et styr med det innlegget en periode.
Denne gang skal vi bruke bilstolpose oppi setet så mulig det blir anderledes da. Tviler på at det er plass til nyfødt innlegget da.
Ellers har vi vært svært fornøyd. Det er et supert sete på alle vis som har blitt kåret godt i flere tester og brukt av mange fornøyde kunder i flere år :)

Er førstegangs da, men har kjøpt maxi cosi og syntes ikke det ser ut som baby kommer til å bli liggende krokete.. Også et pluss at den er super lett, veier nesten ingen ting! :)
Skriver under på denne, testet det ut på venninne sin baby da han var 5 uker, han satt veldig fint i den :) jeg synes også det er et relativt lett sete sammenlignet med de andre som kommer like bra ut i tester som det. Eneste jeg synes var merkbart lettere var det nye fra Cybex, tror det het Cloud eller noe? Må uansett ha et bilsete som er kompatibelt med adapter på understellet til bugaboo, så da var ikke valget så vanskelig :)

Har brukt Maxi Cosi i to babyperioder, og aldri opplevd at de har sittet dårlig i dem...

Var veldig fornøyd med maxi cosi cabriofix sist. Var veldig fornøyd og kommer til og ha det denne gang og:)

Blir maxi cosi på oss. Pebble + sånn at vi bruker samme base til både dette og neste setet. De sa på butikken at det var litt smak og behag fordi pebble + og det nye besafe -setet med samme base-funksjonen stort sett krangler om toppen i forskjellige tester, kommer bare an på hva som vektlegges sterkest i testen :)

Blir maxi cosi på oss. Pebble + sånn at vi bruker samme base til både dette og neste setet. De sa på butikken at det var litt smak og behag fordi pebble + og det nye besafe -setet med samme base-funksjonen stort sett krangler om toppen i forskjellige tester, kommer bare an på hva som vektlegges sterkest i testen :)
Har redan köpt den :D

Jeg har valgt Maxi cosi pebble denne gang. Satser på at det blir bra:)! Er jo nyfødt innlegg i den:)! Tenker også at det er bedre for babyen og ligge mer flatt enn mot sittende stilling (mtp bekken/sete ikke er modent).. Pluss at det var utrolig mye lettere enn mange av de andre bilstolene.. Det blir ganske mange kilo med en baby oppi :smiley-ashamed004

Hva er forskjellen på pebble og pebble pluss, noen som vet?
Edit: fant ut :)

Last edited:
Så at de kun har Pebble på nettbutikken til babyshop, men pebble + i babyshop butikk og barnashus. Jeg går for + etter den videoen i hvertfall :)

Back
Topp