MAVIR! bilde av luen :)

*BekkUlf*

Forumet er livet
Er ikke ferdig da, men den passer til hodet mitt, og dukken..nål 8, og 40 fm[:)]

Takk for at du sa ifra :) Så på den "originale" oppskriften, og jeg har brukt nål 8[8D] *klasker meg selv i pannen*

Tusen takk, du er en knupp [:D]

Skal prøve meg på en sånn når jeg er ferdig med den jeg holder på med. [:D]

[:D]

Har funnet ut at oppskrifter på hekla dameluer blir litt trange til meg. Så vurderer å bruke 7-gangen i stedet på lua slik at jeg får 42 masker. Tror du ikke det blir bra? [:)]

ORIGINAL: Mavir

Har funnet ut at oppskrifter på hekla dameluer blir litt trange til meg. Så vurderer å bruke 7-gangen i stedet på lua slik at jeg får 42 masker. Tror du ikke det blir bra? [:)]

Det går nok sikkert fint[:)] Den jeg heklet i går med nål 8, og 40 fm ble for løs for meg, for eskimo utvider seg sånn.

Hmmm....

Laget en i går på pinne 6, 56 masker og mistigarn, og den ble litt i trangeste laget.

Prøver meg på 40 likevel jeg da, så får det bli en gave hvis den bli liten. [;)]

Har begynt på lua med 40 masker og den blir alt for liten for meg. Ser ut til at jeg nok hekler en del strammere enn deg. [;)]

Håper den kanskje passer til snuppa på 3,5 år, men den ser nesten litt liten ut til henne også.

Neste forsøk blir nok med 48 masker for å se om det blir bedre. [:D]

Har begynt på lua med 40 masker og den blir alt for liten for meg. Ser ut til at jeg nok hekler en del strammere enn deg. [;)]

Håper den kanskje passer til snuppa på 3,5 år, men den ser nesten litt liten ut til henne også.

merkelig[8|] andre som har heklet den har ikke sagt noe[8|] jaja[:D]

ORIGINAL: *HekkeliBekkeli*

merkelig[8|] andre som har heklet den har ikke sagt noe[8|] jaja[:D]

Ja er nok jeg som hekler superstramt. Luen på nål 6 med 56 masker skal jo også passe alle, og den er relativt trang til meg. Skal huske å ta det med i beregningen når jeg hekler andre ting utover. [:)]

Håper den går seg ut da, for garnet er perfekt farge i forhold til bergansjakka mi. [;)]

PS: har forresten sendt deg PM

Back
Topp