Maxgrense på gaver i barnebursdag?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når barna deres inviteres i barnebursdager, hvor mye bruker dere da på gaven(e)?

Er det om å gjøre å gi dyrest gave eller mest penger?

Hvordan hadde du reagert om ditt barn fikk en brukt gave? Altså gjenbruk, f.eks noe som var kjøpt på loppemarked eller fretex?

Jeg er for gjenbruk og slikt, men mener det i såfall skal være en enighet mellom foreldrene om det skal være. Det er ikke alle som setter pris på det, og det mener jeg man må respektere.

Når det kommer til gaver og summer, mener jeg dette også skal være noe foreldrene blir enige om, lik at alle får likt.. =)

Her gir alle gaver for rundt kr 100,-.
Hadde ikke reagert på å få gjennbruk.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er fan av gjenbruk blant barna. Har en del hygiene issues (ocd light kanskje?).

Jeg mener 100 kr er en grei makspris

100 kr er greit synes jeg og. Blir mange bursdager samtidig som man ikke får så mye for 100 kr da.
Til familie og venners barn gir vi 2-300kr alt avhengig av ønske eller det jeg selv synes er en fin gave:)

Bruker å gi for 100kr, kjøper gjerne på salg da, men syns rett og slett det er vanskelig å finne noe ordentlig til 50kr. Har tenkt til å ta det opp på foreldremøte nå så kan vi komme til en enighet. Har en som nettopp har begynt i 1.klasse. Tenker kanskje det er greit å gi gave til 100kr, og dersom man skal gi penger kan man gi 50kr.
Syns gaver burde være nytt, slik er det jo dersom man skal donere til jul f.eks også. Altså syns det er helt greit dersom ungene får brukte ting (som bæremeis, sykkel osv), men syns leker, klær osv burde være nytt.

Til venner i klassen gir vi rundt 100. Ga vel for nærmere 200 til bestevenninna.
Kusiner og fettere får for ca 300. :)

Her er summen bestemt på foreldremøte
50 kr i penger
Om du skal gi gave så bør det ligge på rundt det samme men ser 100 kr er vanlig de

Vi kjøper ofte på salg og har liggende

Her har vi vært i så få og har gitt for ca 200. Håper det blir enighet om dette når han begynner på skolen

Det ble bestemt 50kr på foreldremøte i bhg, men ser ikke ut til at mange holder seg til det. Syns det er vanskelig å finne noe til 50kr om jeg ikke handler på salg,men går aldri over 100kr. Har av og til spleiset med andre også.

Vi har lagt oss på ca 100 kroner. Men ser at mange gir både over og under.

Har to barn, og begge blir ca bedt i 25 bursdager per år.
Det blir ca 5000 kroner per år det.

Foreldregruppen har bestemt at ved pengegave skal det være 50,- er det fysisk gave, max 100 kr. =)

Vi har ingen fast sum i barnehagen. Men jeg må ærlig rømme at jeg syns det hadde vært vanskelig å finne til 50 kr.

Jeg liker ikke å gå lete etter kupp, så stort sett har jeg kjøpt en kjole på en av barnebutikkene. De koster vel rundt 150-180 kr. Ikke for å vise meg, men jeg syns det er så mye lettere.

Men syns det er en god ide om noen går sammen og spleiser:)

Vi har en grense på 50kr,noe som vi ble enig på foreldremøtet.

100 kr er en fin sum. Men foreldremøter har bestemt 70 kr på 4.klassingen og 50 kr på bhgungen. I dag kjøpte jeg for 66 kr. Da var det på 25% rabatt. Så jeg fikk mye for pengene da. Men syns det er fryktelig vanskelig å finne noe fint og brukende til så små summer.

Jeg vil da helst gi noe jeg vet barnet setter pris på da og liker. Ofte spør jeg barna mine hva de liker, de som de skal til da. Da får man en viss peiling på hva man vil gi, evnt om de sparer til noe stort. Da blir det pengegave.

Her går begge i bh og har ikkje vore i så veldig mange bursdagar enda. Men det ser ut til at gavene ligger på ca 100-150kr, og foreløpig er det heilt greit:) Eg kjøper inn litt på tilbud og har som regel derfor alltid noko liggande dei kan gi. Reknar med det kanskje blir diskutert fram ein sum når dei begynnar på skulen:)

Her har vi avtale på skolen om 100kr til klassekammerater. I bhg ga jeg mellom 50 og 100. Hva vi gir/får betyr mer enn hva peisen er. Mye ubrukelig dritt som koster masse og mye fint som er billig.

Jeg hadde reagert om de hadde fått noe brukt ja! Jeg er for gjenbruk, men da selger man eller gir bort på finn, ikke brukt gave.

Har vel stort sett blitt enige om en sum på 50 kr, men blir som regel mellom 70-110. Vanskelig å finne noe en kan ha "nytte" av til 50 kr. Ser ut som de andre foreldre legger seg litt høyere enn 50 også.. Men er ofte på jakt etter noe på tilbud. Det blir mange bursdager ila et år :)

Under 150kr syns vi er greit (inkludert kort). Bruker å handle inn på salg, så da blir det som regel rundt en hundrings.

Back
Topp